1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    bodyenfitshop, cheap en lekker!

@Joe: eeeh gewoon geen cardio? Ik deed het echt zelden. Compoundoefeningen verbranden ook best veel!

Verdiep je anders eens in HIIT ben je ook direct lekker snel klaar

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ja maar ik heb ook een heel goed conditie nodig voor het pitchen bij honkbal. Dus dan kan ik dat zo meepakken zeg maar..

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hoe gaat het bij jullie in de comp? Jij zit bij nuenen toch? Junioren of Heren? Merk aan mezelf dat het fietsen naar de gym ook al zeker helpt voor m'n conditie. Normaal fiets je er 15-20min op. Laatste tijd vaak alleen, dan ben ik er in 10 min. Sta ik wel met een nat shirt te kijken daar, maar dat maakt me niet uit. Heb opzich ook niet zo'n goede conditie nodig, left-field/center-field. Daarbij is snelheid meer van belang. En dat ben ik toch al. Eplosief benen trainen, plus dat snelle fietsen.

Vandaag m'n biceps weer lekker getrained, begint steeds makkelijker te gaan. Goed teken dus! Rug begint ook sterker te worden.

4. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je dan toch aan cardio gaat doen bij je krachttraining, pak dan na je KT wat snelle koolhydraten en ga dan aan de bak met 30 min. cardio.

5. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Dat was hem ja! Chill dankje! Al 1000x keer aan je gevraagd maar waar sport je ook alweer? In Groningen sowieso toch?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Harimau

al hebben de armworstelkampioenschappen mijn ellebogen over de top heen gedrukt. Zit al een jaar of 10 met RSI achtige klachten in nek, schouders, ellebogen en polsen. Na het armworstelen (maar 2 potjes per arm 8) is het echt drama. 4 dagen later wezen trainen en moest na drie setjes benchen opgeven, de pijn was zo heftig dat ik geholpen moest worden met mijn kleren

ben naar de sportarts geweest en heb bloed moeten laten prikken. Ik heb iig geen reuma. Maar de pijn is echt niet te harden. Voor 's avonds is het erg. Ellebogen, nek, achter in mijn rug maar ook mijn enkels doen steeds meer pijn 8)

2 augustus moet ik naar de reintergratie-arts om te kijken hoe we mij weer aan het sporten krijgen. Armworstelen mag ik niet meer (echt te KUT voor woorden, vond het super), maar judo en krachtsport zou gewoon moeten kunnen.

Ben weer 1x wezen trainen maar moest halverwege opgeven, uurtje daarna had ik zo bizar veel pijn dat de tranen in mijn ogen stonden.....komende week op vakantie en dan heb ik in totaal 3 weken niet getraind. Geen ramp, maar klote vind ik wel.

Had nooit echt blessures oid waarvan ik langere tijd niet kon trainen :mad:

7. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ja ik speel bij Nuenen, Junioren en Heren1.

Voor het eerste mis ik vooral kracht (en ervaring).

Maar als je heel intensieve cardio traint, heb ik gelezen, dat dat ten koste kan gaan van je spieren? Kan ook best bullshit zijn want als je genoeg eet kan er niks gebeuren toch?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    verdiep je maar eens in de type spiervezels die er zijn ;)

en ja het 1 kan het ander in de weg staan

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je zal met veel vet verbanden, wat je dus doet met cardio, na een tijd ook spieren gaan verbranden. Ook al eet je genoeg. Gewoon beginnen met kracht op bouwen, en wat cardio doen. Krijg je begeleiding op je sportschool?

10. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Nee, doe het bij TU/e dus ik haal in principe alles van internet af.

Maar na een 40 minuutjes cardio, en daarna krachttraining, zal dat toch nog wel meevallen met hoeveel spiermassa ik verbrand? Of doe ik die krachttraining dan voor (bijna) niks?

11. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Je kan beter eerst krachttrainen. Anders ga je trainen terwijl je al moe bent en kan je niet voluit.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je nu eens een paar boeken gaat lezen, waaronder bijvoorbeeld "Burn the Fat, Feed the Muscle". Dan kan je die vraag zelf beantwoorden. :)

13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vandaag voor het eerst sinds m'n blesure van 3 jaar terug pijnloos en zonder wiebel knie kunnen deadliften.

Wou niet te gek beginnen, gooide er 60kg op en merkte direct dat het wel licht was.
    Toen 90kg lukte gewoon 10 keer.
    Wou het niet te gek maken dus ben bij de 6x 130kg gestopt. Ging overigens niet geheel moeiteloos. Benen zaten meer reps in alleen werd beetje licht in m'n kop haha.

Moest wel halverwege de training stoppen omdat ik m'n hand open gehaald heb bij een eeltplek. Bloed liep er behoorlijk uit en kon niets meer vastpakken.

14. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Doe jij altijd een riempje om Flix? ;)

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waist belt of bedoel je die straps om je polsen.

Beide niet, maar als ik zo rond de 150+ ga komen ga ik het maar wel doen denk ik.

16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Was hier laatst toch ook al filmpje gepost hoe je dat kan voorkomen? Was iets met dat mensen het meer 'in' hun hand pakken dan tussen de bekende eeltplekken en vingers in, dus binnenkant knokkel als het ware. Jezus wat is dat kut uitleggen.

17. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    @Flix: Waist belt ja :)

@Xeno: Jij doelt op de Rippetoe grip ;)

18. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, daar doelde ik op. :) Weet wel dat dat bij mij heeft geholpen qua vervelend gevoel bij eeltplekken.

19. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarvoor heb je die waist belt nodig dan?

20. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Voornamelijk bij het squatten en deadliften....:)

Vooral boven een bepaalde grens helpt de belt je je rug recht te houden en geeft het extra steun.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina