1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het is niet dat hij nu weer helemaal moet opbouwen vanaf 6 kg he:+.

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Idd.
    HEt is meer dat het 2 weken geleden gebeurt is en de teringzooi nog scheef staat en het nog pijn doet als ik hoger ga.
    Verwacht over 2 weken wel weer normaal te kunnen trainen.

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Joh, maar een spierscheur moet ook kunnen herstellen. wil alleen maar zeggen dat als ie nu te snel weer terug op 32kg gaat trainen dat je het dan kan verkloten voor jezelf als het wel fout gaan

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Schouderblessures zijn sowieso kut, je kan meteen zoveel niet.

Deze week een rustweekje (2 maanden achter elkaar getraind , nu tentamenweek dus vind het niet zo erg) en dan volgende week eindelijk weer squaten. Hopelijk krijg ik nu geen last meer van m'n knie.. Ook hoop ik in aanzienbare tijd de 100kg benchpress aan te tikken.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik weet er alles van..

Heb afgelopen week ook wat rustiger aan gedaan. Maar 2 keer kunnen trainen, nu zit er alweer 5-6 dagen tussen. Voelt wel alsof ik lang niks heb gedaan. Vanavond weer knallen. Ik zit alleen een beetje in een dubio, vanavond in een andere gym trainen. Zit er dus aan te twijfelen of ik borst-triceps ga doen. Kan wel aan die gast vragen om mee te kijken. Maar bij je eigen gym voelt het toch wat beter. Wil namelijk 8x90kg gaan proberen.

6. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Denkt dat iedereen dat wel kent, last van schouder, kun je idd heel veel niet meer.

Gister close grip bench gedaan, kon bijna netzoveel als normale en brede grip 8). Ben nu dus maar overgestapt op dumbbell bench, voel nu mn borst dus ook voor het eerst. :lol:

7. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Als je een spotter hebt zou ik het gewoon doen. Moet alleen wel even kijken of de stang even zwaar is (sommige gyms hebben geen olympische stang en is hij dus vaak maar 15 kg ofzo ipv 20).

8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat zal ik dan wel merken! Het is een healthcity basic, vanaf nu dus basic-fit! Dus zal even kijken hoe het gaat, en anders vrijdag in mn eigen gym nog een keer borst trainen. Dan kan er een begeleider of iemand uit de gym bij staan

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat en ongeordend zooitje daar. Dumbells die lagen op 3 verschillende plekken.. Bij de cable machine kon je eik niet eens wisselen van voorwerpen, lager verspreid over de zaal. BP was in een smithmachine, daarom ook geen BP gedaan maar gewoon DP. Ben blij dat ik morgen weer lekker in mn vertrouwde gym kan trainen.

10. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb vandaag m'n pot Whey Perfection binnengekregen van 55 euro van bodyenfitshop.nl, jezus wat een dikke emmer! Best hard.

Op de emmer staat als aanbevolen gebruiksmethode:
    Mix 1 volle schep met 250 ml water.
    Maar dat is best weinig wat je dan opdrinkt in totaal eigenlijk. (110 kcal en 25 gram eiwit volgens mij)

Klopt dit?

en:
    Ik ben van plan op rustdagen 1 keer een shake te drinken en op trainingsdagen 2, s ochtends altijd en na training op trainingsdagen. Is dit goed?

11. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    ...

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ja daar heb ik dus niks aan :p
    Als je niet wil zeggen of dit goed is of niet, reageer dan gewoon niet.

Het valt me trouwens op de forumleden in dit topic vaak weinig behulpzaam zijn tegen 'beginners'. Haalt het imago van de sport wel een beetje omlaag.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    wat Pine probeert te zeggen, alleen niet zo subtiel doet is: verdiep je even in de voeding die hoort bij krachtsport/bodybuilding en dan met name je eiwitbehoefte.

Tis een beetje alsof om de week de vraag voorbij komt: hoe moet ik mijn controller van de 360 aandoen en hoe moet ik schieten in Halo 3 :b:

14. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Oké bedankt voor je tip ;)

Ik weet dat ik een beetje dom overkom met deze vraag en ik had al minstens 1 zo'n reactie verwacht, maar ik wilde het toch even vragen hier.

Edit:
    Oké ik heb me er even in verdiept en tot de conclusie gekomen dat je het beste een shake 's ochtends kan nemen voor het ontbijt en een shake voor je training.
    Ook weet ik nu dat ik (1,6 x 90 kilo =) 144 gram eiwit nodig heb per dag. Twee shakes zijn dus ongeveer 50 gram.
    Haal ik genoegen andere eiwitten uit het eten van kipfilet op brood (4 boterhammen) en 5 met pindakaas?
    Ik denk het niet hé? Waar kan ik die andere 94 gram dan het best vandaan halen?
    Kwark, kip, ei, kaas?

Btw, in de startpost staat alleen een wikipedia-linkje over sportvoeding wat betreft voedig.
    Weet iemand anders nog een site?

Laatst bewerkt: 25 okt 2011
  15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Whey na trainen nemen.
    Whey = eiwitten = spier herstel = na trainen.

16. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Aangezien ik met de iPhone 4 ook foto's van de voorste camera kan nemen, kan ik eindelijk een fatsoenlijke rugpic showen.

17. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Oh, ik las namelijk dat het een tijdje duurt voordat je die eiwit echt verteerd en kan gebruiken om je spieren te herstellen en dat dat ongeveer een uur duurde..

Weet jij of iemand anders of dit zo is? Het klinkt wel logisch namelijk.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Whey eiwitten worden snel opgenomen. Alleen het beste moment is niet direct na de training, maar ongeveer een uur na de training. Dan is de opname het beste. Maar je weet dat whey geen nut heeft als de rest van je voedingschema bagger is he.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Een beetje zonde dat er vervolgens allemaal verkeerde info wordt gegeven. :9

De vuistregel is dat een wheyshake er ongeveer 1,5 uur over doet om opgenomen te worden. Echter als je echt specifiek wilt zijn is de opname zo'n 8 gram per uur. Het is natuurlijk niet zo dat 30 gr om de 1,5 in 1x wordt opgenomen 8)

Als we er vanuit gaat dat er direct na de training een eiwitbehoefte is, dan ben je dus behoorlijk laat als je je shake pas na de training neemt. Daarnaast is er tijdens de training natuurlijk al een behoefte. Die behoefte ontstaat niet plotsklaps na je laatste set oid

Wat daarnaast speelt is dat een insulinepiek de opname bevordert. Dit is een reden dat veel mensen snelle suikers met whey combineren (bijvoorbeeld dextrose). Maar zelfs dan ben je redelijk laat.

Hoe ik het doe:

ik drink 1,5 uur voor mijn training een shake met havermout en whey (+water). Zo heb ik tijdens mijn training voldoende carbs en eiwitten beschikbaar. TIJDENS mijn training drink ik een shake met 40 gram dextrosepoeder en 30 gr whey. Ongeveer een uur later is het dan tijd voor avondeten.

Voor de mensen die de uitgebreide versie van opname willen lezen:

http://www.uk-muscle.co.uk/food-die...6-interesting-article-protein-absorption.html

overigens moet je er rekening mee houden dat melk (of eigenlijk casseine) de opnametijd van whey vertraagd. (al hebben sommige mensen hier een andere mening over). Dus je shakes rondom je training lekker met water drinken. Voor het slapen gaan zou je bijvoorbeeld melk kunnen toevoegen.

@ Dyonko: goed bezig!

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Waarom zeggen mensen op dbb dan dat he het een uur naderhand moet pakken? Dat verhaal van jou klinkt gewooon super logisch

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina