1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    De discussie van whey is te vergelijken met de discussie van het rekken en strekken na een warming up. De helft is voor, de helft is tegen.
    Zelfs met de uitleg van Kevf, die de meeste feiten bevat, zal je niet iedereen overtuigen.

Gewoon je eigen ding doen, als je je whey maar met water neemt :+

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Take whey every dey

:emo:

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is gewoon niet waar. De opname tijd van whey is gewoon een vaststaand feit. De discussie met rekken/strekken is nog onduidelijk of het daarbij om het verhogen van de pijngrens gaat of het daadwerkelijk oprekken van spieren en pezen.

Ik daag je bij deze uit om een url te posten die aangeeft dat het beter is om een uur na je training je shake te nemen :+

edit: gooi ik er ook nog even een pubmed onderzoekje tegenaan:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11591884

4. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

Sinds 4 maanden train ik +/- 3x per week kracht. Thuis welteverstaan, met enkel wat dumbells (verstelbaalbaar), een barbell en wat schijven.

Mijn schema ziet er als volgt uit:
    A:
    Militairy press
    lateral raises
    front raises
    shrugs

bench press
    dumbell fly's
    dumbell press

dips
    skullcrushers
    triceps extensions (met dumbell)

B:
    Barbell curl
    Concentration curl
    hammer curl

een soort voorovergebogen row met de barbell :p
    Deadlifts
    Squat

ik train 1x in de week schema A, 1x in de week B en de laatste keer neem ik uit beide groepen een aantal oefeningen en die doe ik dan achter elkaar.

Verder ontlast ik m'n benen een beetje omdat ik ook nog voetbal. Benen zitten trouwens ook wel redelijk, gaat me meer om 't bovenlichaam.

Mijn vraag is nu: Hebben jullie tips en/of aanmerkingen? Ik ben nu zo'n 3 á 4 maanden bezig en ik merk nog niet heel veel verschil. Probeer wel telkens alles te verzwaren, dit lukt aardig.

Mvg,
    Nick

5. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Is niet nodig, we zijn het allebei met elkaar eens namelijk, maar kijk eens hoeveel figuren op bijvoorbeeld dbb nog heilig geloven dat een shake na je training beter werkt? Is echt niet normaal, terwijl de feiten er zijn.

6. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een gek trainingschema, hoe kom je daar aan? :9, zou het hele schema het raam uit flikkeren, iets als Starting Strength of Stronglifts gaan doen en je merkt waarschijnlijk nog niet heel veel verschil omdat je eten niet goed is. Hiervoor zou ik het boek Burn the fat, Feed the muscle lezen.

7. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Eet je waarschijnlijk niet genoeg?

Anders zou ik het ook niet weten. Ik kloot altijd maar wat aan. Heb niet echt een schema maar doe wel altijd dezelfde oefeningen enzo. Soms voel ik me goed en gooi ik er nog wat gewicht bovenop. Maar merk wel al vooruitgang.

Ik ben dan altijd wel een dikkerdje geweest en kon goed eten. Misschien dat dat het is. Gewoon veel eten dus.

(Ik ga moeite krijgen met cutten..)

Edit: offfff, je slaapt niet genoeg? Dat is echt super belangrijk, veel slaap krijgen.

Laatst bewerkt: 27 okt 2011
  8. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Das toch zonde als beginner, maar wat aankloten. Je kan nu nog vet veel progressie maken elke workout, kun je het beste een strak schema aanhouden en elkekeer proberen te verhogen.

9. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    wat is er precies niet goed aan m'n schema? En is dat boek burn the fat, feed the muscle echt een aanrader? Staat daar alles in over voeding wat ik wil/moet weten?

En ik maar denken dat ik wel een goed schema in elkaar had gezet :p niet dus :emo: Wat moet er anders?

10. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Zoveel oefeningen is een beetje overdreven, ik doe zoiets:
    A:
    Back Squat 3x5
    Barbell Bench 3x5
    Barbell Rows 3x5
    B:
    Back Squat 3x5
    Overhead Press 3x5
    Deadlift 1x5

Workout A en B afwissel, 3 workouts per week.
    Elke training 2.5 kilo extra proberen te doen en bij deadlift 5kg extra. Voor alles goed opwarmen. Bijv. als je 60 bankdrukt, eerst 1x5 lege stang, dan 1x4 40kg, 1x3 50 kg en dan 3x5 60kg. En focus vooral op techniek in het begin, kracht en massa komt wel.

En boek staat echt alles in wat je moet weten over voeding.

11. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij doet maar 6 oefeningen? of begrijp ik je nou verkeerd:p Die warming up moet je eigenlijk niet meetellen bij het trainen. Als jij 60kilo kan drukken. Dan moet je wel 3x60 kg ook daadwerkelijk drukken, of ipv 8x60 4x 80 bij wijze van spreke, maar als je je warming up al meetelt dan groei je toch nooit? Ik heb nu al het idee dat ik weinig oefeningen doe..

Verder over dat boek: Heb 'm net een stuk ingezien op internet. 350 pagina's met dikke taaie stof?:p en jullie hebben dat serieus helemaal gelezen of?..

12. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik ben helemaal klaar met supplementen, ik heb nu een aantal maanden zonder getraind (ook zonder eiwitshakes enzo) en ik heb allemaal pr's neergezet. Ik ben er uit dat voor mij die supplementen echt helemaal niks toevoegen en gewoon geldverspilling is. Ik heb afgelopen jaren van alles genomen verschillende soorten creatine, dextrose,waixy maize, EAS, BCAA glutamines etc. wat een onzin allemaal eigenlijk, het is allemaal 1 grote marketing truc het zou verboden moeten worden.

13. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me toch vrij raar wat je nu probeert te zeggen. Als je het op de goede manier gebruikt moet het altijd helpen, ook al zal het voor de 1 meer zijn als voor de ander.

14. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je nou bij 8 x 60? 3x5 betekent dat je 3 sets van 5 herhalingen hebt :9. Zijn zat oefeningen hoor, maar als jij er nog een curl bij wil gooien kan dat best, zou er voor de rest niet mee gaan kloten. Over dat boek, dikke saaie stof is het niet, is duidelijk geschreven.

Wat zijn je krachtstats nu? Bij welke lengte en gewicht?

15. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Als iemand het op een goede manier gebruikte ben ik het wel, veel mensen trappen gewoon er in, ze denken dat ze gains maken door de supplementen terwijl ze in die periode gewoon bijvoorbeeld beter gegeten hebben. Ik heb het nu na lange tijd eindelijk goed getest en ben er achter gekomen dat het gewoon echt niet werkt voor mij en gewoon pure geldverspilling is. ik denk dat dat voor veel mensen geld maar dat is idd puur een mening, ik denk wel dat ik er wat meer over weet dan iemand die pas een paar maanden traint in ieder geval lol.

Mijn tip is gewoon verspil je geld niet aan supps, gebruik je geld voor optimale voeding (wat al best duur is als je een perfect voedingsschema wilt hebben)

16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Het is toch 5 x 5 (+2 x 5 opwarmen) en niet 3 x 5? Dacht dat je pas moest switchen naar 3 x 5 als je vastloopt?

17. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zegt Mehdi van Stronglifts ja, maar Mark Rippetoe van Starting Strength adviseert weer 3x5, zal dus wel loslopen. Vind zelf 3x5 fijner, 5x5 squats ben ik echt gesloopt en dan ben je nog maar op 1/3.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    snelle eiwitten zijn toch echt niet uit je voeding te halen. Daarnaast zijn de nadelen van veel vlees eten toch al vaak aangetoond. Doe mij mijn shake maar! Tegenwoordig aangevuld met creatine en beta-alanine. Kost bij elkaar ook geen fluit

19. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Ik merk geen verschil nu ik in plaats van een shake na me training een pak melk leeg drink. ik vind het allemaal maar overated die zogenaamde super eiwitten. Zolang je gewoon genoeg eiwitten op een dag binnen krijgt maakt het geen donder uit of het nou snelle of wat tragere eiwitten zijn. Ik eet 6 keer per dag 25/30 gram eiwitten dus dan krijgen me spieren sowieso de hele dag een constante toestroom van eiwitten, alleen voor het slapen gaan neem ik wat tragere eiwitten omdat je dan natuurlijk een aantal uur niks eet.

20. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Mijn combinatie van kwark / yoghurt, walnoten, kipfilet en af en toe een eitje werkt prima. :thumbs: Kwestie van zelf goed op letten. :) Veel zalm doet het bij mij ook goed. Bovendien vind ik dat ook lekker. :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina