1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Nou bij deze, doe die er bij.

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Nee niks erbij gooien, die mensen weten beter waarover ze praten dan iedereen hier, wie zijn wij om het aan te passen.

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Er zijn gewoon variaties van starting strenght met chinups en dips er in door mark rippetoe zelf goedgekeurd, dus als je die wil doen en het niet je herstel verneukt kun je ze best doen.

4. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Volg je dan ook het 5x5 principe met chinups/pullups of er als extra naast ?

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik denk dat hij die gewoon extra pakt.

Vandaag 6x85kg bench press gedaan. Denk dat ik er nog wel meer uit kan halen. Borst begint eindelijk kracht in te komen.

6. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    2-3 x 8 en als je vaker kan gewicht er bij hangen is wat ik vaak zie op forums.

Sterk!

7. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ben net een paar maandjes bezig met echt regelmatig naar de sportschool te gaan. Ik heb niet zoveel behoefte aan heel specifieke schema's, vind het gewoon lekker om een beetje te fit te worden/zijn/blijven. Om te proberen op m'n vet te letten, maar tegelijkertijd een beetje spiermassa wil bouwen, ben ik gaan hardlopen en kracht trainen. Het gaat wel lekker, maar ik kan wel algemene tips gebruiken!

• Het hardlopen doe ik 40 minuten, met 5 minuten uitlopen. Ik begon op 11km/h, doe nu 13,5km/h. Nergens op gebaseerd, maar ik wilde gaan proberen naar 15km/h te gaan zodat ik 10km kan lopen in die 40 minuten. Ik vind het nog steeds leuk, maar is het ook een efficiente manier om vet te verliezen? Of is het te eentonig?
    • Kracht training doe ik na het hardlopen. Eerste vraag is of dat verstandig is. Ik ga in principe drie keer per week en blijf dan een uurtje of 2 in de sportschool. Hardlopen, pauzetje, kracht training.
    • Bij kracht training gebruik ik zowel de dumbbells/halters als de fitnessapparaten. Ik probeer de dumbbells/halters elke keer te doen, vooral omdat ik dat het leukste vind, en dan de helft vd apparaten de ene dag en de andere helft een andere dag. M'n benen doe ik dan niet meer, omdat die er wel een beetje klaar mee zijn na het hardlopen. Zonder heel technisch te worden, want ik ben maar een leek, kunnen jullie misschien iets zeggen over wat verstandig is qua die groepen de ene dag trainen, die de andere?
    • Graag zou ik een tip krijgen over hoe je je onderarmen iets beter kunt trainen, want ik heb het gevoel dat die een beetje achter blijven als ik met de gewichten bezig ben.
    • Omdat ik me afvroeg of het hardlopen niet te veel (relatief) lange afstand was, wilde ik wat meer explosieve training gaan doen. En ik vond het altijd een geweldig gezicht bij die boksers als ze aan het touwtje springen waren, dus zo'n ding gekocht. Echt nice, al heb ik nog steeds spierpijn van de eerste keer 2 dagen geleden haha. Anyway, dat combineer ik dan met wat crunches en push-ups tussendoor, dat is wel prima toch?

Alright, ik hoop dat jullie wat advies hebben gebaseerd op dit vrij rommelige overzicht haha. Thanks!

8. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Hardlopen is inderdaad een efficiente manier om een calorietekort te creeeren. Daarbij moet je wel weten natuurlijk wat je caloriebehoefte is en daar je voedingschema op aanpassen. Dit hoeft natuurlijk niet helemaal precies (geeft echter wel de meeste zekerheid) maar als je het ongeveer weet wat je binnenkrijgt kun je daar wel op voortbouwen.
    Wat jij wil doen is een split-schema, dus borst maandag, rug woendsg etc. Is niks mis mee, dat kan erg goed. Maar je benen moet je wel trainen wil je een beetje vooruitgang zien. Ik deed in de cut eerst krachtraining en daarna hardlopen, ook op dagen dat ik benen trainde.
    Ikzelf heb vooral als ik rug train dat mijn onderarmen echt ontploffen gewoon met lat pulldown bv. Maar je hebt er wel specifieke oefeningen voor, die kun je wel op internet vinden: http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
    Ik heb niet zo heel veel verstand van cardio, maar pushups en crunches zou je niet perse erbij hoeven doen denk ik als je vet wil verbranden. Als je explosierever wil trainen zou je ook gewoon interval-training kunnen doen met hardlopen.

9. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    • Het hardlopen doe ik 40 minuten, met 5 minuten uitlopen. Ik begon op 11km/h, doe nu 13,5km/h. Nergens op gebaseerd, maar ik wilde gaan proberen naar 15km/h te gaan zodat ik 10km kan lopen in die 40 minuten. Ik vind het nog steeds leuk, maar is het ook een efficiente manier om vet te verliezen? Of is het te eentonig?
      Goede manier, je moet wel door dit bewegen onder je minimum hoeveelheid kcalorieen komen om je lichaam te onderhouden, als je dus niet afvalt wat minder eten of meer hardlopen
    • Kracht training doe ik na het hardlopen. Eerste vraag is of dat verstandig is. Ik ga in principe drie keer per week en blijf dan een uurtje of 2 in de sportschool. Hardlopen, pauzetje, kracht training.
      Ik zou het andersom doen, omdat ik liever fit ben bij krachttraining dan met hardlopen
    • Bij kracht training gebruik ik zowel de dumbbells/halters als de fitnessapparaten. Ik probeer de dumbbells/halters elke keer te doen, vooral omdat ik dat het leukste vind, en dan de helft vd apparaten de ene dag en de andere helft een andere dag. M'n benen doe ik dan niet meer, omdat die er wel een beetje klaar mee zijn na het hardlopen. Zonder heel technisch te worden, want ik ben maar een leek, kunnen jullie misschien iets zeggen over wat verstandig is qua die groepen de ene dag trainen, die de andere?
      Ik zou zo minmogelijk apparaten doen en zoveel mogelijk met halters en dumbbels, het schema starting strength (ff googlen) ben ik zelf mee begonnen, maar ik weet niet of dat bij jou doelen past.
    • Graag zou ik een tip krijgen over hoe je je onderarmen iets beter kunt trainen, want ik heb het gevoel dat die een beetje achter blijven als ik met de gewichten bezig ben.
      Deadlifts zijn lekker voor je grip en onderarmen
    • Omdat ik me afvroeg of het hardlopen niet te veel (relatief) lange afstand was, wilde ik wat meer explosieve training gaan doen. En ik vond het altijd een geweldig gezicht bij die boksers als ze aan het touwtje springen waren, dus zo'n ding gekocht. Echt nice, al heb ik nog steeds spierpijn van de eerste keer 2 dagen geleden haha. Anyway, dat combineer ik dan met wat crunches en push-ups tussendoor, dat is wel prima toch?
      Prima als je beter wilt worden in touwtje springen, spieren zul je er niet mee opbouwen :+

Alright, ik hoop dat jullie wat advies hebben gebaseerd op dit vrij rommelige overzicht haha. Thanks!

Laatst bewerkt: 13 okt 2011
  10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  11. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks! Starting strength opgezocht en mee begonnen, maar moet nog wel een beetje aan de technieken wennen. En ik vind het een beetje weinig herhalen, dat gaat in principe leiden tot grotere spieren met minder uithoudingsvermogen toch? Ken de termen niet, maar m'n doel is meer om een beetje "natuurlijk" figuur te krijgen als van een tennisser bijvoorbeeld dan dat van een bodybuilder. Dat is nog een lange weg natuurlijk, maar om even aan te geven wat het plan is!

Het voelt wel als een completere workout, met name m'n (onder) rug doe ik voor m'n gevoel een stuk beter. Ik moet alleen niet meer tussendoor andere oefeningen gaan doen als een apparaat bezet is, want ik had nu een bijna-dood ervaring op de loopband haha.

Laatst bewerkt: 14 okt 2011
  12. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals jullie gelezen hebben, ben ik van plan om 5x5 stronglifts te gaan doen. Maar lees op internet nogal veel dat het een 'ripoff' is van Rippetoe. Hoeveel maakt het nog uit welk schema je volgt?

13. Niightmareee

Niightmareee JQINT

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moet ik ook maar eens beginnen met fitnessen...

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ja, misschien wel. Misschien ook niet.

8)

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Ik doe altijd cadrio voor krachttraining (nouja, deed, heb al 2,5 maand niet gefitnesst en de tering ik voel me toch een slappe aap 8) ), maar dat is voor de warming up, 5 minuutjes dus. Ik neem aan dat dat wel mag?

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat is gewoon goed, doe ik ook. Even warm lopen. Beter voor je spieren!
    Maar echt 40 minuten enzo is niet slim

17. Niightmareee

Niightmareee JQINT

Leuk Bevonden:
    0
    Altijd ff 5-10 minuutjes warming-up.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ga jij in elke topic van die reacties geven?

19. Niightmareee

Niightmareee JQINT

Leuk Bevonden:
    0
    Euuhhh... Ja, nee, weet ik niet.

20. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Ah, ok.

Wat is nou verder echt het belangrijkste eten wil je echt vet burnen, en aankomen in spiermassa? Kwark, havermout, noten, vis, groente, kip..wat nog meer? Wat is verder de beste (avond)maaltijd om op te fitnessen? Ik merkte dat ik op een flinke bord pasta als avondeten veel beter fitnesste dan 5 schamelijke pannenkoeken...nog steeds uit wat de pot thuis schaft helaas.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina