1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben sinds een aantal weken me ook aan het verdiepen in het hele fitness gebeuren. Ben ook, mede op aanraden van eerdere posts hier, aan het lezen in 'Burn fat, feed the muscle'. Ik ga jullie dan ook nog niet lastig vallen met veel vragen die het boek nog gaat beantwoorden, maar wil wel graag nog iets van jullie weten:

Hoe meten jullie (thuis) je vetpercentage? De auteur van Burn fat, feed the muscle is redelijk kritisch over de weegschalen die dit ook kunnen. Is dit inmiddels achterhaald of nog steeds van toepassing??

Hij zelf raad een aantal 'clips' aan die varieren van 20 tot 450 dollar, zijn deze ook in NL te verkrijgen en zo ja, wat is eventueel een betrouwbare website voor dit soort artikelen?

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Weegschalen zijn nog steeds niet goed. Dit omdat ze het maar meten tot je benen/buik. Het beste is huidplooi. Als je dan toch iets moet gaan kopen kan je beter meteen een huidplooi apparaatje kopen. Kost 40,-

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Sportschool zal het toch ook wel hebben?

Ik ben jaren geleden, toen ik in het nl team zat, in zo'n biopod gezet.
    Best wijs ding en laat echt alle waardes zien.

4. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    fuuuu, op youtube staan echt 1001 manieren om deadlifts te doen. Zo weet ik natuurlijk nooit of ik ze goed doe:+
    Maar even een vraagje daarover: moet je de stang tussendoor nu wel of niet op de grond zetten? Dus dan bedoel ik tussen de reps door. Ik zie veel mensen dit doen (zowel in de sportschool als op youtube). En ik kan me voorstelen dat dit je onderarmen een stuk meer rust geeft. Maar is het beter ofniet?

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    [yt]n7t3VfoOHIo[/yt]
    Ergens halverwege krijg je goede deadlifts te zien

6. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet de deadlift toch stil leggen en niet alleen even aantikken?

7. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Jazeker, daarom heet het ook DEADlift. Je tilt vanaf de grond, een doodpunt.

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    aantikken of stil leggen maakt toch niet zoveel uit, je begint bij beide vanaf hetzelfde punt

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Pfff ik heb een dag niet goed gegeten en voel me gelijk al helemaal slap :mad:

10. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Nah probeer het maar eens, aantikken zit er nog heel veel spanning op je spieren waardoor het makkelijker gaat, als je hem echt neerlegt en reset heb je dat niet.

Morgen gewoon dubbel zo goed eten, resultaat boek je door lang hard te werken, 1 dag valt daarop te verwaarlozen.

Laatst bewerkt: 14 jul 2011
  11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hier staat wel een goede uitleg:
    http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/

12. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die ken ik, staat niks over aantikken of neerleggen. Ik vind neerleggen fijner, kun je even een keer adem halen.

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Damn vandaag met m'n lichaamsgewicht (70KG, 10 reps) deadlift gedaan, behoorlijk pittig :p

14. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopen dat ik over 2 maanden in Ierland ook gewoon een fatsoenlijke sportschool kan vinden voor een normale prijs... Ben nu net zo lekker vooruitgang aan het boeken en wil niet 5 maanden niets doen!

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Sinds tijden weer is kunnen squatten en jezus dat voel je wel zeg. Zelden zo'n zieke spierpijn gehad 8).

Wel lekker trouwens.

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Welke whey gebruiken jullie? Ik ben een beetje aan het kijken, maar er zijn er nogal veel. Kevf had toch een goedkoop adresje?

17. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    LOL lekker? Mijn benen voelen soms als pudding aan gek :+

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja vind het opzich wel lekker, geeft je het idee dat je goed bezig bent geweest( al zegt het vrij weinig maar toch).

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dag erna, als zelfs het zitten pijn doet in je kont v/d spierpijn!
    Heerlijk!:D

Ga zelf over 3 weken, als ik terug ben van vakantie weer vollop benen trainen.
    Vind het altijd wel jammer dat ik dat tijdens het seizoen gewoon niet kan anders zouden m'n benen gewon geen rust krijgen...

20. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Cardio: hoge intensiviteit of lage?

Wat vinden jullie?

Ben nu bezig met verbranden van vet, maar ik fiets (10min) en ren(15min), op heel hoge intensiviteit. En daarna doe ik krachttraining.

Maar ik vraag me soms af of ik niet beter resultaat kan hebben als ik het wat rustiger, maar wat langer doe. Wat denken jullie?

Gaat intensieve cardio ten koste van je spieren?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina