1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Je moet gewoon even de prijs per kg zoeken. En dan iets er onder omdat het 2e hands is.

2. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Damn, wat is fitness toch heerlijk. Zit september op kamers en ben sinds half september daar aan het fitnessen. Daarvoor heb ik en jaar stilgezeten (alleen af en toe opdrukken), terwijl ik normaal veel voetbalde (voorstekruisband blessure).

Ben echt een enorm verschil gaan merken sinds dat ik ben gaan fitnessen en weer voetballen. Was echt dik geworden, maar nu zie ik weer buikspieren, best wat borstspieren en voel me gewoon zoveel beter.

Het is wel zo dat ik alleen vaste apparaten doe, nooit losse gewichten. Weet niet precies waarom, maar durf die stap toch niet echt te maken. Denk vooral omdat ik toch niet weet waar ik echt mee bezig ben en daarom die apparaten wel zo veilig zijn. Heb ook niet echt het idee dat ik spiergroepen oversla of dat die apparaten te licht zijn.

Op voetbal zeggen mensen dat ik moet stoppen, omdat ik anders te gespierd wordt en het niet 'mooi' meer is en omdat ik anders te langzaam wordt. Maar daar trek ik me niets van aan. Wil nog even verder groeien. Plus dat het gewoon een veel te lekker gevoel geeft. Hoop alleen nog wel dat ik gewoon 3x per week kan blijven gaan zodra ik een baantje heb.

3. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha wat een onzin, heeft genoeg voordelen ook voor het voetballen. Denk dat je er een stuk sterker door wordt wat ook weer voordelen met zich meebrengt binnen het veld!

4. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ja opzich merk ik het wel. Ik had qua kracht eigenlijk al weinig te dulden op het voetbalveld (in de 4e klasse, dat dan weer wel) maar ik merk wel dat ik langzamer word. En ik was al heel langzaam.

5. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Zo, vandaag m'n eerste schema afgerond sinds ik weer begonnen ben. Heerlijk, ik heb ook nog nooit zoveel progressie gezien. Benen en schouders zijn met name al een stuk mooier geworden. Vanaf zaterdag week ben ik een week in Spanje en daarna begin ik met het tweede schema. Nu al zin in!

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    De tering , zat vandaag gewoon op de computer in de mediatheek en kreeg me opeens een partij last van m'n schouder. Net mee getraind, ging ook niet erg fijn (bankdrukken dan). Hopelijk is het niks ernstigs.

7. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Laat me raden, die vrienden van je zijn een stelletje skeletjes die 100 situps per dag doen om zo een six pack te krijgen? Nuff said.

Te langzaam? Denk de dat voetballers niet trainen? Als je zogenaamd langzaam wordt moet je sportgericht gaan trainen.

8. 7Quaresma

7Quaresma A.F.C. Ajax

Leuk Bevonden:
    1
    Heeft snelheid ook niet voor een groot deel te maken met gewicht? Denk dat je als je een gemiddelde Nederlander neemt, 1.80, dat het topgewicht waarschijnlijk tussen de 75 en 85 kilo is. Dan ga ik ervan uit dat dit voornamelijk spiermassa is, ga je daar ver boven zitten dan ga je denk ik wel merken dat je langzamer wordt. Heeft natuurlijk ook te maken met je spiersamenstelling en explosieve kracht zit voornamelijk in je bovenbenen, er zijn genoeg trainingsmethodes om je explosiviteit te trainen, even rondvragen waar je fitnessset of even googlen.

9. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was wel de overstap maken naar losse gewichten. Ik snap je "angst" enigzins, maar als wat lager in gewicht begint en veel focust op techniek, zul je snel vooruitgang boeken die je met apparaten niet zou hebben gemaakt.

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat van snelheid is onzin als je maar zorgt dat je ook je benen erbij blijft trainen.
    Om het toch maar beetje in perspectief te zetten, denk dat het veilig is om te zeggen dat 100% v/d NFL spelers zwaarder en gespierder zijn dan welke voetballer dan ook en alsnog zal het gros daarvan <110kg sneller zijn dan de meeste voetballers over de hele wereld.

11. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Ook wendbaarder? Dat wordt wel lastiger naarmate je zwaarder wordt

12. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Voorbeeldje
    [yt]UUVFZYYzHPU[/yt]

Doen weinig mensen rond de 100kg

Of wat recentelijke

[yt]QhTw29_JDH4[/yt]

Laatst bewerkt: 17 nov 2011
  13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dan moet je een ander soort training gaan doen. Vooral explosief. Vraag flix maar als je daar wat over wil weten. Die heeft dat ook gedaan of doet nog steeds volgens mij

14. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Precies, hetzelfde geldt ook in de NBA. Die gasten zijn allemaal 2 meter + en 100kg + maar zijn nog razend snel!

15. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Zijn squats eigenlijk een goede manier om sprintkracht te ontwikkelen? Ik merk dat ik langzaam op gang kom. Mijn topsnelheid is niet onder gemiddeld, maar de acceleratie wel.

En zo ja, dan lijkt het me slimmer om met een wat minder gewicht explosief te trainen nietwaar? Ik heb vooral op veel gewicht, maar dan wat langzamer opstoten gefocust.. F
    Lijkt me enigzins logisch, maar ik wil toch even confirmatie. Flix, jij weet vast wel wat ik het beste kan doen.

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Squats helpen, maar als jij je acceleratie en dus explosiviteit wilt verhogen, moet je flink aan de bak. Het beste is en blijft het in de praktijk brengen: explosieve sprints, sprinten met een slede, werken met elastiek....dat soort zaken.

Het is een compleet pakket, niet alleen de squats dus.

17. being-xboxed

being-xboxed Peace here!

Leuk Bevonden:
    85
    Ja is ook wel zo. Maar daar heb je het al, met de juiste techniek. Ik zit bij basic fit, betaal 8 euro (samen met een huisgenootje) en heb 0,0 begeleiding.

Hebben jullie ook weer gelijk in. Misschien dat het meer aan mijn voorstekruisband reconstructie ligt. Ik ben nu 1.85 en heb een gewicht van 86 kilo. Heb wel iets van vet, maar totaal niet veel. Sixpack is nog te zien.

18. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Man, bij die stats hoef jij je echt niet zorgen te maken dat je spieren je "in de weg" zitten met het voetballen 8)

19. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Ik train ook bij Basic Fit, heb ook 0,0 begeleiding maar het gaat prima. Gewoon op goede fora kijken en filmpjes bekijken die de technieken uitleggen. Dan niet zomaar mensen op YT, maar mensen zoals Rippetoe, die er dus echt verstand van hebben.

Vandaag 165kg 3x5 gedeadlift met een goede techniek. Wil echt de 170 aantikken :p

Laatst bewerkt: 18 nov 2011
  20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Ah fuck, er is iets met mijn linkerschouder. Een keertje gevallen tijdens een potje voetbal, deed geen pijn of iets, nu heb ik er steeds meer last van, zeker bij het trainen. Maandag maar even een afspraak maken.

Eerste keer dat ik zoiets meemaak.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina