1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Kaas: Vetten + zouten

Waarom zou je voor de training een shake nemen met melk, wat de verhouding tussen casseine en whey alleen maar naar de casseine laat gaan en dus je whey trager laat opnemen? ;)

2. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Shakes zijn sowieso wel beetje overrated ik neem het alleen omdat het lekker is en snel klaar te maken is, s'ochtends vroeg is het ook erg handig brinta + whey heb je zo naar binnen terwijl ik normaal geen hap door me keel krijg sochtends. heb ook wel is maanden zonder shakes gedaan en merkte totaal geen verschil ten opzichte van maanden dat ik wel shakes nam. zolang je maar genoeg eiwitten verdeeld over de dag eet zit je goed.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  3. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Omdat een shake met water vies is. Plus het neemt niet trager op, maar het geeft volgensmij voor een langere tijd geleidelijk eiwitten af.

Je hebt vast wel kaas met niet zoveel vetten en wat is er erg aan zout?

Btw shakes zijn ook een aanvulling op je dieet, snap niet waarom ze overrated zijn. Hoe weet je nou of je er niks van merkte...

4. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ze zijn overrated omdat veel mensen denken dat shakes noodzakelijk zijn voor maximale spiergroei.
    Ik weet dat ik er niks van merkte omdat ik al bijna 4 jaar train en dan weet je wel ongeveer de vooruitgang die je maakt in een bepaalde periode als je je goed aan je eet/train schema's houdt.

Waarom stel je steeds vragen en ga je vervolgens bij een antwoord van mensen die je advies geven en waarschijnlijk al geruime tijd in dit wereldje zitten toch in discussie dat het niet zo zou zijn? sorry maar weet niet of jij dat bent op die foto van je, maar dan ben je volgens nog niet zo lang geleden begonnen met trainen en dan kan je best veel opsteken, want er zitten hier mensen op het forum die er best veel verstand van hebben. Als je zo eigenwijs bent volg dan gewoon je eigen plan dan merk je vanzelf wel of het waar is of niet:)

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Omdat ik er dieper op in wil gaan, namelijk waarom het zo is. Ik wil niet alleen het antwoord weten, maar ook de achterliggende gedachte etc. Daarom probeer ik hun antwoord te 'ontkrachtte' of een ander voorbeeld te geven van hoe het kan. Dit geeft juist aan dat ik zoveel mogelijk over een onderwerp wil weten.

Ja dat ben ik op de foto. Wel knap dat je mij beoordeeld op een crappy avatar waarop je niks ziet, alleen een deel van me armen. Ook heeft de tijd dat je traint helemaal niks te maken met je kennis van voeding, dat kan je ook gewoon op internet vinden. Wat er wel mee te maken heeft zijn de ervaringen die mensen er mee op doen.

Waarom post jij geen foto's met je stats erbij met je 4 jaar training. Kunnen we jou ff beoordelen.

Verder trek ik inderdaad mijn eigen plan, zou iedereen moeten doen. Het is voor iedereen verschillend wat het beste werkt.

6. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Even doorzetten in het begin. Ik vond ze in het begin verschrikkelijk smerig maar na 2 weken vond ik ze ineens gewoon heel lekker.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Het is niet alleen omdat ik het vies vind hoor ;) Zo krijg ik ook weer melk binnen.

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ....en koolhydraten.....en lactose en daarmee de nadelen van lactose.
    Ik snap het niet met jou....Je hebt maanden een avatar van één of andere mongool die als hype over YT heen raast, je profileert je als iemand die wil trainen en die vooral wilt lijken op zijn avatar en dan kom je met die achterlijke antwoorden.

Je vroeg zelf naar het verschil tussen een shake met melk en water en je vroeg waarom kaas niet goed is.
    Dan geef ik normaal antwoord en zeg je: "Je hebt vast wel kaas met niet zoveel vetten en wat is er erg aan zout?"
    Daarnaast kom je met een mening als reactie : "Ja, een shake met water is niet zo lekker".
    Ja prima, maar dan moet je die vragen niet stellen. Melk zorgt er voor dat je vocht vast houdt, zout...zorgt er voor dat je vocht vast houdt......
    Is prima dat jij dat allemaal wil eten, maar ga niet je mening ventileren waarom je die troep wel of niet zou moeten consumeren als je deze niet kan onderbouwen met feiten.

Soms zou Ash nog best wel eens terug mogen komen voor dit soort vragen en antwoorden....

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Sinds wanneer zijn koolhydraten slecht? Dat ligt toch aan je doel. En heeft de hoeveelheid van de lactose serieus invloed?

Wat maakt het uit als ik een avatar heeft van een of andere 'mongool'. Ten eerste waarom is het een mongool? Ten tweede wat maakt het uit of ik een avatar heb van Zyzz die voor velen een streeffysiek heeft. Ik weet nou niet zeker of een avatar van een ongelofelijke lelijke chick beter is. Ten derde ik profileer mezelf niet als iemand die graag wilt trainen, maar iemand die graag en vaak traint.

'als je het hebt over rondom de training (ik neem zelf meerdere shakes per dag): tijdens de training is mijn advies. Veel mensen nemen de whey na je training, maar als ik me niet vergis is zelfs bij Whey (hoge biologische waarde = snelle opname), de opnametijd nog steeds een uur tot 1,5.'

'Waarom zou je na je training de shake moeten nemen als de opnametijd zo lang is? Ik neem mijn shake altijd voor het trainen.'

'Waarom zou je voor de training een shake nemen met melk, wat de verhouding tussen casseine en whey alleen maar naar de casseine laat gaan en dus je whey trager laat opnemen?'

'Plus het neemt niet trager op, maar het geeft volgensmij voor een langere tijd geleidelijk eiwitten af.'

Vrij duidelijk waarom ik mijn shakes voor het trainen drink en met melk, niet omdat ik het vies vind.

Misschien had ik beter kunnen zeggen: Heb je niet minder vette kaas en wat is er eigenlijk slecht aan zout. Misschien dat je dan niet zo beledigd/ geirriteerd was. Aanstellen is ook een vak.

Ik zeg helemaal niet waarom je wel of geen kaas zou moeten eten, ik vraag alleen maar waarom het slecht is omdat jij dat aangaf.

En waarom is het slecht om vocht vast te houden. En zijn er geen manieren om dat te voorkomen?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het is idd maar waar je zin in hebt. Ik eet geen vlees en vis, ben geen fan van melkproducten en soja-eiwitten en hou het met 5 eieren per dag wel voor gezien. Iaw ik haal praktisch alles uit mijn whey-shakes

@ Pine: kwaliteit van de eiwitten wordt bepaald door het aminozuurprofiel, die jij behoorlijk verandert door het met melk te drinken. Daarnaast zitten er melksuikers in melk die je eigenlijk weer niet voor de training wilt nemen. En je overige vragen: waarom is zout slecht etc....tja zo kan je alles wel blijven vragen ;)

net voor het eerst weer getraind sinds mijn blessure, maar vrijdag het ook bizar laat gemaakt met grote hoeveelheden bier en tequilla (b-day!) en dat merkte ik net wel. Verder super rustig aan gedaan maar was wel even lekker :)

Voor de training voor het eerst muscle pump gehad, ik zag er tijdens de training iig gevoelsmatig wel iets 'opgepompter' uit :)

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Per definitie heb je inderdaad koolhydraten nodig, echter zit er tegenwoordig in de producten zo veel toegevoegde suikers, dat ik vind dat mensen enorm op moeten letten op wat ze nemen. Zie voor de andere vraag het antwoord van Kevf ;)

Tja, easy maar goed. Je verdedigt een gast die in zijn trots op zijn lichaam i.m.o. veel te ver gaat. Tot het irritante aan toe. Neem een voorbeeld aan Gijs op DBB, enorm sterk, i.m.o. een beter fysiek dan die vent op je ava en pronkt totaal niet. Ook niet op DBB. Dat zal denk ik aan de doelen van die Zyzz en Gijs liggen.

Het is goed dat je geleidelijk eiwitten af laat geven, maar de opname tijd van whey isolaat met water is al 1.5 uur. Dit verleng je alleen maar door er melk aan toe te voegen.
    Als jij voor je training (breed begrip, maar laten we zeggen 15 min. voor de training) je shake met melk neemt, ben je i.m.o. al te laat. Daar kan Kevf je veel meer over vertellen.

Daarnaast staat je grote vriend op je ava vrij droog, dat heeft hij vooral te danken aan het feit dat hij weinig vocht vast houdt ;)

Dat is de reden waarom ik bij jou aangaf dat je dan op moet passen met lactose, aangezien het onderhuids vocht vast houdt.

Voor mijzelf ban ik melk niet uit mijn voeding, maar fitness is dan ook niet mijn #1 sport. Fitness (ja fitness en niet alleen krachttraining ;) ) doe ik ter ondersteuning voor het voetballen. :)

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Kort vraagje. Nacht van zaterdag kramp in mijn kuit gehad en ik voel het nu nog wel een beetje zitten eigenlijk. Is het dan verstandig om te gaan fitnessen?

13. Shiine NL

Shiine NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kan nooit kwaad, maar een blijvende kramp is niet iets om speciaal voor gaan te fitnessen lijkt mij. Beetje hardlopen zou ik eerder doen.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Nee ik fitness sinds een tijdje en wil graag een enigszins vast schema aanhouden, maar heb nu soort van lichte nawerking van die kramp in mijn kuit die ik had. En omdat mijn kuiten best belast worden tijdens het trainen vroeg ik me af of het wel verstandig is.

15. Shiine NL

Shiine NL Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dan vraag ik me af of je wel met de juiste gewichten bent begonnen. Het is heel belangrijk om 'op te bouwen' met fitness. ;)

16. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ben ik nou zo onduidelijk? Ik kreeg kramp in de nacht van zaterdag heh. Dus toen was ik niet aan het trainen. Die kramp kwam door het feestje die avond.

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Tuurlijk gewoon gaan trainen hooguit een beetje voorzichtig doen met benen trainen voor de rest gewoon vol gas, als je na een beetje kramp al niet meer gaat fitnessen ben je maar een slacker imo!:p

Laatst bewerkt: 21 mrt 2011
  18. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik vraag dan ook enkel of het verstandig is, uiteraard met de intentie om wel te gaan. Het vervelende is wel dat ik fitness, voornamelijk om mijn benen te trainen. Bij kramp heb ik altijd dat ik best wel dagen lang nog iets voel zitten op de plek zeg maar en weet wel dat het met voetbal niet altijd even comfortabel was. Dus ik dacht bij voorbaat even vragen, maar dan ga ik nu dus richting de fitness en kijk ik wel hoe het gaat.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    kan prima, hoogstens vantevoren de bloedsdoorloop een beetje stimuleren door wat rekken, masseren, lichte oefeningen

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wtf oud vriend van me die ik al 2 jaar niet heb gezien is wel een beetje doorgeslagen met trainen. Traint nu anderhalf jaar en zit al een tijdje aan spuit/anabolen wat de fack hij ook gebruikt. Doet het ook alleen maar omdat hij net zo wil worden als die Jersey Shore gasten (zijn idolen..).

Wel goede fysiek trouwens , maarja als dat zo moet.. Beetje jammer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina