1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 5]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Nerrion, 12 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Ik eet gewoon veel vlees. 'S ochtends vaak twee grote glazen melk en twee eieren. En 's middags brood met kaas en kipfilet (tosti-time). En inderdaad, s' avonds wat ons moeder kookt. En tussendoor vreet ik de hele dag muesli repen :+

Voor een beginner in fitness (ik honkbalde al wel veel), is dit een prima schema toch?

2. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, hele dag muesli repen eten slaat nergens op.

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    :x=(

A: Lactose overvloed
    B: In Kcal's veeeel te weinig
    C: Te weinig voedingstoffen
    D: Verhouding KEV is beroerd.

Wanneer gaan al die dwazen hier die fucking startpost nou eens lezen?

Koop 1 van de boeken die hier worden aangewezen en ga een "LEZEN" in plaats van die domme vragen te stellen. |:-

4. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Rustig maar, jij hoeft het niet te eten.. :{

Ik begin al met lezen..

Die repen a la, die dingen eet ik gewoon omdat ik 't lekker vind. Maar wat is er mis met eten wat de pot schaft?

En te weinig voedingstoffen? Ik eet vlees, zuivelproducten, fruitshakes en groenten.. Wat heb ik nog meer nodig dan?

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hij noemde op wat er niet goed is aan het heel de dag eten van muslirepen

Zal binnenkort ook is dat boek gaan lezen. Wil meer wrten over voeding enzo. Hoe en wat enzo. Wat waarvoor dient. Alles vragen is ook niks. Lees wel veel op dbb.com

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Joe:
    Er is niks mis met eten wat de pot schaft. Zolang je maar de verhouding EKV en het totale aantal Kcal in de gaten houdt. Wil je (op de juiste manier) aankomen dan zal je aan wat je nu eet niet voldoende hebben (hoe lekker mama ook kookt), en moet je dit aanvullen met fatsoenlijk eten. Daag muesli repen.

Sla de startpost er eens op na over eiwitrijke producten, verschillen onderling tussen koolhydraten, verzadigde en onverzadigde vetten en kcal-inname. Basisregel: om te groeien moet je meer naar binnen werken dan wat je daadwerkelijk nodig hebt.
    Dit is de voorzet, de rest mag je zelf lezen ;)

Edit:
    Even een vraag voor de mensen die 5x5 doen: is er een bepaalde reden waarom jullie dit allemaal boven een schema zoals bijvoorbeeld MAX-OT kiezen?

Laatst bewerkt: 2 aug 2011
  7. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    5x5 is sowieso beter voor beginners als je het mij vraagt ik doe het nu omdat ik lange tijd blessure gehad heb met me benen dus me squat liep nogal achter en dan is stronglifts perfect om je squats omhoog te krijgen vooral doordat je 3x per week squat, MAX OT vond ik er ook wel goed uitzien ga ik binnekort misschien ook is proberen.

8. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Alright, thanks. Zal is even aan het lezen gaan dan maar.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat al 3-4 keer is verteld :p

10. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    ja ja. Ik was al begonnen hoor.

Helft van die links doen het alleen niet..

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Is dit iets? Is de mijne, doe verder niet veel moeite voor erbij, vreet eig alleen maar kipfilet op brood en wat kwark..ik wil eigenlijk komende tijd flink bunkeren, heel veel groeien qua spiermassa, 3x in de week fitnessen..wat moet er bij of af?

Maandag t/m vrijdag

Ochtend
    8u
    4 broodjes kipfilet met komkommer en wat peper
    2 plakken ontbijtkoek met boter
    2 glazen melk

Middag
    13u
    -4 broodjes kipfilet met komkommer en wat peper
    -2 plakken ontbijtkoek met boter
    2 glazen melk
    Potje kwark met banaan en muesli

Avond
    18u
    - Wat de pot schaft (meestal 1,3 bord pasta en dan salade)

22u
    - 1 banaan
    - 1 snelle jelle ontbijtkoek

Zaterdag/zondag

Ochtend
    11u op zaterdag, 12:30u op zondag
    - 4/5 broodjes kipfilet met komkommer en wat peper
    - 2 plakken ontbijtkoek met boter
    - 2 glazen melk

Middag
    15u
    - 1 banaan

Avond
    18u
    - Wat de pot schaft (meestal bord pasta en dan salade)

22u
    - 1 banaan
    - 1 snelle jelle ontbijtkoek

12. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Nah is niet echt wat.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nee niet echt... :9

het is er ook zo ver vanaf dat ik het idee heb dat je niet echt helemaal weet wat je aan het doen bent ;)

al zal ik niet zo'n agressieve toon aanslaan als sommigen hier.

ik weet niet wat dat is, maar zodra mensen verstand gaan krijgen van voeding en training wordt vaak de lont naar andere mensen die er geen verstand van hebben vaak ineens een stuk korter.

Het is al 10 jaar hetzelfde en het zal altijd hetzelfde blijven: veel mensen zijn op zoek naar een snelle oplossing en niet bereid om daar erg veel tijd in te steken

Terwijl: er zijn geen snelle oplossingen en je zult er wat tijd in moeten steken als je wat wilt bereiken

als ik een goede dag heb leg ik veel uit, vaak al voor de 123545e keer, als ik geen goede dag heb laat ik het lekker of verwijs naar een bron zoals de startpost. It's so simple

vandaag naar de reintergratie-arts geweest:

goede nieuws: ik heb geen reuma of ontstekingen
    slechte nieuws: mijn lijf kan de belasting gewoon niet aan. Ik ben blijkbaar matig belastbaar en hij bood me hulp aan om mijn training flink af te gaan bouwen.

Niet iets wat je wilt horen op je 31e

Eerst zelf mee aan de slag, heb er genoeg verstand van, maar het deed wel even pijn

14. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Das wel kut, wordt dat dan helemaal nooit meer trainen uiteindelijk of alleen (veel) minder?

Maar wat betreft je voeding recuuza: www.forum.dutchbodybuilding.com daar de stickies lezen en het boek Burn the fat feed the muscle downloaden en lezen.

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ik laat alleen zien wat ik eet. Verder heb ik er niet veel verstand van nee. Maar wil me er serieus in verdiepen, ook lezen ed. Verder heb ik de stickies al eens doorgenomen daar.
    Maar tips zijn altijd welkom! Daar is oa dit topic toch ook voor lijkt me. Anders maak je maar een Fitness voor professionals topic aan. Ik ben iig niet de eersteklas dude die denkt dat je er met een korte tijd al bent. Nee, wil serieus aan de slag gaan.

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Damn man! Dat is wel kut om te horen. Moet je nu gaan minderen of helemaal stoppen? Wel echt kut want nu word dadelijk jaren trainen weggegooid.

17. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je die stickies en dat boek leest zou je er eigenlijk wel ongeveer uit moeten komen. Alles wat je eet moet je even de Kcal, hoeveel eiwitten, koolydraten en vetten die er in zitten opzoeken en in een excel bestandje zetten, dan kun je zelf ook direct zien wat goed en fout is.

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Will do. Alles even opschrijven idd. Thanks!

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    @ een aantal hierboven: het is niet mijn bedoeling om helemaal te gaan stoppen. Ik ga gewoon trapsgewijs kijken wat ik wel aan kan. Ik vrees dat de low-reps schema's zoals 5x5 niet meer voor me zijn weggelegd. Daar baal ik van, want ik trainde altijd voornamelijk om sterk te worden en in de 2e plaats om groot te worden.

Ik ben me nu wat aan het verdiepen in HIT en ga dan voor de 8-12 reps. Ben er alleen nog niet uit hoe ik dat ga periodiseren en of ik dat wel ga periodiseren of het op gevoel ga doen. Dat vond ik altijd zo vet aan 5x5 naar een doel trainen

@reckuuza: neem rustig de tijd. Burn the Fat Feed the Muscle vond ik iig het beste boek wat ik heb gelezen over voeding :)
    en als je met je voeding aan de slag gaat: eetmeter2002 vind ik veruit het gemakkelijkst. Draait alleen niet onder W7 :mad:

20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina