1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    576
    Ik weet het niet zeker, maar pak je wel genoeg rust. Je traint 3 dagen achtereen in de sportschool. Dat lijkt me sowieso niet erg goed, nogmaals denk ik.

En benen moet je zeker doen. Ik heb het sinds dat ik fitness meteen gedaan en met voetballen merkte ik het enorm, doordat ik veel meer schotkracht kreeg!

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik train biceps en triceps evenveel hoor. Alleen rug en schouders maar 1x. Ja, dat was inderdaad de logica erachter. Ik dacht meer input is meer output. Maar als ik je snap, kan ik beter alle spiergroepen beter 1x per week doen dan wat ik nu doe?

Ik vraag me wel af waaruit je concludeert dat ik een wannebe beachboy ben. Misschien omdat ik er niet zoveel verstand van heb? Daarom stel ik dus ook de vraag hier. Je hebt geen idee hoelang ik train en hoe intensief ik er mee bezig ben. Zou je de volgende keer aub je oordeel voor je willen houden, totdat je echt wat weet. Ik vind het een beetje kortzichtig dit.
    In ieder geval bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

Thanks. Ik ga dus nu zeker een dagje benen inlassen en een dagje borst laten vallen.
    Ja ik weet dat het nogal veel is, maar daarom doe ik ook maandag borst en dinsdag rug. Volgens mij zijn dit totaal andere spiergroepen die elkaar helemaal neit overlappen met de oefeningen die je doet. En tussen borst en schouders heb ik dus wel 'rust'. Maar ik denk dat ik nu dan op dinsdag benen doe en op vrijdag schouders. Dan krijgen ze in ieder geval allemaal genoeg rust. Thanks!

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach neem Pine maar niet te serieus, hij heeft zelf een beachboy fysiek:+.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heeft imo elke naturel als ie droog staat, alleen de 1 wat groter dan de ander....het beeld is zo vertekend geworden door de as-gebruikers

5. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Omdat je puur je borst groter wilt = beachboy zo wordt je nou eenmaal genoemd dan. kan je wel zeggen dat je er super intensief mee bezig bent maar dat geloof ik niet echt als je geen benen traint en je zo'n eetschema hebt, zal je een klein beetje op weg helpen.

- meer eiwitten in je schema
    - ongeveer 4 keer per dag complexe koolhydraten (liefst uit zilvervlies rijst, sochtends brinta of havermout)
    - kwark niet in je schema doen als je aant droog trainen bent, tonijn ofzo is wel goed als je wat tragere eiwitten wilt maar die kan je eigenlijk het beste alleen voor het slapen nemen.

6. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik wil ook geen BB fysiek.

Dat heet een superdude, niet een beachboy meneer 4 jaar trainingservaring.

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Wat heeft een domme term niet kennen als superdude nou te maken met trainingservaring? Dat jij nou het hele dbb forum loopt door te lezen.

8. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    lol jij snapt helemaal niks ervan :lol: stop alsjeblieft met reageren als je dit serieus meent.

9. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat mijn borst relatief langzaam groeide tov de rest. En wat betreft de intensiteit ligt het meer aan mijn niet-gedane research, daar heb je gelijk in. Maar ik train al wel een hele tijd, dus het is niet zo dat ik stop na de zomer oid. Maar nuff bout that.

Bedankt voor je info! Ik zal even verder zoeken naar eten met de voedingstoffen die jet noemde en zoals ik net al zei ga ik dus een dag borst laten droppen voor een dag benen.

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik zei het meer omdat hij commentaar op mijn fysiek had n.a.v. van mijn avatar. Daarbij zei hij dat hij 4 jaar trainingservaring had, dus ben benieuwd naar zijn pics. Alleen meneer met zijn grote mond post niks. Wat is er mis mee om het dbb forum door te lezen?

Je gedraagt je alsof je een het fysiek hebt van een bb, mag ook wel na 4 jaar trainingservaring. Kom maar op met de foto's.

Veel mensen hebben dat met hun borst hoor, ik ook. Ik pak op me rug dag ook een paar oefeningen voor me borst mee. Dit verschilt echter per persoon of het werkt of niet. Als je zwaar gaat trainen zou ik sowieso ff je schema veranderen, twee keer biceps en triceps lijkt mij een overkill.

11. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb eigenlijk het tegenovergestelde lol. Mijn borst ligt juist voorop tov van de rest van mijn lichaam. Ik vermoed dat dit vooral met natuurlijke aanleg te maken heeft, en dat zal voor iedereen net anders zijn.

Nu we dan toch met schemaatjes bezig zijn misschien dat iemand hier wat nuttigs over kan zeggen:

Na 9 maanden in australie te hebben gezeten ben ik weer rustig begonnen met opbouwen, en wel met het volgende push/pull schema:

Dag X: Borst/Triceps
    Dag Y: Rug/Biceps

Ik ga zo'n 2 a 3 keer per week en zorg dat ik altijd minimaal een rustdag tussendoor heb. Uit ervaring weet ik dat een splitschema beter bij mij past dan een full body. Ik heb na elke training namelijk vaak vrij lang last van spierpijn (soms wel 2 a 3 dagen), dus om blessures te voorkomen geef ik ze op zo'n manier denk ik de benodigde rust.

Na 3 maanden dit te volgen heb ik ondertussen prima progressie geboekt en heb ik het idee dat ik weer een goede basis heb om de volgende stap te zetten.

Allereerst wil ik de benen er nu ook bij pakken, en extra nadruk leggen op de schouders. Zat er dus aan te denken om er een 3daags split schema van te maken. Iemand ervaring mee?

Zou dus hier op neer komen:

Dag X: Rug/Biceps
    Dag Y: Borst/Triceps
    Dag Z: Benen/Schouders

Klinkt goed toch? Of zou je aanraden dag X en Y om te wisselen?

12. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is eigenlijk ook wat ik van plan was. Misschien dat ik benen en schouders apart doe, alleen maar om tijd te sparen.
    Ik denk dat je inderdaad beter dag X en dag Y om kan draaien, omdat je met borst, vooral als je incline doet, ook al wat schouders meepakt. Dus anders pak je niet genoeg rust. Dat is in ieder geval wat ik gehoord heb.

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het is overigens wel weer enorm druk bij mij in de sportschool sinds een paar weken. Heel veel jochies die massaal hun buikspieren lopen te trainen, tja..

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Allergisch, en tegen soja kan ik ook niet, krijg het daar ook van. Las het namelijk op internet dat soja ook hardnekkig is en zelfs erger kan reageren. Ik ga het is proberen! Denk dat het wel een slappe hap is, maar beter dan soja 8)

15. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    Waar train jij ?

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Amsterdam, One Fitness (Pieter Calandlaan in Osdorp)

17. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Buikspieren doe ik echt bijna nooit in de sportschool. Alleen de ''woodchoppesr'' uit dit filmpje van Scott Herman doe ik in de gym.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik doe zelf nooit buikspieren, maar dat is omdat ik toch redelijk wat compound oefeningen doe waardoor het niet zo erg nodig is.

Deze week begonnen met cutten, probeer nu gewoon rond de 2000 kcal te zitten en ga ook niet meer snoepen. Hoef niet persee een 6pack voor de zomer, maar er mag wel iets van af.

19. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ja maar dat werkt natuurlijk ook andersom. Ik kan namelijk echt niet bankdrukken als ik nog spierpijn in mn schouders heb. Daarnaast heb ik na t bankdrukkken nooit heel veel last van de schouders dus ik ga dit schema eerst es proberen.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Holy crap, ik train bij One Fitness in Hilversum.
    Wel echt een schijt sportschool maar aantal jongens van het team trainen er dus had maar besloten met ze mee te gaan.

Vandaag trouwens nauwelijks spierpijn in m'n biceps terwijl ik die gister toch aardig heb afgemat tijdens m'n Jack3d training.
    Schouders/nek is echter wel een ander verhaal:+
    Ga zondag een Jack3d shake nemen voor een football training. Kijken wat voor effect dat dan heeft.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina