1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Omdat een werp arm bij honkbal enorm gevoelig is. Je spieren komen onder een flinke druk te staan namelijk. Vooral arm en schouders dus.

Daarom zei Gzdr ook dat hij schouders niet deed voor een wedstrijd.

En ik heb zonder fitness al wel problemen met mijn arm gehad: Te veel en te hard willen gooien. Dus moet oppassen!

2. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hoho dit vind ik toch te makkelijk gezegd. Ik heb door overbelasting ook een (schouder)blessure opgelopen welke nooit weg is gegaan. Waarom? Omdat ik op een forum had gelezen dat je net die ene rep extra eruit moet proberen te persen. Ieders lichaam zit anders in elkaar en als ik iets mensen die willen fitnessen mee zou willen brengen: KIJK 1000% uit voor blessures! Met gewichten spelen is toch behoorlijke belasting voor je spieren. Dus liever veel te weinig dan een beetje te veel. Als ik iets graag zou willen is het namelijk Fitnessen maar helaas heb het nooit vol kunnen doen en lig al half jaar stil... en weet niet of ik ooit nog aan de bak kan in de sport school.

Laatst bewerkt: 7 dec 2011
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gast...
    Ik ram er op een woensdag een flinke borst, schouder, bicep of tricep of rug training doorheen en heb op donderdag gewoon football training.
    Tuurlijk is rust geven belangrijk maar je kan prima alle spiergroepen op Miss schouders na dan trainen voor een honkbal training/wedstrijd.
    Die paar sprintjes en paar ballen die je gooit doen niet veel kwaad.

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Paar ballen? Ik heb er een scheur in mn schoude rdoor opgelopen. Et enige waar je voor op moet letten is je schouder. De rest maakt zoals je zegt helemaal geen zak uit. En zal het alleen maar baat hebben voor je progressie.

5. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ik gooi wel wat meer ballen als pitcher dan een quarterback doet hoor. Dat is wel even wat anders. Ik vroeg het ook aan Gdzr, die wel verstand van honkbal heeft.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb het meer over de fysieke klappen die je continu krijgt ipv een bal gooien.

Daarnaast heb ik weldegelijk verstand van honkbal en heb het ook een half jaartje gedaan toen ik in de states zat.

Die gasten uit dat team daar deden het alleen vaak als 2e sport erbij naast football, lacross, Bbal etc.
    Trainde ook niet echt vaak en als ze op het veld bezig waren waren voornamelijk wat sprint oefeningen en veel werpen en zaten uren in de batting cage.
    Dat deden ze dan na een football practise of net na de gym.

Vind het een leuke sport om te zien in een stadium, tv wat minder omdat het vaak telang duurt(recaps op SportsCenter kijk ik nog wel) en om af en toe een wedstrijd/training mee te pakken vond ik ook nog wel leuk maar om nou te zeggen dat het een zware lichamelijk inspanning vereist... Nee niet echt.
    Bij ons hier in NL hebben ze naast football ook honk- en softbal en in de zomer na een training als ze een wedstrijd hebben gaan we er vaak nog wel bijzitten om te kijken.
    En aan het eind van hun seizoen is er een slowpitch toernooi waar wij van het football team ook meestal aan meedoen.
    Weliswaar dat we dan al om 10:00 met bier in het veld staan maar dat terzijde.

Laatst bewerkt: 7 dec 2011
  7. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ja maar dude, honkbal en football is appels met peren vergelijken..

Je praat overigens ook langs mijn vraag heen: het gaat me dus vooral om mijn arm. En dat kunnen nooit goeie werpers zijn geweest. Na de gym nog even gaan werpen is natuurlijk klinkklare onzin. Dan kan je je schouders meteen opgeven.

En inderdaad, op lager niveau is het prima een sport die je er gewoon bij kan doen. Maar kom je op 5 dagen honkbal in de week, dan is het toch echt andere koek.

Trouwens van een half jaartje honkballen weet je natuurlijk ook niet alles.

Anyways, thanks Gdzr, ik ben benieuwd hoe mijn arm over een paar maanden voelt. De rest van het lichaam moet inderdaad geen probleem zijn.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik geef aan dat het niet teveel kwaad kan omdat gooien niet zo'n zware belasting is op de manier hoe 99.5% v/d mensen in NL gooien.
    Dat je dus prima de gym in kan naast/voor/na honkbal training.

Daarnaast, over die gasten... Hoogste niveau van NL komt nog niet eens in de buurt van de wat hogere divisie's Highschool in de states.
    Aantal van die gasten hebben beursen gekregen om op college te spelen.
    Van wat wie ik nog uit m'n klas van toen spreek zijn er een aantal geweest die op een baseball schollarship op college terecht zijn gekomen. Andere hebben voor andere beurzen gekozen.

9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ik vind het wel knap dat je durft te beslissen over hoe 99.5% van de werpers in Nederland gooit. Klopt namelijk helemaal niets van.

Highschool wel. College inderdaad niet. Kijk hier maar eens: http://www.honkbalsite.com/events/spib2011/uitslagen.html

Anyways, het is geen honkbal discussie hier, ik houd erover op.

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    hier even een foto van mijn bovenrug, suck echt big ass at poses, maar het gaat om t idee

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Staat goed droog, rug zelf kan wel wat breder nog (als in v-vorm) , maar toch netjes bezig.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Thx. Rug en borst duren gewoon langer om te trainen. Ben pas 6 maanden bezig nu. Dus over een half jaar dan is dat ook wel bijgetrokken. Merk dat ik nu met deadliften en incl borst oefeningen rug en borst beter aan t trainen ben. Dus het gaat de goede kant op :) 100kg deadlift is er al iig :)

13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is ook een beetje aanleg sowieso, bij mij lopen m'n schouders achter terwijl m'n borst erg ontwikkeld is. Valt weinig aan te doen (ja meer die spiergroep trainen,maar moet wel in het schema passen) , maar is ook geen ramp.

Weet trouwens niet of het klopt ,maar sinds ik weer squat (vroeger ass to grass, nu gewoon half) heb ik het idee dat ik m'n buikspieren veel meer pak dan bij ass to grass. Kan dit kloppen?

Laatst bewerkt: 9 dec 2011
  14. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister voor het eerst een avondje staan stiff-deadliften, weer eens wat anders dan de extensions:9

15. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Lijkt me sterk, sinds ATG gewoon full ROM is.

Met stiff legged pak je toch hams en bij extensions je quads?

16. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Gaat laatste tijd slecht, heb niet echt veel motivatie, ben laatste weken een beetje ziek en heb lichte last van mijn schouder. Kan niet echt hard pompen. Had wel een lekkere vooruitgang, moet mezelf nu echt naar de gym trekken.

Ook ben ik dat 5x5 schema een beetje zat, ga denk ik even 2 weken alleen maar 'leuke' oefeningen doen, zodat mijn motivatie terug is en dan weer verder met 5x5, heb nog nooit zulke vooruitgang meegemaakt.

Wel Kevf pas zien lopen volgens mij.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    huh mij? ik? Waar? :+

18. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Bedoel de leg curls inderdaad, je hebt gelijk. Dan een vraag, ik zat laatst te bedenken welke oefeningen je nog meer hebt voor de extensions? We zitten met het apparaat al weken tegen de max aan.

19. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Groningen, vlakbij de zwanenstraat. Leren jasje had je aan. Weet niet zeker of jij het was, maar moest gelijk aan jou denken.

20. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina