1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    waarom? full squat is juist een natuurlijkere beweging dan halverwege opeens stoppen (paralell squat):)

full squat is idd ass to the grass Jepzel. (dit is wel een goed voorbeeld op zich van een full squat: http://www.youtube.com/watch?v=B9ZmwX6Jye8&feature=related )

Laatst bewerkt: 12 mei 2011
  2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor die! Heb het geprobeerd en gaat echr stukken beter!

Is het trouwens slecht als ik dinsdag zaalvoetbal, woensdag benen train en donderdag hardloop?

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Niet ideaal. Zo kriijgen je benen erg weinig rust...
    Mogelijkheid om het op vrijdag/zaterdag te trainen??

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Wat vinden jullie van al die fitnessartikelen in de Men's Health? Er staat nu weer bij het huidige nr op de cover: creeer een strandlichaam in 4 weken met een full workout.

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    4 weken .. Misschien met een flinke spuit ja.

6. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Zelfs voor mijn blessure, als ik dan in die houding zat kreeg ik al beetje last van mijn knie. Denk dat als ik het ga proberen met mijn gescheurde kruisband, het toch best wel verkeerd kan aflopen.

Mjah ik train nu al 6 weken niet meer gericht op mijn benen, omdat een of andere idioot een moordaanslag op mijn andere knie deed. Meniscus geïrriteerd paar weken terug en toen het weer goed ging met mijn tamme bek bij rustig hooghouden in het park uitgegleden, dus zal nog wel 2 weken rust nodig hebben.

Ondertussen doe ik nog steeds mijn bovenlichaam, drie keer in de week (ma-woe-vrij). Moet zeggen dat ik niet echt een toename in spiermassa merk. Eerst deed ik nog echt met kwark en brinta en alles, maar laatste weken niet echt. Misschien ligt het aan mij en valt het andere mensen die me niet zo vaak zien meer op, maar volgens mij schiet het niet echt op :+

7. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ja d'uh, maar vind het wel grappig allemaal. Ook die Mark van Eeuwen die in 100 dagen was klaargestoomd voor de cover, waar je dan ook een heel boek van kan kopen. 8)

Gasten ik zit verder echt met een probleem en die wordt groter. Heb het al eerder gezegd hier maar nu nogmaals. Ik beging echt een flinke buik te krijgen. En ik vraag me toch echt af waarvan uberhaubt.
    Ben 19 jaar, 1m89 en fitness gemiddeld 1/2x per week. Doe verder geen sport en ga gemiddeld 1x per week flink aan de zuip. Ga elke dag rond 23:30 slapen en sta rond 8:30 op. Ben mager gebouwd maar tegenwoordig word ik wel groter.
    Verder ziet mijn gemiddeld eetschema per dag er zo uit:
    Ma t/m vr:
    09:00:
    - 4 broodjes kipfilet (mager) met 2 plakjes komkommer.
    - 2 sneetjes ontbijtkoek met boter
    - 2 glazen melk

13:00/14:00:
    - 4 broodjes kipfilet (mager) met 2 plakjes komkommer / 2 broodjes kipfilet, 2 broodjes pindakaas
    - 2 sneetjes ontbijtkoek met boter
    - vaak nog een krentebol

Soms rond 16:00 een bak magere kwark met een banaan en muesli
    Werk sowieso rond deze tijd nog een banaan binnen.

18:30:
    - Gewoon avondeten, wat de pot schaft..meestal 1,2 bord pasta en daarna sla. Met een bakje vanille vla toe.

22:00/22:30
    - Snelle Jelle onbijtkoek met een banaan, heel soms nog een krentebol erbij.

Iedereen zegt altijd (op m'n werk), als ik met die kipfilet en komkommer kom aanzetten dat ik gezond eet. Wat ik als avondeten voorgeschoteld krijg is toch ook niet ongezond? Pasta, rijst, groenten...eet echt verder bijna nooit een vette hap oid. Ook tijdens het bieren niet. Nooit na het uitgaan. Nja..heel soms. Hou sowieso nooit van vette shit en eet als ik een snack wil een appel of nectarine (die shit is zo lekker) of een banaan.

Kon eerst eten wat ik wil, en ga nu met dit schema zo door, en groei redelijk met fitness, maar die buik krijg ik maar niet weg. Ik wil heel groot worden maar tegelijkertijd toch droog staan, wat niet echt samengaat lijkt me. Crunches doe ik in de gym weinig, omdat m'n nek of benen last gaan doen. Trainde voornamelijk altijd mijn bovenlichaam met wat buik erbij + warming up van 5 min. Wil dat sowieso op de schop gooien door gewoon 3x per week naar de gym te gaan, dan 1e dag bovenlichaam en buik doen, 2e dag rug en benen en buik, dan weer bovenlichaam en buik. Als warming up in totaal 12/13min op de cardio, waarbij ik 70 sec gewoon rustig op 40% cardio doe, daarna op maximale kracht (zo hard als ik kan) 30sec gaan, dan weer 70sec langzaam, 30 snel..etc..in totaal 6 keer. Heb dit nou al 2x gedaan en ben daarna redelijk naar de klote, totaal geen conditie verder dus vandaar. 8)

So..help me out here! Sowieso stoppen met zuipen denk? Gaat hem echt niet worden vrees ik maar moet dan maar. 8) Hoe zorg je dat je droog staat maar tegelijkertijd nog groeit? Die buik moet echt weg want het ziet er echt niet uit al heb je redelijk grote borstspieren, schouders en armen, maar een dikke buik. En al helemaal niet met een kippenborst wat ik dus heb. Edit: fok dit, die buik moet weg. Nu. Droog als een malle. I want abss! :+

Ik hoop dat jullie fitnesspro's mij kunnen helpen.

8. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nja, je gaf het zelf al een beetje aan. Groot worden en droog blijven gaat niet echt goed samen, maar als je heel clean blijft eten en goed boven je onderhoud zit met je kcal inname per dag, dan zal de hoeveelheid vet die je aankomt minimaal zijn. Ga je wat meer verdiepen in voeding door artikelen op internet te lezen, of misschien zelfs boeken te lezen over voeding. Op verschillende fora zoals bodynet.com en dutchbodybuilding.nl kun je veel informatie vinden over voeding en het opstellen van een voedingsschema

Ohja, en flink trainen. Je gaat 1/2 keer fitnessen? Maak daar 3 van, minimaal, en ga je verdiepen in verschillende beginnersschema's en kijk welke je het leukste/effectiefste lijkt. Blijf daar consequent in en ga iedere training tot het uiterste.

Ook lijkt het mij verstandig om geen alcohol meer te drinken, maar ik kan begrijpen dat je niet een spa blauw gaat bestellen als je met je maten op stap bent, dus probeer het gewoon te minderen.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Is het gebruik van whey wetenschappelijk aangetoond dat het werkt?

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    adhv je stats even een basisschema op gaan zetten, ongetwijfeld links in de OP.

Je krijgt verder een shitload aan snelle carbs binnen! Banaan (voor het slapen gaan?! 8), snelle jelle, ontbijtkoek, pasta, bier.

Prima ingredienten voor een buik :+

Maar zoals gezegd, eerst maar eens een schema

@ AlexF: dat je eiwitten nodig hebt om gespierder te worden is bewezen. Whey is gewoon een simpele en hoogwaardige bron :)

11. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ma. Borst/triceps
    Di. Zaalvoetbal.
    Wo.. Benen/schouders
    Do. Hardlopen
    Vr.. Rug/biceps
    Za. Hardlopen

Dus dan zou ik het beste benen op maandag kunnen doen?

Het ging met hardlopen gister nog best redelijk. Liep even snel als normaal, maar ging wel extra stuk. Ook op de fiets gingen vooral mijn kuiten echt kapot (natuurlijk moest ik weer een teringeind tegen de wind in). Deadliften wordt een feest vandaag denk ik :p

12. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Godsamme wat eet jij veel koolhydraten! Vind je het gek dat je een buik krijgt 8). Begin eerst maar eens wat in te lezen om tot een goed voedingsschema te komen.

Ga eens kijken hoeveel Kcal je nodig hebt voor jouw onderhoud en neem minder carbs, meer eiwit/vetten.

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dan zou ik vrijdag benen doen, en dan zaterdag geen zware hardloop dag nemen. Zo hebben je benen 3/4 dagen om weer tot rust te komen wat meestal wel nodig is gezien benen altijd heel veel energie vergen(mits je goed traint)

Laatste tijd redelijk wat nek mee lopen trainen en nu ik bij de senioren zit krijgt m'n nek ook veel meer klappen. Merk echt dat ik een echt ziek grote/brede nek aan het krijgen ben8)

14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ok ik heb er dus de ballen verstand van en wil me er zeker in gaan verdiepen..maar veel koolhydraten? Zijn dat calorieen? :+ I don't know. Minders carbs? Ik eet toch juist alleen maar eiwitten zowat? Kwark, kipfilet..Ga sowieso minderen met drinken en 3/4 naar de gym.

15. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb best veel informatie gehaald van de sticky op 4chan's /fit/ board. Staat veel basis informatie in over voeding, zal ik wel checken als ik jou was. Link: http://www.liamrosen.com/fitness.html

16. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij heb je al eerder ongeveer zo'n vraag gesteld en volgensmij hebben er toen ook al mensen links en advies gegeven, dus mischien moet je even terug lezen en dan ook echt wat gaan doen met die info. ;)

17. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Koolhydraten!

Er zit erg weinig eiwit/goede vetten in jou voeding, wel zit er een gigantische hoeveelheid suiker in.

Als je nou een duuratleet was zoals een wielrenner,marathonloper dan was het niet zo'n probleem, alleen beweeg jij gewoon veelste weinig en krijg je teveel kcal binnen. Resultaat = vet.

Ga jezelf wat inlezen op eerder aangegeven Fora en begin met het schrappen van de gigantische hoeveelheid ontbijtkoek en bananen. Voeg bijvoorbeeld wat vette vis en noten toe.

18. GundamBlade

GundamBlade Broken,Beat&Scarred

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.sixpackbuikspierentraine...ikvet-kwijtraken-met-cardio-en-krachttraining

Als je dat een tijdje aanhoud kom je wel van je vet af. En wat hierboven ook al gezegt word, doe wat aan je voeding!

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    WTF@ Recks voedingsschema......Waarom neem je in godsnaam ontbijtkoek.

Je weet dat die krengen zijn volgestopt met glucosestroop?

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Moge ondertussen toch wel overduidelijk zijn dat ie geen idee heeft waar ie mee bezig heeft en ook de moeite niet neemt zich erin te verdiepen.

Vraagt hier 20x om hulp, maar blijf aanklooien.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina