Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Al die strongmen/powerlifters zijn ook ongelofelijk sterk....lekker boeiend als je met zo'n pens rondloopt :+.

Noem mij ijdel maar ik doe toch allereerst aan deze sport om datgene wat ik in de spiegel zie i.p.v. de hoeveelheden die ik kan liften. Al ben ik wel van mening dat iemand die 120kg kan bankdrukken (in het algemeen) een imposantere borst heeft dan iemand die bvb 80kg drukt.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    bij mij is het andersom. Het gaat me eerst om het gewicht, maar daarnaast hou ik mijn lijf wel in balans (10-12%)

3. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Bij mij is dat ook het geval. Toch val ik tegelijkertijd wel wat af en maak ook spier aan. Is dat beginnerseffect wat me eerder verteld is.

Ben een stuk beter gaan eten: Geen snoep en frisdranken meer.

Door dat vele water drinken en van de cola afstappen is mijn metabolisme flink omhoog gegaan.

Nu ik veel met dumbbells ipv barbell werk voel ik echt veel vooruitgang in mn borst :)

Triceps lopen helaas wel achter..

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    even extra hard aanspannen aan het einde van de rep werkt erg goed met triceps. Verder zijn goede oefeningen

- dippen
    - small bench press
    - french press

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat je ook nog kan proberen is een super setje op het einde doen met een push down oefening. Een oefening waarbij je iig beide armen tegelijk gebruikt.

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Behalve dat die vriend van Pineaplle Joe geen strobglifter is want hij traint niet:+.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    French press is echt een heerlijke oefening!
    Ben ik ook best sterk in denk ik zo. 36kg 3x8

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Liggend? Zie op google mensen die het met dumbells doen rn andere met een ez-bar. Zittend of liggend.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Rechtop zittend zonder rugsteun.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ah ke. Vond het al raar want liggend zijn het skullcrushers

11. Alizor

Alizor Murdaturk

Leuk Bevonden:
    0
    Yo, vraagje he als je wilt afvallen wat is dan de beste manier.. Volop cardio of ook krachttraining (naast het letten op eten/kcal inname)? Ben in een jaar tijd iets van 15 kilo kwijtgeraakt door meer te bewegen maar wil nu ook beginnen met fitness. Ik bedoel als ik toch al halverwege ben kan ik net zo goed doorgaan :p

12. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Volop krachttraining en na je krachttraining cardio, ik zou dan HIIT doen.

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Vraagje over Pure Whey Protein Isolate:

Op de achterkant staat:

Wanneer moet ik dat spul nou nemen?

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    In de ochtend bij het ontbijt, 1 uur voor het trainen en eventueel erna ook nog. En naar behoefte ook bij je maaltijden. Staat er toch :+

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dus op rustdagen alleen bij het ontbijt en op trainingsdagen ook nog voor de training?

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gast..
    Heb je je uberhoud wel verdiept in waarom je eiwitten zou nemen, wat het doet en wanneer je het moet nemen?!

Of denk je dat het een magisch drankje is als astrix en oblix dat je er direct super groot van word?|:-

Laatst bewerkt: 9 okt 2011
  17. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Periodisren werkt echt superchill. Misschien is het deels ook wel een self fulfilling prophecy(omdat ik denkt dat het werkt, werkt het). Zoals gister dacht ik 80kg te squatten als max. Ik geloofde gewoon dat het kan en lukte relatief makkelijk. Dus toen met 90kg gedaan, wat me ook wel redelijk afging (laat ik voorlopig als max staan). Ik dacht echt dat 70 wel mijn top was op dit moment, maar blijkbaar kan ik meer dan ik zelf wist:D

Maar zit er nu aan te denken om binnenkort te beginnen met 5x5 stronglifts. Ik ga ook naar een andere gym binnenkort (met wel capabale apparatuur) waar een vriend van mij ook hieraan begonnen is. Ik wil ook graag echt sterker worden nu en ben aan het overwegen om nog een extra avond te gaan kickboksen, waardoor ik dus een avondje minder kan/wil fitnessen. Maar hoe zit het nu precies met de spieren die je niet direct traint. Ik train nu al een tijd met een split-schema en met het resultaat ben ik blij (borst loopt iets achter maar oke). Ik ben dus bang dat bepaald resultaat verloren gaat. Je traint namelijk niet je biceps, triceps, traps en lats, voorzover ik begrepen heb. Je doet voor borst ook bijvoorbeeld ook geen incline. Mijn vraag is eigenlijk: gaat het uiterlijk ten koste van kracht?

18. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren was een pool dronken aan het trainen in de sportschool. Het leukste is nog dat ie ook nog aan de test400 zit lmao

19. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Neuh, stronglifts/starting strength zit vol compounds, lifts waar je meerdere spiergroepen mee gebruikt. Biceps doe je met chin ups en barbell rows, triceps met dips en bench, traps met deadlifts en lats met chinups. Als je na een tijdje merkt dat je traps bijv. achterlopen kun je daar op je laatste training van de week dan wel een isolatie oefening voor doen ofzo.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je doet geen chin-ups en dips..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina