1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ok duidelijk, ik keek hier ff snel naar: http://startingstrength.wikia.com/wiki/Bill_Starr_5x5 daar staat dan licht medium zwaar, maar heb het nooit echt doorgelezen.

Wat is btw hyperthrophie? Op google krijg ik allemaal duitse hits :p

Ik train nu gewoon weer een splitschema. Doe eerst altijd 2 setjes warming up als ik met een spiergroep begin en dan 8 reps van 50% van het gewicht dat ik ga gebruiken. Erna doe ik 3x5.

Wat vind jij daarvan? Zit de laatste tijd te denken om het is te gaan veranderen, sowieso voor de variatie maar misschien is iets anders ook beter of doe ik de warming up 'fout'.

2. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Spierhypertrofie
    Eén van de meest zichtbare vormen van orgaanhypertrofie vindt plaats in het skeletachtig spierweefsel. Als reactie op krachttraining gaat de spier groeien. Afhankelijk van welk type training er wordt gedaan kan de spieromvang toenemen door middel van het vermeerderen van het sarcoplasmavolume of door het toenemen van de samentrekbare proteïnen (myofibrillen).

Oh, en hypertrofie is het in grote toenemen van een cel.

Laatst bewerkt: 27 feb 2011
  3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat bedoel je met 50%? Ik ben zelf groot voorstander van full-body workouts. Je lijf is per slot van rekening ook 1 grote machine.

Het kan zijn dat de beginnersvarianten van 5x5 (lineair) idd dat toepassen in een week. Met de beginnersvarianten ga je trouwens sneller vooruit!

Ach en voor de variatie is altijd leuk toch! Schema's wat ik heb geprobeerd:

- split
    - 5x5
    - hst
    - German Volume Training (GVT)
    - dogcrapp

het zorgt er iig voor dat je je lijf leert kennen en dat je veel kennis opbouwt mbt trainen en voeding

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  6. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Nog iets anders wat voeding betreft.

Ik werd hier laatst raar aangekeken (bij wijze van ofc :p) dat ik 2 liter melk per dag naar binnen werkte. Ik werd zelfs gewaarschuwd voor het ontwikkelen van een Lactose-intolerantie. Ik ben dus wat gaan minderen wat betreft melk en probeer het te compenseren door wat meer brood+kipfilet naar binnen te werken. Kmerk tot nog toe geen nadelig verschil.

Nou heb ik altijd gelezen dat een bakje kwark voor het slapen erg nuttig kan zijn dankzij "trage" eiwitten. Ik eet op trainingsdagen dan ook altijd netjes een bakkie voor t slapen (gewoon pure smerige kwark, geen zoetstoffen etc hehe). Ik vraag mij af of het een toevoeging kan zijn om ook in de ochtend een bak naar binnen te werken (dus dan kom ik op 2x 500ml uit). Dit valt natuurlijk ook weer onder de zuivel producten.. dus zou dit een aardige toevoeging zijn of moet ik toch naar andere eiwit bronnen gaan kijken?

Mijn normaal dieet bestaat voornamelijk uit volkorenbrood, kipfilet, rijst, pasta, whey en eventueel wat nootjes. Vis gaat er bij mij helaas niet echt lekker in.

7. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een eitje (of meer) 's ochtends? Maar kwark kan natuurlijk ook.

8. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Daar zeg je me wat, die zijn er de laatste tijd behoorlijk tussendoor geschoten :)

meer input is welkom!

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Groenten, pindakaas, bonen, koeienvlees, kalkoen, kaas.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Samenstelling van de ene shake staat er niet bij, dus lijkt mij moeilijk te oordelen. Ik zou denk ik gewoon voor een Whey Shake gaan.

Wat doet de tweede precies? Het lijkt me een beetje onnodig.

Je kan beter een Whey shake 's morgens nemen. Je hebt veel uur niet gegeten dus je moet weer snel eiwitten naar binnen krijgen, kwark is dan te langzaam.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Samenstelling.

Heb op het BB forum gebruikers reviews gelezen.
    8/10 is er super tevreden over.
    http://forum.dutchbodybuilding.com/f116/supplement-review-syntha-6-bsn-67366/

12. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben echt een supernoob qua voeding. Maar kan je niet beter een stel eierkoeken op eten (90% eiwitten) in plaats van een beker kwark leeglepelen (10% eiwitten)?

Of zit hier een hoop verschil in qua eiwitten? Traag of snel?

Ik krijg namelijk eerder een paar eierkoeken weg dan een bak kwark. ;) Niet dat ik me aan een voedings schema houd.

13. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een vraagje over voeding;

Wat zijn nou precies goede tussendoortjes? Want ik wil graag om de 2-3 uur een kleine portie nemen, maar wat is dan goed? Kan natuurlijk niet heel de dag door fruit eten. Eet nu onder andere rijstwafels.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    90% eiwit?!

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/voedingsmiddel/?id=951

en daarnaast superveel suikers, snelle carbs etc. Dan liever kwark, al ben ik daar zelf geen fan meer van. Ik maak mijn eiwitten trouwens trager door mijn wheyshake met melk (casseine) te mixen voor het slapen gaan.

@ Flix:

eerste is een stikstofproduct, dat verwijdt de bloedvaten. Ik vind het echt HEERLIJK trainen maar er zitten ook nadelen aan:

- de reactie verschilt van product tot product en van persoon tot persoon. Je moet dus voor jezelf gaan uitzoeken wat werkt
    - je bouwt doorgaans snel tollerantie op
    - duur
    - ik betwijfel een beetje hoeveel het doet voor spieropbouw. Theoretisch zouden er meer voedingstoffen vervoerd kunnen worden...
    - je kan de smaak echt echt ECHT zat worden

Jack3d is een hele bekende en ik trainde zelf heerlijk op White Flood

je andere is gewoon een eiwitproduct? Ik ga doorgaans gewoon voor de cheap-ass variant van body en fitshop :) (lekkere smaak ook tegenwoordig!)

15. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Die wil ik ook deze week gaan bestellen, nog een aanrader qua smaak?

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat is echt per persoon verschillend: Ik vind zelf vanille of banaan erg lekker van zowel Powersupplements als Syntrax....maar mijn zwager vond die echt niet te zuipen.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gezien de voedingstoffen kan het ook gebruikt worden als maaltijd vervanger.
    En aangezien ik nog zo'n 3/4% vet kwijt wil, lijkt me dit wel een ideaal product.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    banaan is lekker, maar er is ook 1 met appel die ik erg lekker vond en zelfs perzik was goed te doen!

waarom? Je moet dus minder gaan eten, dat beetje wat je nog eet doe je dan toch het liefste met vast voedsel?

persoonlijk vind ik die dingen alleen meerwaarde hebben als je geen zin hebt om NOG meer te eten

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ander leuk puntje en dan vooral voor Flix en andere endurance sporters.
    Spierpijn en je sport....Wat doe jij? :)

Gisteren vrij met voetbal dus de benen getrained met wat lichte spierpijn vandaag.
    Vanavond een zaalvoetbalwedstrijd (is verzet). Doen jullie rustig aan? Masseren jullie het licht in?

Of doe je helemaal niets :+

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik houd er rekening mee met m'n schema.
    Zo vind ik het niet relaxed om te trainen met rug/borst en been spierpijn.
    Ook heeft het geen zin om een dag na een veld training m'n benen te gaan trainen gezien die echt pap zijn dan.
    Ik train zondag en donderdag op het veld.
    Maandag doe ik borst/triceps, dinsdag benen woensdag rug.
    Donderdag geen gym.
    Vrijdag meestal armen/schouders en nek.

Mocht ik toch nog spierpijn in bv m'n hammie's hebben dan zorg ik dat ik erg goed stretch voor een training/wedstrijd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina