1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Jepzel, gisteren kwam ik tot de ontdekking dat je ook 16 jaar bent. Hoe combineer je fitness & eetschema met school? 6 maaltijden per dag wordt aangeraden, maar met school kan je eenmaal niet om de 3 uur eten. Kook jij daarnaast zelf ook dingen?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    waarom lukt dat niet dan? Ik heb op mijn werk toch echt minder pauze dan jij op school (ik heb 1x een half uur)

maaltijd 2 en 4 zijn bij havermout icm whey-eiwitten in een shakebeker. Water erbij en klaar. En ja dat is lekker!

Maaltijd 5 is weer thuis

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Het zou niet lukken om per 3 uur een maaltijd te eten. Je bent dan bij maaltijd 2 of 3 midden in een les, afhangend van het rooster. Één maaltijd na ontbijt en voor lunch zou moeten lukken, dat wel. Alleen twee lukt niet.

En fin, ik hoop wanneer ik me gesprek heb met me begeleider/instructeur, hij me best kan helpen met een eetschema dat goed bij me past.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh je hebt toch elke twee lesuren pauze? en die drie uur moet je je niet druk om maken, meer om je totaalinname :)

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Nee, we hebben niet elke twee lesuren pauze. Maar jij doet/deed toch ook 5x5? Gebruik jij je banaal (?) metabolisme als richtlijn voor totaalinname of doe je 20% eronder/erboven?

6. Remco

Remco Guest

Elke 3 toch wel? Bij mij begon school om 8 uur en dan had ik om half 11 20 minuten pauze en dan om half 1 10 minuten en dan om half 2 weer 20 :)

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Meestal hebben we 50-minuten rooster, en dan vallen de pauzes om 10:55 en 13:00. We beginnen om 8:25. Eerste pauze is dus bijna 3 uur later, en de 2de pauze is 2 uur na de eerste pauze. Oftwel les 1-3 -> pauze -> les 4-5 -> pauze -> les 6-8. In ieder geval, als het meer gaat om de totaalinname is er geen enkel probleem wat betreft eetmomenten.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niet te druk om maken, dat elke 3 uur eten is redelijk achterhaald in de zin van dat het wat doet qua metabolisme. Echter bij dieeten is het wel een handige richtlijn om je honger maximaal te onderdrukken

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat 6 maaltijden per dag is achterhaald, heeft geen effect op je basaal metabolisme, is alleen handig als je moeite hebt om veel te eten (geen last van :+). Ik heb +- 5 eet momenten, 'sochtens, 's middags in de grote pauze, als ik thuis kom, avondeten en voor het slapen.

Ik kook niks, zou ik best willen, maar dat vond mijn moeder te gek worden. Ik eet dus gewoon boterhammen met pindakaas, kipfilet, tonijn en eieren. Bij het avond eten schep ik gewoon flink groente en dingen met eiwitten op en probeer ik wat minder koolhydraten te eten. En voor het slapen gaan bikkel ik nog een bak kwark leeg.

Trainingen gaan wel kut de laatste tijd, squat lukte me vandaag voor geen ene meter en bij 90kg opwarmen had ik het oppeens het gevoel alsof mijn benen uit elkaar scheurde dus daar ben ik maar mee gestopt, mijn schouder doet zeer en ik heb een flinke wond op mijn hand die open gaat bij teveel druk dus ik kan niet OHP en benchen :'-(. Wel mooi 130kg gedeadlift vandaag, want er was een chille begeleider die niet begon te zeuren dat ik de vloer kapot maakte. :+

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Is Pindakaas echt zo goed dat je het gewoon dagelijks kan eten? Ik dacht dat het altijd éénv an de grotere dikmakers was.

11. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Zitten goeie (onverzadigde) vetten in, dus is prima als beleg.

12. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Volgensmij is het best redelijk voedsel, zitten eiwitten in, vetten en als je van die natuurlijke pindakaas neemt wat gewoon gemalen pinda's zijn met een scheut olie zitten er ook weinig suikers in.

13. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, nais. Ik zal me moeder dan vragen om Skippy te kopen.

14. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Skippy? WTF is dat nou weer?
    Calve is de enige echte :9

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ken je Skippy niet?!

Skippy _O_

16. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vreet gewoon altijd die van de c1000, zal wel eens kijken of ze dat Skippy hebben bij de AH of C1000.

17. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, maar de goedkope huismerk varianten zijn meestal wel lekkerder IMO. :+
    //kut wat doe ik hier, dacht dat dit een ander topic was 8)

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Skippy > Alles.

19. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Waar kun je Skippy kopen? Mijn vader heeft een keer surinaamse pindakaas (zit sambal doorheen) meegenomen, dat was ook echt vet lekker.

20. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Zijn jullie dan niet gebrainwashed door Calvé? 'Calvé Pindakaas, hoe groot wil je worden?'

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina