1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Ik ben van mening dat Intermittent Fasting enorm goed werkt om te cutten (vetpercentage verlagen) met behoud van spiermassa. Om spiermassa aan te zetten vind ik het, uit eigen ervaring, minder goed werken.

IF in het kort: 16 uur vasten (niet eten) en 8 uur lang wel eten.

Bekijk anders eens www.leangains.com , daar staat alles duidelijk (wel in het Engels) uitgelegd.

Zelf ben ik er inmiddels vanaf gestapt omdat ik tevreden ben met mijn lage vetpercentage maar nu weer wat extra massa aan wil zetten :+ . IF is geen wondermiddel maar het geeft wat meer vrijheid qua dingen die je mag eten, zo at ik bijvoorbeeld dagelijks pizza terwijl mijn vetpercentage maar bleef dalen 8).

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat was ook mijn insteek. Wil eerst na de zomer even wat massa erbij krijgen en dan cutten met IF. Want nu heb ik ook wel een voedingschema, waarbij ik circa 300kcal onder mijn behoefte zit, maar zie nog niet echt het resultaat dat ik wou zien.

Wat ik mij verder afvroeg: is het wel vol te houden qua honger? Ik eet nu ongeveer 6x (netjes verspreid) op een dag, en heb ook geregeld. honger. Dit lijk me na 16u nogal wat erger:+, of valt dat wel mee? Niet dat ik het erg vind om een beetje inzet te tonen, maar ik heb geen zin dat mijn studie er onder gaat lijden.
    Thanks voor de info btw! :thumbs:

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nice hoor mmc, schoolvoorbeeld van wat je kan bereiken in een korte periode en toewijding :)

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Wanneer jullie het hebben over 5x5, gaat het dan om de variant van Mehdi Hadim, Bill Starr, Madcow, iemand anders?

Ben van plan om zelf ook binnenkort 5x5 te trainen, maar wil eerst nog wat wijzer worden. Hebben jullie dat gratis rapport van Stronglifts.com aangevraagd/in bezit?

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat staat ook op de site van stronglifts.com. Je begint met die van Mehdi. Dan ga je over naar 3x5 volgens mij. Daarna doe je de Madcow versie. Ze hebben ergens een Strenghtladder staan.
    Maar je gaat pas over naar het volgende SL schema, als je geen gain meer krijgt van het gewone 5x5 schema!!! Vraag dat report maar is aan en lees dat goed door! Daar staat alle info in die je nodig hebt.

Laatst bewerkt: 23 jun 2011
  6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Misschien een funny pic voor in de OP:

En hier een goed voorbeeld wat 5x5 kan doen in een jaar, zat even op hun facebook pagina te kijken. Staan foto's van SL-members met verhalen erbij. Soms echt verbaasd hoe mensen kunnen veranderen in 12-15 weken:
    (Deze is dus na een jaar)

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Wat werkt voor jou wel goed voor het aanzetten van spiermassa?
    Ook fan van 5x5?

8. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Moet toch maar eens kijken naar dat 5x5 zodra mijn knie weer functioneert zoals het hoort.

Heb een tijd 3x per week naast mijn standaard oefeningen voor mijn knie (voor de andere het begaf) een aantal oefeningen voor biceps, triceps, rug- en schouderspieren gedaan. Daarnaast zo'n beetje elke dag pushups en situps (lichte want kreeg last van mijn rug). Maar het resultaat kwam maar niet echt, dus misschien is dit een interessant alternatief.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Mischien moet je ook even naar je voeding kijken. Daar staat of valt je training namelijk mee.

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Goed schema waar je je constant aan houdt + voedingsschema (waar je je natuurlijk ook aan moet houden ) en het komt helemaal goed. Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan ,maar het is zeker niet onmogelijk. Ik zou gewoon de startpost helemaal doorlezen , staat erg veel in.

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hij is wel beetje buiten verhouding vind dit niet "mooi" gespierd.

12. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    In principe deed ik elke keer precies hetzelfde in de fitness, maar door verschillende mankementen aan mijn linkerknie is het de laatste tijd niet optimaal geweest. Had toen een tijdje niets gedaan en toen de pijn bijna weg was (ontstoken meniscus) weer begonnen met het schema, maar dan exclusief de beenoefeningen. Vervolgens was ik er vol doorheen gegaan de 8ste en sindsdien dus niets meer gedaan. Desondanks al sinds April ongeveer mijn schema uitgebreid en ook een beetje op voeding gelet. Qua voeding had ik gewoon gezorgd dat ik minimaal 6 eetmomenten had en een beetje gelet op wat ik at door voor en na het trainen kwark en banaan te eten bijvoorbeeld. Had echter niet echt een structureel eetschema en het is natuurlijk 's avonds wat de pot schaft gewoon.

Misschien dat ik komende tijd een beetje ga kijken voor een consequent schema buiten het avondeten om. Eet overigens altijd wel gewoon gezond. Junkfood gemiddeld niet eens 1x per week.

13. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Maar je eet dus blijkbaar nogsteeds niet genoeg of te weinig eiwitten als je geen resultaat hebt. Naar een voedingsschema kijken lijkt me dus handig ja.

14. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Blijkbaar ja. Denk overigens dat ik volgend schooljaar niet echt meer zal fitnessen, maar dan ga ik vooral proberen het een beetje bij te houden. Wil deze zomer vooral even nog knallen om een beetje te gainen. Heb ook niet echt grote ambities oid op dit vlak, maar zal nog wel even mijn benen moeten trainen, dus dan kan ik net zo goed proberen wat resultaat te boeken in het bovenlichaam. Na de vakantie zal ik het vooral op peil moeten houden met sporten en wat oefeningen thuis.

Overigens echt een soort van deuk in mijn rechterborst. Botten zitten daar aan de kant van het borstbeen ook anders dan aan de linkerkant. Echt heel irritant/lelijk.

15. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Aanzetten van spiermassa bestaat voor 80% uit voeding + rust en voor maar 20% uit de training.

5x5 werkt prima, 3x12 werkt prima, 4x8 werkt prima. Afwisselen in oefeningen,aantal herhalingen (en daarbij het gewicht dat gebruikt wordt) is het allerbelangrijkste. Ga dus niet een jaar lang 5x5 gebruiken maar wissel dit om de paar maanden af. Laat je spieren schrikken, geef ze geen kans om te ''wennen''. 5-6x per week trainen is echt niet nodig, ZWAAR trainen is wel nodig. Het klinkt waarschijnlijk gestoord maar ik begon pas echt een verschil te zien in de spiegel toen ik begon elke training tot het naadje te gaan. Af en toe heb ik dan ook boven het toilet gehangen na een zware been- of rugtraining.

Allerbelangrijkste oefeningen: squat en deadlift. Zoek in je sportschool de man met de bruutste benen en rug, ik garandeer je dat die man ook de bruutste armen,schouder en borstpartij heeft.

Pushups en situps zijn handig om een zware training af te sluiten en NET dat laatste beetje kracht uit een spiergroep te trekken. Dagelijks situps/pushups doen is WAARDELOOS, zonde van je energie. Tuurlijk, je gaat bloed in de belaste spiergroepen pompen en hierdoor lijkt de spier groter en denk je dat je de spier laat groeien. Dagelijks dezelfde spiergroep stimuleren dmv situps/pushups zorgt er enkel voor dat je spieren nooit volledig de kans krijgen om te herstellen.

Ik heb in de afgelopen 3 jaar misschien 2x specifiek mijn buikspieren getraind. Squaten en deadliften geven je buikspieren pas echt op hun flikker.

Wees consequent in eten, trainen EN rust. Train 3-4x per week KEIHARD en pak de rest van de week je broodnodige rust.

Wees consequent,consequent,consequent en consequent! Stop niet om de maand met trainen omdat je geen resultaat ziet. Neem niet genoeg met een pakje Liga of Sultanas omdat je moeder geen boodschappen heeft gedaan, ga zelf naar de supermarkt en haal echt voedsel: brood,vlees,vis,zuivel.

Alles wat uit de fabriek komt eet ik niet, ik eet lekker roomboter op mijn broodjes in plaats van die gore ''cholesterolverlagende margarine'' en ik zie er beter uit dan de mensen uit de Becel reclamespotjes, en zelfs die acteurs zien er beter uit dan de mensen die het spul daadwerkelijk kopen. Ga vooral geen liters melk per dag drinken of belachelijke voedingsschema's aanhouden met 4000-5000kcal per dag, je gaat eruit zien als een vadsige pad en mocht je ooit je vetpercentage op een normaal niveau willen krijgen waarbij daadwerkelijk wat spierdefinitie te zien valt dan ga je tijdens dat proces alsnog zuurverdiende spiermassa kwijtraken naast die berg vet.

Ik ben ook nog maar een amateur en wil niet de indruk geven dat ik mijzelf beter voel dan anderen. Bovenstaande tips zijn gebaseerd op mijn persoonlijke ervaring en wetenschappelijk onderbouwde artikelen die ik dagelijks doorlees op diverse bodybuilding georiënteerde media (forums, blogs etc.).

16. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Goed stukje! Alleen dat over spieren laten schrikken en ze niet laten wennen ben ik niet met je eens :p

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hebben jullie ook dat één arm groter lijkt dan de ander? Ik snap dat het normaal is omdat je met een bepaalde hand schrijft enzo, maar bij mij is het verschil wel erg groot.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Uhhm nee :p. Soms lijkt het alsof rechts groter is. Maar dat is gewoon optisch bedrog fzo

19. Manialmadcowie

Leuk Bevonden:
    14
    Bron? Waar heb je dit weg?

Wat ik probeer aan te geven is dat je ernaar moet streven om steeds zwaardere gewichten te gebruiken bij je oefeningen (uiteraard moet de vorm wel perfect blijven, dus niet verhogen wanneer je er nog niet aan toe bent).

Wisselen van oefeningen om de paar maanden maakt trainen ook zoveel leuker en uitdagender. Bepaalde basis oefeningen moet je nooit uit je schema verwijderen (squat,deadlift,benchpress) maar de oefeningen waarmee je de training aanvult hoor je juist af te wisselen, al is het maar enkel om het leuker te maken.

Zo doe ik bijvoorbeeld 2 maanden lang incline dumbell press en verruil ik deze na 2 maanden voor incline barbell press (met stang dus).

Het komt bijna niet voor dat beide armen precies hetzelfde zijn. Zo kan de aanhechting van je biceps bijvoorbeeld hoger of lager zitten op de linker arm dan bij bvb de rechter. Op mijn linkerbiceps heb ik bijvoorbeeld een piekje zitten terwijl mijn rechterbiceps volledig rond is.

Laatst bewerkt: 24 jun 2011
  20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Maar daardoor lijkt hij niet groter, lijkt mij? Ik heb ook dat op m'n rechtse bicep een stukje zitten wat op m'n linker bicep minder goed zichtbaar is. Maar daardoor lijkt hij niet meteen groter.

@alex maak er een foto van, dan is het misschien duidelijker wat je bedoelt?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina