1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik doelde niet op het blad, maar meer op het feit dat veel mensen het fysiek van onze vriend Arie wel goed genoeg vinden.
    Die gast op jouw plaatje heeft echt dodelijke abs in mijn ogen. Zal natuurlijk ook wel voor de foto optimaal gemaakt zijn, maar dat neemt niet weg dat ze keihard zijn.

2. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dus weer met Fitness beginnen.
    5 keer per week, maar ik wilde graag weten of je van magere kwark nou dik wordt?
    Ik weet dat het de spiermassa bevorderd, maar word je er ook zwaarder van als in vet?
    Mijn metabolisme is traag, dus ik kan niet uitbundig eten en niet aankomen, dat werkt in tegenstelling.
    Ik wil dus weinig eten, gezond eten, kwark eten en buikspieroefeningen ed. Ik heb begrepen dat kwark langzaam verteerd, dus wat zou ik kunnen verwachten?

3. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    van een bakje magere kwark wordt je niet dik.. hangt er natuurlijk wel vanaf wat je op de rest van de dag eet.

4. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Denk dat het onvermijdelijk is dat als je spiermassa wilt aankomen dat het onvermijdelijk is dat je ook een beetje vet gaint, ik heb daar ook last van en mijn metabolisme is super snel. Je moet er natuurlijk wel op letten dat je niet veel snoept, weinig vet eten (mac, KFC) en andere lekkernijen waar veel suiker/vet in zit eet.

5. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Weinig vet eten slaat nergens op, van vet word je niet dik en je lichaam heeft vet (ja ook verzadigd vet en cholesterol) nodig.
    Wat je moet doen als je meer over goede voeding wil weten is op www.forum.dutchbodybuilding.com de stickies lezen van de voedingssectie en het boek Burn the Fat, Feed the Muscle kopen/downloaden.

Laatst bewerkt: 27 jun 2011
  6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Als je een beetje goed leest noem ik de slechte vetten, natuurlijk heb je ook goede vetten.

Wat is goede voeding die je kan nemen voor dat je gaat slapen met eiwitten die langdurig worden opgenomen?

7. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    :9

En kwark.

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja tussenhaakjes Mac en KFC, je kan mij niet vertellen dat als je dat regelmatig eet dat dat goed voor je is, aangezien je dan dichte aderen krijgt en opgezwollen raakt, zeker als je een traag metabolisme hebt :p

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Mwah, keertje moet wel kunnen toch? Zitten ook gewoon eiwitten in bigmac, mik je desnoods de helft van het broodje weg. Maar als je er een gewoonte van maakt lijkt het mij ook niet al te best.

Maar wat bedoel je met traag metabolisme? Hou je wel bij wat je eet? Kan zijn dat je veel minder eet dan je denkt.

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Weet je wat metabolisme is? Komt er op neer dat als je een snel metabolisme hebt dat je lichaam snel je voeding verbrand, ik heb namelijk dat als ik me vol prop dat ik na een uur weer honger heb (geen grap, is echt zo, heb bijna de hele dag door honger) en dat ik ook bijna niet aan kom.

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet wat metabolisme is, het omzetten van voedingsstoffen in je lichaam. Volgensmij bedoel je dat je een hoog basaal metabolisme hebt.

Maar hou je bij wat je eet op een dag? Want iedereen kan wel roepen dat ie veel eet.

12. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Eh gemiddeld genomen?

Ontbijt: 4 boterhammen, meestal met zoetigheid en cornflakes + melk/yoghurt en glazen melk

Over de dag genomen: 8 boterhammen met vleeswaren, kruidenboter dat soort dingen.
    Tussendoor eet ik nog fruit, sultana's dat soort dingen

Avondeten: stuk vlees, aardappels en groente, yoghurt, kwark of iets in die trant als toetje.

En dan 's avonds voor de rest nog cornflakes of brood en soms voor en eigenlijk altijd na het trainen whey shake

Dus ik denk dat ik best wel veel eet :) (moet ook zeggen dat ik wel veel sport dus daar komt die behoefte ook wel vandaan denk ik.

13. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Das niet "veel", weetniet hoe lang je bent en hoeveel je weegt maar kan best zijn dat je daar niks op aankomt.

Hier ff je basaal metabolisme uitrekenen: http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php
    In excel een voedingsschema maken en zorgen dat je 500kcal boven dit basaal metabolisme zit (als je na 2 weken nog niks bent aangekomen nog 200kcal dr bij enzovoort) en 2 gram eiwitten per kg lichaamsgewicht (80kg = minstens 160g eiwit)
    Hoe je dit voedingsschema invult kun je allemaal lezen in Burn the Fat, Feed the Muscle

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kom niet veel aan, maar wel wat, denk per week sowieso wel een halve kilo. Het probleem is dat ik niet consistent train door m'n studie waardoor ik dus ook terugvallen heb en blijf schommelen tussen 68 en 72 kilo.

15. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Dus je eet gewoon niet goed en je traint niet goed. Vind je het gek dat je niet aankomt. :D

16. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Je eet een gigantische hoeveelheid koolhydraten en maar een fractie eiwitten + vetten. Merk je niet dat je vetpercentage gigantisch oploopt als je ook nog niet consequent sport?

Niet om je te bashen ofzo, gewoon puur uit interesse.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    je eet niet veel en ook niet goed.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    God, koolhydraat alarm 8)

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hmm oke, didn't know that, bedankt in ieder geval. Nee m'n vet percentage is nooit boven de 9% geweest, maar als ik een dag niet fitness ben ik wel aan het basketballen, dus ik kom eigenlijk nooit aan (vet).

Wat kan ik aanpassen zodat ik meer eiwitten en goede vetten binnen krijg en minder koolhydraten?

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ipv de 8 boterhammen een bak rijst met kip en wat groente naar binnen rammen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina