1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe je lichaam veranderen? Vet percentage omlaag moet je gewoon onder je onderhoud eten

2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Medhi, van Stronglift, spreekt over 'Eliminate stubborn fat', als in je buik en manboobs. Dat wil ik ook. Ik hoef niet bulky te zijn of een Governator, maar ik wil gewoon af van de stubborn fat en dergelijke. Precies wat de man in 5x5-report omschrijft. Terwijl ik de report leest, word ik echt hyped. Heb er zin in om te beginnen.

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Dan kun je denk ik het beste cutten en daarna de boel opvullen door te gaan bulken.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, ik heb al besloten voor Stronglift 5x5. Zijn report spreekt me erg aan, vooral ook qua doelstellingen en dergelijke. Ik houd het daarbij en zie of het werkt voor mij.

5. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Okeuj, heb je al een beetje een voedingsschema dan?

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Eerlijk gezegd nog niet. Ik vind dat één van de lastigere dingen. Voornamelijk omdat ik een lastige eter ben. Al zal ik me daar over moeten zetten als ik resultaten wil zien.

E: Trouwens, doen jullie ook warm-up sets? In de report wordt er gesproken van bijvoorbeeld 2 warm-up sets bij deadlifts, voordat je ana de werkelijke deadlift set begint.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik begin altijd sowieso lager dan m'n max.. En dan de laatste set max.
    Maar plaats is een foto van jezelf, dan kunnen wij beter beoordelen hoe en wat. Jij kan vinden dat je veel vet hebt, terwijl dit misschien is krachttraining begrippen niet zo is, omdat je een beetje vet nodig hebt.

8. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ik doe gewoon zoals dat 5x5 schema dat zegt

2/3x5 50%
    1x5 75%

Dan moet het wel warm zijn, verder fiets ik naar de sportschool, ga niet eerst warmlopen ofzo.

9. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Post ik morgen wel. Was dan van plan foto's te maken voor een soort dagboek waarbij ik resultaten bijhoud ter motivatie. Al betwijfel ik of er op een forum behoefte is aan foto' svna een half naakt iemand 8).

Doen jullie bij elke oefening trouwens warm-up sets?

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb al zo vaak fotos hier neergezet.
    Ik doe geen warm up sets..

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel weeg je eigenlijk bij welke lengte?

Ja doe altijd warm up sets voor compounds.

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    99 kg (:emo:) en 1.95m groot (al kan het wat groter zijn). Niet bepaald het gezondste dus. Jammer genoeg begin ik nu twijfels te krijgen over de gym, waar ik in eerste instantie naar toe wil. Net wat rondgelezen, en niet iedereen is bepaald positief over Fit For Free sportscholen. Als het klopt, zijn de instructeurs daar ook niet de beste, terwijl ik dat als beginner toch wel nodig heb als ik vragen heb over de techniek.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De naam zegt het al. Fit for free. Beter ga je naar een iets duurdere. Kwalitatief zijn die vele malen beter!

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    True. Ik ga morgen langs een andere om te kijken of scholier/VWO-er als student mee wordt geteld. Ik meen me te herinneren dat me vorige gymleraar daarover iets zei. Ik zou dan zowieso rond moeten kijken of ze überhaubt power racks en banken hebben voor bench press, lijkt me.

15. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Powercage en squatrack hebben ze iig hier in zwolle bij Fit for Free niet volgensmij.

16. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Begin nu serieus te twijfelen over FFF. Wel goedkoop, maar als het qua faciliteiten niet het beste is :x... Daarnaast lijkt het me in het begin zowieso handig om te worden begeleid, al is het alleen om te kijken naar techniek.

E: Ik kijk nu naar vids en ik merk op dat bij de Barbell row men op twee verschillende manieren de stang vastpakt. Eentje is zoals bij deze:

de ander is zoals hier:

[yt]TZLCvXbej_Q[/yt]

Zijn beide correct of kan je beter de één of het ander doen?

Laatst bewerkt: 24 jul 2011
  17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat techniek van oefeningen weten die mensen wel waar ze op moeten letten hoor.
    Schema's maken is alleen meestal niet hun sterkste punt maar je hebt een goed schema met het 5x5.

In heb stronglifts boek word aangegeven de squats niet op een smithmachine te doen.
    Helaas heb ik geen andere optie...
    Ben wel nog steeds aan het pleiten voor een squat rek:+

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn basaal metabolisme is 2302.2 kcal. Is dat veel? Wat is die van jullie, als ik vragen mag?

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Bij mijn sportschool (Basic-fit) is er ook geen squatrek. Ik zet gewoon twee stoelen rechtop tegenover elkaar zodat ik daar me stang op kan leggen, werkt prima.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wat squat jij dan?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina