1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Je kan wel je spieren versterken door stroom er door te laten lopen. Om een spier genoeg te laten samentrekken moet die stroom wel een voltage hebben waarbij je brandplekken oploopt. Niet echt haalbaar dus. Zo is het mij althans ongeveer verteld bij mijn vorige opleiding.

Hier een mooi stukje over de trilplaten: http://www.ergogenics.org/452.html

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Vandaag weer sinds 2 weken trainen , had tijd last van m'n linkerschouder. Doe nu het SL5x5 en met een schouderblessure kan je dan echt geen reet behalve squaten.

3. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    En hoe gaat het nu met je schouder?

Ik ben al ong. 2 maanden gestopt met trainen omdat ik gewoonweg geen progressie kon maken ivm schouder. Binnenkort sportarts (morgen even afspraak maken had wel doorverwijzing nodig bij deze blijkbaar). Ben benieuwd wanneer ik mag trainen denk dat ik helemaal opnieuw begin aangezien ik nu ook al eten etc. heb laten verzaken... achjah weer uitdaging :+

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Voel er haast niks meer van, soms nog een klein beetje als ik er op let maar denk dat het wel moet lukken. Eerst maar gewoon de dag doen waarbij ik m'n schouders minder gebruik en dan vrijdag knallen.

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat hebben jullie toch allemaal aan die schouders joh :+ ?

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Tja het aparte is , mijn blessure is ontstaan tijdens het autorijden 8). 3 uur achter elkaar in de auto gezeten en constant met 1 hand rijdend (links). Toen ik thuis was merkte ik opeens dat m'n schouder pijn deed (dacht dat het wel niks zou zijn , tot ik ging trainen.. ).

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Op m'n 14e is m'n schouder uit de kom gegaan. Sindsdien nog een aantal keer dus m'n kapsel is aardig aan gort geloof ik.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Trainen ging weer prima, nergens last van gehad:cool:.

Vind het zo kut als je niet kan trainen terwijl je gewoon zin hebt, zeker met een nieuw schema waar je gewoon zin in hebt.

9. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Doen hier ook veel mensen squatten? Zo ja, Ik vroeg me af hoe laag jullie gaan bij het squatten. Ik merk van mezelf dat ik heel erg struggle om lager dan parallel te gaan. Met een lege stang vind ik het al lastig om een full squat uit te voeren, maar als ik parallel squat dan heb ik nergens last van, en kan ik de oefening gewoon goed uitvoeren. Hoe lager ik ga, hoe lastiger het voor me is om mijn evenwicht te houden.

Is het aan te raden om gewoon door te gaan met parallel squatten, of is het beter als ik leer om full te squatten?

10. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doe altijd iets onder parallel, full squat moet je flink lenig voor zijn om goed uit te voeren.

11. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik squat tot 90 graden. Dus paralell?

12. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    wat? iedereen die gewoon gezonde benen heeft kan full squaten daar hoef je echt niet super lenig voor te zijn ofzo...
    Full squats is gewoon het beste om te doen ik snap nooit waarom mensen paralell gaan squatten, ja je hebt van die "fitness instructeurs" die zeggen dat het niet goed voor je knieen is blabla maar het is allang bewezen dat full squats juist minder blessure gevoelig zijn dan die sissy squats.
    Dus gewoon niet zo slacken en full squats doen:)

Laatst bewerkt: 11 mei 2011
  13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je weet dat sissy squats een totaal andere 'echte' oefening is?

ik stop iig met full squats. Mijn knieen gaan er echt van naar de klote. Ik weet dat alle sites etc zeggen dat full squats minder slecht is voor je knieen maar ik kan onderhand geeneens meer langer dan 10 minuten zitten en krijg al pijn 8) Dit had ik niet toen ik nog 'gewoon' box-squats deed.....

nu helemaal geen benen meer aan het trainen |:-

14. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    tja als je geen full squats kan doen is sissy squats doen natuurlijk beter dan niks (maar die oefening heeft natuurlijk niet voor niks die bijnaam gekregen):) maar full squats is toch wel echt DE oefening voor je benen als je het mij vraagt, die van mij groeien er als kolen door. Wel raar dat jij juist van full squats blessures krijgt, heb ik in mijn gym nog niet echt van iemand meegekregen terwijl er toch wel wat mensen full squaten..

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik 'predik' ook altijd full squats, maar heb er nu zoveel aan gedaan, het zo vaak opnieuw geprobeerd (over meerdere jaren heen), het wil gewoon echt niet.

16. xCraftySlyFoX

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm lekker dan, dan ben ik al 5 weken verkeerd bezig met mijn squat.:F: Ik ga maar tot 90 graden met m'n benen.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jaren gedaan en ik heb een flink stel poten, niet te druk om maken

18. xCraftySlyFoX

Leuk Bevonden:
    0
    Ah goed om te weten, ik ga het wel eens proberen ben benieuwd. Ik doe een soort van 'full squat' wel eens met een kettleball, ook wel eens leuk voor de afwisseling.

Trouwens dikke fail van mn sportschool, vier weken geleden is het bankdrukstel vernieuwd maar van het nieuwe set is het ijzerwerk van het bankje krom zodat je dus niet plat ligt, na vier weken hebben ze nog steeds geen vervanging geregeld.:'-( (ja het komt eraan zeggen ze)

19. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Met full squat wordt toch Ass to the Grass bedoelt? Of dat je parallel breekt? Want je moet natuurlijk altijd onder parallel.

Vandaag 95 kilo gesquat, op naar de 100!

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het een beetje tegennatuurlijk klinken dat een full squat blessures voorkomt. Ik heb zelf een knieblessure en gebruik krachttraining om er weer vanaf te komen, maar een full squat is echt veel meer belastend voor je pezen dan parallel. Mijn knieen kunnen dat ook echt nog niet aan.
    Maar ik heb het even nagezocht en het wordt overal bevestigd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina