- Het hardlopen doe ik 40 minuten, met 5 minuten uitlopen. Ik begon op 11km/h, doe nu 13,5km/h. Nergens op gebaseerd, maar ik wilde gaan proberen naar 15km/h te gaan zodat ik 10km kan lopen in die 40 minuten. Ik vind het nog steeds leuk, maar is het ook een efficiente manier om vet te verliezen? Of is het te eentonig?
Goede manier, je moet wel door dit bewegen onder je minimum hoeveelheid kcalorieen komen om je lichaam te onderhouden, als je dus niet afvalt wat minder eten of meer hardlopen
- Kracht training doe ik na het hardlopen. Eerste vraag is of dat verstandig is. Ik ga in principe drie keer per week en blijf dan een uurtje of 2 in de sportschool. Hardlopen, pauzetje, kracht training.
Ik zou het andersom doen, omdat ik liever fit ben bij krachttraining dan met hardlopen
- Bij kracht training gebruik ik zowel de dumbbells/halters als de fitnessapparaten. Ik probeer de dumbbells/halters elke keer te doen, vooral omdat ik dat het leukste vind, en dan de helft vd apparaten de ene dag en de andere helft een andere dag. M'n benen doe ik dan niet meer, omdat die er wel een beetje klaar mee zijn na het hardlopen. Zonder heel technisch te worden, want ik ben maar een leek, kunnen jullie misschien iets zeggen over wat verstandig is qua die groepen de ene dag trainen, die de andere?
Ik zou zo minmogelijk apparaten doen en zoveel mogelijk met halters en dumbbels, het schema starting strength (ff googlen) ben ik zelf mee begonnen, maar ik weet niet of dat bij jou doelen past.
- Graag zou ik een tip krijgen over hoe je je onderarmen iets beter kunt trainen, want ik heb het gevoel dat die een beetje achter blijven als ik met de gewichten bezig ben.
Deadlifts zijn lekker voor je grip en onderarmen
- Omdat ik me afvroeg of het hardlopen niet te veel (relatief) lange afstand was, wilde ik wat meer explosieve training gaan doen. En ik vond het altijd een geweldig gezicht bij die boksers als ze aan het touwtje springen waren, dus zo'n ding gekocht. Echt nice, al heb ik nog steeds spierpijn van de eerste keer 2 dagen geleden haha. Anyway, dat combineer ik dan met wat crunches en push-ups tussendoor, dat is wel prima toch?
Prima als je beter wilt worden in touwtje springen, spieren zul je er niet mee opbouwen
Alright, ik hoop dat jullie wat advies hebben gebaseerd op dit vrij rommelige overzicht haha. Thanks!
Laatst bewerkt: 13 okt 2011