1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Net echt iets raars gehad.

Na beetje stretchen, beetje spierpijn van zondag eruit werken, wat lichte warming up setjes was het tijd om te gaan bankdrukken. Ik heb al tijden niet meer normaal horizontaal gebankdrukt.
    Er hing nog 40kg van m'n maatje op. Toen ik de bar uit de holders haalde viel me op dat m'n polsen raar heen en weer zwikte. Ik dacht zal wel met het lichte gewicht te maken hebben. Maargoed, ik gooide het maar even 20x de lucht in en ging over naar de 60kg.
    Zelfde verhaal met m'n polsen.
    Vervolgens ging ik naar de 90kg en ook zwikte m'n polsen raar heen en weer. Kreeg er met moeite 8 reps uit.

Eigenlijk leek het me geen goed idee om de 100kg te doen ivm m'n polsen maar ik besloot het toch maar wel te doen. Resultaat; relatief moeiteloos 7 reps! Helaas kwam ik met de bar tegen de holders aan waardoor m'n focus weg was en ik de bar maar terug hing. Voor m'n gevoel had ik nog makkelijk 3 reps kunnen doen(m'n buddy hield de stang wel met één arm in het midden vast omdat ik vaak spontaan al m'n kracht kwijt ben en het gewicht dan naar beneden lazert).

Vervolgens ben ik nog een keertje gaan liggen met de 100kg, persde er nog 4 reps moeiteloos uit, vervolgens 2 waarmee m'n buddy me lichterlijk(met 2 vingers) leiden. Toen nog 2 reps met wat meer hulp eruit weten te persen.

Daarna echt een facking harde borst+bicep workout gehad. Waaronder incline DB 34kg 8 reps(2x) 36kg 6 reps(2x), 4x 8 reps met 104kg op de fly machine.
    Thank you uncle Jack3d I guess:+

Toen

Laatst bewerkt: 19 apr 2011
  2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Hoe krijg je eigenlijk van die soort van gleuven naast je buik?
    Richting je nieren. Sowieso laag vetpercentage denk?

Laatst bewerkt: 19 apr 2011
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bedoel je niet de lieslijnen?
    Heel veel onderbuik trainen en vetpercentage < 6/8% hebben

4. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Uberlate reactie. Ik zit bij Mahorokan Maassluis.

5. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister mijn benen dag gehad, nieuw pr gezet met de legpress. 4x240. Niet schikbarend veel maar voor mijn doen nu even een mooie voldoende.
    Squaten gaat ook beter tevens als het deadliften. Zit een mooie stijgende lijn in.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Lekker dan.
    Waar ik eerst een PR benchpress zet; 100kg 10x zelf, ga ik paar oefeningen later de shoulder press doen. Pak 32 kg(normaal begin ik met 28kg maar ik ben afgelopen weken giga sterker geworden) til 'm omhoog, plop; schouder uit de kom.

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Daar gaan je PR aspiraties Flix ;)

2 a 3 weken rust normaal gesproken?

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Pfff.. fucking bummed out...
    Zondag ook nog eens een belangrijke wedstrijd.

Echter is dit al de 4e keer in de laatste 2/3 jaar dus m'n kapsel is gewoon al fucked. Daarom ging het nu ook zo makkelijk denk ik.
    2/3 weken rust zal er dus niet inzitten.

9. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ouch, dat is fokt op. Succes met herstellen.

Wat vinden jullie van trainen met handschoentjes? Ik vind 't persoonlijk een beetje gay tenzij je echt een kast van een bodybuilder bent (wat ik dus duidelijk niet ben :+). Maar ik krijg wel steeds meer last van die plekken onder je vingers. Soms kan ik nog best een paar reps extra doen, maar krijg ik zo last van me handen dat ik 't niet trek :{

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon zonder trainen. Je kweekt vanzelf wel een beetje eelt waardoor je het minder voelt.
    Mijn handen zijn altijd kapot.

Train af en toe met m'n football gloves aan maar die padded fitness handschoenen vind ik maar niets. Je hebt gewoon geen gevoel over de bar/dumbell en dat vind ik persoonlijk heel belangrijk.

11. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Hey Flix trainde jij niet bij hellemond sport in Hsum? ik heb daar een paar dagen geleden getraint:+ wel chille gym met veel oldschool gear wat heel nice is, wel beetje krap op elkaar allemaal.

12. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb vrij kleine handen en mis vaak voldoende grip.

Kheb handschoentjes van de perry en die bieden prima uitkomst, train nooit zonder.

Waar je niet aan moet beginnen zijn handschoentjes met extra ondersteuning voor je polsen, want op die manier blijven je polsen zwak en zal t ook nooit beter worden.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zat ik ja.
    Beste powerhouse gym in Hilversum als je 't mij vraagt.
    Heerlijk zoveel echte trainings equipement. Zo min mogelijk machines staan er beneden.
    Wel beetje krap, maar niet storend ofzo. En op de tijden die ik meestal ging trainen is het redelijk rustig.

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik zie juist alleen beginners met die handschoentjes rondlopen:+ wss omdat ze bang zijn voor wat eeltplekjes op je handen, niet dragen dus, je bent geen chick.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    no offence, maar

a) de grootte van je handen heeft erg weining met je grip te maken. Iedereen zijn handen passen om een barbell/dumbell stang
    b) door er nog een laag tussen te doen is er alleen maar 'minder hand' wat je om de stang krijgt omdat de handschoen de omtrek groter maakt

16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Laat ik een voorbeeld geven.

Zonder handschoentjes glijden mn handen bij het bankdrukken steeds verder uit elkaar zodat ik hem uiteindelijk veel te breed vast heb. Ik kan knijpen in die stang wat ik wil maar goede grip krijg ik er niet op.

Met handschoentjes blijven ze netjes op hun plek.

Ik kan me voorstellen dat zonder handschoentjes voor de meeste beter/natuurlijker is, maar bij mij maak het daadwerkelijk een groot verschil.

17. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Huh dan doe je echt iets verkeerd, heb dat nog nooit meegemaakt of bij iemand gezien. Je handen die verder uit elkaar gaan tijdens het bankdrukken?

18. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tip tegen eelt op je handen, gewoon na of tijdens het douchen even vijlen ;)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    waarom zou ik geen eelt op mijn handen willen? 8)

20. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Altijd handig, ik train zelf ook zonder, nooit geprobeerd trouwens, leek me nooit lekker zetten.

Bij mn sportschool kan je sinds vorige week op het terras buiten sporten, super relax, bankje mee en een paar dumpels en hopla.:cool:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina