1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Misschien dat ik vanaf vandaag maar eens moet beginnen om in ieder geval kwart voor 11 in men nest te liggen. Door het HBO, waarmee ik vorig jaar september ben begonnen, lig ik normaliter 12 uur a half 1 in bed. Kan ook niet goed zijn.

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Heb ik ook, als je maar rond de 8uur slaapt.

Btw misschien kan je elke week je schema aanpassen zodat je niet twee spieren twee dagen achter elkaar pakt, of ook niet bv triceps of schouders na borst etc.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Euroshopper.

Nooit met melk altijd met water. Ik heb zelf maar twee manieren en beide vind ik echt lekker

1: 40 gr whey, water, havermout en schudden maar.
    2: havermout (max 50gr anders wordt het echt teveel), stevia (gezonde zoetstof), kaneel, rozijnen en kokend water er over.

ow ja heb ooit ook nog eiwitrepen gemaakt van havermout, honing, whey en pindakaas. Was erg lekker

4. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Variant 1 is ook met kokend water neem ik aan?
    Of is het echt als koude shake bedoelt die je in 10 sec naar binnen knalt?

Ik zal het van het weekend eens en kans geven. Laat wel horen hoe het beviel hehe :)

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    1 met koud water en is lekker ;). Trust me je wilt geen warme vloeistof shaken :+ (alles vliegt alle kanten op)

6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik slaap iig minder dan 8 uren, dat is zeker. Maar over die afwisseling, ik zal het eens proberen. Ben benieuwd!

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Tja ik moet toegeven dat ik me totaal geen voorstelling kan maken van havermout. Zat aan iets muesli achtigs te denken hehe. Lijkt me ook niet echt chill om als een shake weg te drinken :)

Maargoe, ik zal beide opties dit weekend een kans geven.

8. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb toch maar even alles uitgerekend en kom hier op uit. Ik heb zo'n 2400/2500 kcal per dag nodig. Ik zit tussen de 1900 en 2000 per dag. Dus ik zit er zo'n 400/500 kcal onder. Is dit te veel, te weinig of precies goed? Daarbij moet wel gezegd worden dat ik in het weekend de eerder genoemde 2000 waarschijnlijk wel eens overschrijdt, vooral door bier en andere acoholische versnaperingen. Vedere stats: 1,68m en 64 kilo. En ik gok een vetpercentage tussen de 12 en 10 %.

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Kevf: Je mag Stevia niet eens gebruiken als zoetstof in NL, oude doping gebruiker :+ ;)

@Nino: Lees je verhaal nog eens en beantwoord je vraag dan zelf :).

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je weet dat dat een heel laag % is he?

Wat ik zelf altijd deed. ma-vrij 300-500 kcal onder onderhoud. Zaterdag op onderhoud en netjes eten. Zondag iets over onderhoud en iets minder netjes eten. Wat meestal inhield dat ik superveel en lekker ontbijt maakte (croissants, suikerbrood, whatever), 's middags meestal iets waar ik zin in had. Voor het avondeten pizza oid en 's avonds wat chips oid.

Soms draaide ik de zat en de zon om :)

11. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Haha ik zie het. Zo kom ik ook niet over als een wiskundig wonder zeg.
    Sorry, ik was even vergeten te zeggen dat ik 'droger' wil worden. Oftewel, gewoon een 6pack. Wat ik meer bedoelde met de vraag was of ik er niet teveel onderzit, zodat ik misschien ook spieren afbreek omdat ik er gewoon te ver onder zit. Want ik heb gene idee hoeveel ik onder mijn behoefte moet zitten om goed droger te worden. Excuses voor deze ontbrekenden, doch noodzakelijke, informatie.

Oke, thanks voor je info. Ik ben namelijk bang dat als ik in het weekend iets teveel heb, dit mijn werk van doordeweek teniet doet. Dit is dus niet helemaal zo, gelukkig. Mijn vetpercentage is ook een ruwe schatting op basis van foto's van anderen. Ik vind het nog niet droog genoeg om eerlijk te zijn. Het komt allemaal nog niet goed genoeg uit zeg maar. Ben wel tevreden nu, maar ik probeer het nu een beetje te perfectioneren. Want als ik niet aanspan zie alleen een globale vorm van de buikspieren, pas als ik aanspan zie je een sicpack, die naar naar mijn mening ook dan niet niet helemaal goed uitkomt, vandaar dus mijn reactie.

Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  12. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt zover ik ook weet maar mijn rechter knie is niet 100% meer dus ik ben er zelf vrij voorzichtig mee. Zolang ik de oefening goed uitvoer zou dit hopelijk geen problemen geven.

Net weer hardgelopen, 30 min 6.3 km. Was weer heerlijk.

Edit: Op welk forum zijn jullie eigenlijk lid? Bodynet of DBB?:9

Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  13. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Boys ik had een vraagje!

Ik drink normaliter op een dag redelijk wat koffie. Nu is mijn vraag: is dit slecht voor fitness?

Op sommige fora lees ik dat het weinig tot geen invloed heeft, maar op andere fora lees ik weer dat het weldegelijk een slechte impact heeft op fitness. Ik ben benieuwd of jullie weten of koffie slecht is of niet.

Thnx!

14. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    De Cafeïne die er in zit heeft wel een effect. Weet alleen niet meer wat en of het positief of negatief was. :+

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik drink erg veel koffie, zeker iets van 7-10 koppen per dag....waar zou het slecht voor zijn dan?

het is wel zo dat veel koffie en creatine niet samengaat. Een boost koffie helpt wel voor de opname maar een hoge hoeveel caffeine niet. Ik drink 's avonds dus ook geen koffie meer en neem mijn creatine voor het slapen gaan. Dan maar niet direct na de training. Ik laat mijn koffie niet staan!

Waar zou het verder slecht voor zijn overigens? Het zorgt hoogstens voor iets meer verbranding en 5-6 koppen is geloof ik ook goed voor de hersenleeftijd. True ik drink teveel, maar fak it :cool:

16. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Hee mensen,

Ik zit sinds mijn operatie aan mijn enkel al zo'n 5 maanden zonder sport, en al tijden kriebelt het weer om de gaan fitnessen. Vorige keer dat ik naar de sportschool ging had het amper effect, zag ook weinig vooruitgang.

Aan het schema wat ze daar met je in elkaar zetten heb je niks, dat zegt iedereen ook. Jammer is dat ik er zelf ook 0 verstand van heb, en dat ik dus niet zelf een schema maak.

Het gaat mij vooral erom, om mijn "buikje" weg te trainen:). Vind het altijd wel lekker om even goed en intensief te rennen/roeien enz. maar het moet wel effect hebben, en dat had het de vorige keer niet:mad:

Weet iemand misschien hoe ik nou een goed schema in elkaar krijg?

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Door de OP te lezen.

Van cafeïne droog je geloof ik redelijk op.
    Daarom is het slecht vlak voor je trainig cafaine te nuttigen ivm verzuren.

Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
  18. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Als je enkel en alleen van het buikje afwilt moet je gewoon je voeding gaan aanpassen, waarbij je onder je dagelijkse behoefte gaat hangen, en daarnaast voeg je cardio toe (roeien,lopen,rennen,fietsen).

19. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    .....

Dat is wel mijn hoofdreden waarom ik weer wil fitnessen. Daarnaast wat krachttraining met vrienden.

Maar ik moet dus gewoon onder mijn behoefte? ik lees ook veel dat je eiwitten, koolhydraten enz. moet eten. Eten tijdens een bepaalde volgorde?

20. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina