1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Ashavan, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ben dus sinds 2 weken geleden met fitnessen, naast het voetballen. Ik pak voornamelijk m'n armen/schouders/borst/buik/rug en benen. Daarnaast ben ik van plan om 2 maal daags een weightgainer te gebruiken. 1x in de ochtend, en de ander in de avond voor het slapen gaan icm met wat extra eten. Is het een goed plan om als beginner het 3x daags te doen tijdens de dagen dat je gaat fitnessen? Dus stel ik ga een woensdag fitnessen, in de ochtend 1x, 1x voor of na? het fitnessen en dan 's avonds nog. Overigens krijg ik morgen de Mammoth 2500 binnen. Ik weeg zelf al niet zo veel dus lijkt mij het voor het gewicht ook goed.

Ik ben ook zeer benieuwd naar de progressie over een aantal maanden. :)

Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  2. Ashavan

Ashavan Guest

Je kan niet zo maar weightgainer toevoegen als je niet weet hoeveel voeding je op een dag nodig hebt en hoeveel je nu eet. Anders weet je niet hoeveel je moet aanvullen en zit je maar wat te gokken waar je niks aan hebt.

3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Klopt, ik weet dat ik zonder goed voedings-schema niet ver zal komen met het gebruik van een weightgainer. Maar dat ben ik nu aan het uitzoeken.

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zakt creatine, net als in water, ook in whey shakes naar beneden, of blijft het daar mooi verdeeld zitten, omdat de vloeistof dikker is?

5. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    creatine is gewoon alsof je klein schepje zand in je water doet zo proeft het ook.. ofwel; roeren zodat het door water verdeeld en kloekkloekkloek achterover die hap.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja maar ik gooi het altijd gewoon samen met m'n whey in een shakebeker met wat water en dan ga ik schudden. Ik vroeg me af of het dan nog steeds naar onder zakt.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Die staat volgens mij al in de startpost? Zo niet dan hoort 'ie er wel in, onwijs handige site.

9. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Waarom zou je dat in godsnaam doen.. gewoon een klein glas, water, creatine erin in slok weg.. en geen zand in je shake.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Weet niet wat voor creatine jij hebt, maar die van mij is niet te vergelijken met zand hoor. 8)

@ Dyonko:

Ik zie het ja. Had het nog niet gezien. Het is ook zo'n waslijst wat er in de startpost staat. :+

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Maar gast, hoezo heb je creatine? Ik snap het nut er niet van want je zit nog bij lange na niet aan je top..

12. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Creatine helpt altijd, of je nou een vetpercentage hebt van 40% of van 8%. Zo lang je af en toe maar een rust periode neemt (al geloof ik dat onlangs is bewezen dat je creatine beter elke dag kunt nemen (4-5 gram)).

Creatine is gewoon een supplement wat goedkoop is (15 euro per 3 maand als je het omrekend ongeveer?), nauwlijks bijwerkingen geeft en toch resultaat laat zien.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja jij zegt van wel, maar ken genoeg ervaren gasten die creatine overrated vinden en al helemaal als je bij lange na niet aan je max zit. Daarom doe ik het zelf niet , klinkt als geldverspilling. Ik hou het gewoon bij m'n whey en m'n voeding.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Geldverspilling? 8)

Het kost 17,50 voor 600 gram. Je neemt 5 gram per keer. Dat zijn dus 120 porties / dagen. 120 dagen = ± 4 maanden. Dan nog een maand rust er tussen = 5 maanden, zeg 150 dagen. Dat is dus 11 cent per dag. :+

15. Ashavan

Ashavan Guest

Als je creatine neemt moet je het zo wie zo elke dag nemen voor minimaal 4-6 weken. Anders heb je er niks aan en voegt het niks toe. Rust periodes zijn ook achterhaald en zijn niet nodig net zoals eventuele oplaad periodes niks toevoegen.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ja op de creatine die ik heb staat ook "CreaPure kan onafgebroken gebruikt worden".

17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    WTF ik ben er vandaag achter gekomen dat ik een spier heb genaamd 'serratus anterior'. Als je die aanspant voelt die echt raar aan. 8)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ashavan gaan we hier helaas niet meer terugzien, die had weer een conflictje met Pim.

19. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Of we 'm gaan missen... wandelde fitness encyclopedie maar helaas ook een hele slechte "attitude".

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat nu weer?
    Ach, nu heeft ie meer tijd om zichzelf te aanbidden in z'n spiegen in z'n tempel van zichzelf die ie heeft.

Ik ga me morgen met enigsinds wat tegenzin uitschrijven bij m'n gym.
    Heb een stuk of 8 teamgenoten die met z'n alle gaan beginnen met trainen alleen in een andere gym, dus ik ga maar mee.

Vind het wel jammer want ik zit/zat bij zo'n chille gym, en die gym waar we nu dus heengaan is een beetje zo'n budget gym die opzich wel oké is, alleen niet zo relaxed waar ik nu zit.
    Maar het heeft ook wel zo zo'n voordelen. Bij m'n huidige gym moet ik zo'n 3km fietsen waar die nieuwe gym zo'n 400 meter van m'n huis is.
    Ook die extra 20 euro p/m die ik nu in m'n zak hou is ook wel redelijk mooi meegenomen.

ach, als het echt niet bevalt ben ik zo weer terug.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina