1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    snel meer gaan doen. Je schema kan het beste bestaan uit oefingen als

- bankdrukken (schuin, recht, barbell, dumbells whatever)
    - military press
    - deadlifts
    - squatten
    - optrekken in allerlei variaties
    - barbell/dumbell row
    etc

iaw veel compound oefeningen en eigenlijk alleen maar met losse gewichten :)

2. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik kwam dit stukje tegen op de site van bodystore:
    Wat zijn jullie ervaringen hier mee?

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Er voor eiwitten, er na wat snelle koolhydraten is het toch? Maar het zal wel niet zoveel boeien.

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik neem een half uurtje voor de training vaak een eitwit shake + creatine.

Direct na de training eignelijk niks. Uurtje naar de training gewoon avond eten.

5. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    pakje dextro kopen, weet niet meer precies hoe het zat met gewicht..maar ik ben nu 2 meter en rond de 100kg. en neem er 2 na de training, half uur later de shake.

lichaam gaat het uur na de training door met afbouwen, dextrose stopt dit. Waarna de shake het daarna kan helpen weer op te bouwen. zoiets is het verhaal!

6. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eiwitshake en creatine tegelijk is niet goed.

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ow, kan je daar wat meer over vertellen?

Wat ik begreep is dat creatine het meeste resultaat geeft als je het een half uur voor de training en dan direct na de training inneemt.

Hoe zit dit met een whey shake dan? Ik heb daar namelijk sterk wisselende verhalen over gehoord, maar merkte zelf dat ik het net voor de training wel goed vind werken (al kan dat wellicht tussen de oren zitten :) )

8. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    staat op mn pot creatine haha, neem niet tegelijkertijd met eiwitshakes in.

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Als je alleen Whey shakes neemt kan je het volgensmij beter voor de training drinken. Als je nog andere dingen erbij neemt kan het zijn dat het beter is om het erna te nemen.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beetje raar stukje gezien je creatine juist voor, maar ook direct na, je training moet nemen.
    Creatine geeft je naast versnelde spierherstel ook een boost dat je net wat harder en langer kan doortrainen.

11. ExQuiZ

ExQuiZ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien dat na de training je lichaam genoeg creatine zelf aanmaakt? Ik weet het ook niet, zal eens vragen aan de fitnessknaap die daar rondloopt!

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je lichaam maakt zelf hooguit ~1g creatine aan, wat lang niet genoeg is.
    Althans niet genoeg...Het is effectiever om meer in te nemen...

13. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Maar dat zegt dat stukje toch ook juist?
    Ze stellen alleen dat het onverstandig is direct na de training whey naar binnen te werken.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Creatine moet je in eerste instantie voor een training innemen.
    Creatine geeft je een soort energie boost, die zou anders verloren gaan.

Heb wel is gehad dat ik 23:00 pas terug was van de gym, en pas tegen 24:00 m'n creatine in had genomen omdat ik het vergeten was. Heb uren lang in m'n bed gelegen naar het plafond starende omdat ik zoveel energie door m'n lijf had stromen.

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Volgensmij is de werking van creatine heel anders. Door het innemen van creatine wordt krijgt je lichaam meer 'P'. Als jij gaat trainen gaat ATP (energie) naar ADP, dus van tri (drie) P naar di (twee) P. Doordat je creatine inneemt wordt de ADP dus weer ATP en heb je meer energie.

Dat is volgensmij de enige werking van creatine, snap ook niet hoe het zou helpen bij het herstellen van de spieren?

Volgensmij maakt het ook niet uit wanneer je het inneemt, je vult gewoon je lichaam met 'energie'. Het kan wel zo zijn dat je lichaam minder creatine aan gaat maken omdat je het al inneemt, dit kan je wel voorkomen.

16. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Het zorgt inderdaad alleen voor meer energie, is niet spieropbouwend.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eigenlijk zou je daar iets aan suikers toe moeten voegen voor de opname van creatine.

Ik neem zelf mijn creatine voor het slapen gaan vanwege 1 simpele reden, ik drink veel koffie :+ Een beetje caffeine met creatine gaat goed samen maar laatste onderzoeken wezen uit dat bij meer dan 6 koppen het effect richting 0 gaat en aangezien ik zeker 8 koppen koffie drink op een dag. Koffie heeft geloof ik een halfwaardetijd van 2,5 uur oid, dus ik neem 's avonds geen koffie meer en hoop er zo nog wat uit te halen.

Innametijd van creatine boeit geen hol en verder kan het ook prima met whey. Na de training met dextrose en whey, of na een volledige maaltijd. Dan heb je een insulinepiek, dan is de opname het beste.

Zo snel is whey trouwens helemaal niet qua opname. Naar ik meen nog steeds iets van een uur a 1,5. Ik drink mijn shake tegenwoordig dus tijdens de training icm een pakje dextro. Ook nog eens lekker :thumbs:

@Flix: volgens mij heb jij geen creatine monohydraat maar een pre-work-outbooster (NO product?) waar creatine in zit. Tenminste dat vermoed ik.

Wat Pine zegt qua werking klopt helemaal :)

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Pff vandaag echt enorm kut getraind, geen idee waarom (eten was normaal, niet geweldig maar ook niet heel slecht) maar de kracht was ver te zoeken. Ach ja , kan gebeuren.

19. josh gunit

josh gunit Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik probeer sinds 4-5 maanden aan te komen. Ik ben rond de 1,75 m denk ik, weet het niet precies en woog eerst 50 kg. Ik ben veel meer gaan eten en eet nu gemiddeld tussen de 3000 en 3500 kcal per dag. Nu weeg ik iets van 59 kg. Ben ook nog een keer 2,5 kg afgevallen in een paar dagen, omdat ik paar dagen geen eetlust had wegens ziekte. Ik kom nu dus wel aan. Maar ik zou het fijner vinden als het wat sneller gaat. Ik zou ook graag aan krachttraining doen, maar daar heb ik op het moment nog niet genoeg tijd voor. Zou het helpen als ik wat weight gainer shakes zou nemen, zonder te trainen dus? En welke zou dan een goeie zijn? (en het liefst niet te duur) Waar zou ik iig op moeten letten bij het aanschaffen van een weight gainer?

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Eet je wel gezond? Want 9 kilo vet aankomen is ook niet echt nuttig. En zonder heel veel trainen lijkt me niet dat je met 3500 kcal per dag veel spieren zal aankomen. Ik ben geen kei in die dingen, dus ik zou het mis kunnen hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina