1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik gok dat bedrijf van Flix' teamgenoot.

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tenen moeten juist wat naar buiten zo zakt je kont wat gemakkelijker tussen je benen in :)

Ass to the grass schijnt het beste te zijn en niet slecht voor je knieen. Het zal allemaal wel, ik heb een goede vorm en het maanden gedaan met als gevolg dat ik continu pijn had in mijn knieen. Echt pas na een half jaar werd het significant minder.

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik doe ook geen ass to grass meer, m'n meniscus trok het niet zo goed. Toen 2+ maanden rust gehouden en nu sinds paar weken weer begonnen met sissy squats (geen last momenteel, bouw het wel rustig op)

4. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Interessant, heb wel een paar vraagjes.

1. Hoezo begin je met cardio?
    2. Waarom zou je jouw pezen willen versterken? Neem aan dat je dit eerst niet deed?
    3. Moet je om je pezen te versterken juist niet weinig reps met hogere gewichten dan normaal met een kleinere ROM doen?

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vooral: hoezo zou je op die manier je pezen sterker maken? Dat doe je met partial reps en negs zover i weet.

6. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    True, met als toevoeging dat een hoop mensen vergeten wat de impact kan zijn van KH's direct na de training.

Aan de andere kant, hoeveel mensen in dit topic wegen nu echt hun inname over de hele dag? :)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik had er tussen haakjes moeten zetten "(op een paar uitzonderingen na)" ;)

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Begin met een zware interval training om te zorgen dat mijn hartslag op 90/95% komt te zitten. Zodra je dan begint met je 'echte' training zakt je hartslag een beetje waardoor ie precies in het juiste ritme valt waardoor vetverbranding gestimuleerd word.

Wat het pezen verhaal.
    Hij heeft dus even gekeken hoe ik mijn oefeningen deed. In princiep goed alleen kleine details kon ik verbeteren waardoor ik veel effectiefer train.

Het is een 3/4 maanden plan als het ware. Nu eerst 4 weken een 'herstel' schema doen om de pezen sterker te maken en de spieren wat langer.
    Als je spieren langer zijn, krijgen ze meer oppervlak waardoor je er meer kracht en massa in kan stoppen.
    Het is ook een gedeelte om mijn schouder een sterker te maken. Deze is 4/5 weken geleden uit de kom gegaan waardoor ik niet heel goed meer borst kan trainen omdat het nog pijnlijk is.

Dit is wat er van het verhaal is bij gebleven. Misschien heb ik het één en ander verkeerd begrepen maar ik geloof dat ik wel goed zit.
    Daarnaast heb ik alle vertrouwen in hem. Hij is zelf 1.68m ofzo met 75kg en 8%. Bankt ook gewoon 140kg8)
    Is daarnaast Nederlands jeugd kampioen 100m sprint geweest en toen ie nog <60kg en 16 was zat ie te kijken om mee te doen voor het NL kampioenschap bankdrukken. Was telaat met inschrijven maar als ie mee gedaan zou hebben, was ie NL kampioen geweest omdat ie meer drukte als diegene die toen kampioen is geworden.
    Best ziek allemaal.

10. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook. Leek me de meest effectieve manier zeker te weten dat ik goed en genoeg at. Heb het gewoon in elkaar gezet met zo'n excelbestandje van DBB.
    Moet er wel bijzeggen dat ie van mij niet meer helemaal klopt aangezien ik sommige maaltijden iets aangepast heb. Alleen in het weekend volg ik hem niet, onder andere omdat ik dan totaal geen ritme heb offzo en ik geen zin heb om me er volleedig aan over tegeven:9

Werkt opzich wel redelijk. Ik ben er nu zo'n 3 maandjes mee bezig denk ik en ben 5 kilo aangekomen, terwijl mijn vetpercentage mijn inziens niet superveel omhoog gegaan is. Gebruik hier nog geen whey bij, enkel en alleen goede voeding.
    Ik weeg nu ongeveer 70 kilo bij 1,68. Hoop er nog 5 kilo bij te krijgen voordat ik begin met cutten.

11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    :emo:

12. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Weet niet in welk jaar hij zit met zijn bewegingswetenschappen, maar vooral dat spieren langer maken etc. verhaal lijkt mij als afgestudeerd bewegingswetenschapper een beetje onzinnig. Ben wel benieuwd naar de hele uitleg plus misschien wat bronnen?!

Dat je van te voren je hartslag heel hoog laat worden zodat hij wat inzakt (richting de 65-70%) om dan meer vet te verbranden klopt op zich wel, al moet je volgens mij flink pompen wil jij je hartslag op niveau te houden. Vetverbranding naar aanleiding van krachttraining gebeurt volgens mij juist meer na je training en dan vooral de eerste 24 uur erna al heb ik me er nooit echt in verdiept.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik had de link gewoon niet gelegd met flix zn post. Dan is het raar om ineens een vraag te zien over waar het bedrijf zit.

14. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Gdzr, vraagje: hoe combineer jij fitness met je honkbal?

In Januari beginnen mijn trainingen weer, en ben ik vr,zat,zon bezig met honkbal. En op dinsdagavond sprint training.

Geen flauw idee hoe ik dit samen wil doen met krachttraining. Ben namelijk bang voor een arm blessure. Hoe doe jij dit?

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ben helaas gestopt met honkbal. Krijg het te druk met school. Maar hoe ik het afgelopen seizoen deed is als volgt:
    Ma Honkbal training
    Di werken
    woensdag honkbal
    Donderdag fitness
    Vrijdag fitness
    Zaterdag fitness
    Zondag wedstrijd

Ik lette er wel op welke dag ik schouder deed. Niet een dag voor de wedstrijd bijvoorbeeld. Heb nooit ergens last van gehad :)

16. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Maar je welke dagen waren dan je rustdagen? Hoeveel ben je vooruit gegaan in die periode? Want het klinkt wel best belastend op je spieren als ze zo weinig rust krijgen.

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik ben 12 kilo aangekomen in 5 maanden tijd. Deed soms maar 2 dagen ipv 3. Schouders/benen viel dan weg.

18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Er is trouwens eindelijk een squatrek in m'n sportschool, top!

19. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Oh als je het vet ook minimaal hebt gehouden is dat erg netjes.

In Januari begint mijn abonnement. Aanbieding voor studenten bij Universiteit Eindhoven; 100 euro tot eind Augustus.

Dus ik ga proberen 1 á 2 keer in de week te fitnessen. En dan spieren niet te veel belasten. Dan maar wat langzamer vorderingen maken ipv een blessure.

Hoop dat het gaat lukken. Erg benieuwd.

20. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom ben je zo bang voor blessures en overbelasting? Je lichaam kan hardstikke veel hebben als je gewoon goed eet en goed slaapt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina