1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Of je je benen gebruikt is gewoon hoe strikt je hem doet. Staand gebruik je wel meer je buikspieren om te stabiliseren.

@Pineapple Joe, ik drink gewoon water en melk. En heel sporadisch light cola als we dat in huis hebben

2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    De military press hoeft toch niet per se staand? Het lijkt me persoonlijk handiger om de Schmidt machine te gebruiken als ik er moeite mee begin te krijgen en geen spotter heb. Echter, als het alleen staand kan, lukt dat niet.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan gewoon nog lichter pakken, smith dwingt je weer in een houding en daarnaast mis je dan al die stabiliserende spieren. Het went echt heel snel

Mbt drinken, mijn drinken bestaat uit:

- koffie
    - shakes
    - (groene) thee
    - water
    - af en toe wat ligh frisdrank (zero, sinas ligt, rivella, spa & fruit)

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik deed hem ook met dumbells en zittend. Gewoon zo min mogelijk die smithmachine gebruiken. Hebben we niet eens in de gym staan. Als ik geen spotter heb pak ik wat minder gewicht. Maar er loopt altijd wel iemand in de gym
    Rond dus dan vraag ik dat gewoon.

5. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, okay okay. Ik begrijp het. Deze week kom ik op me eerste mijlpaal: 50 kilo squatten. Ik vind dat zelf al wel lekker klinken. Alleen met benchen en military press loop ik volgens mij achter. Daarom wil ik bij het benchen paar gewichten over slaan en gaan voor de 40 kg ipv 35 kg wat ik eigenlijk volgende keer zou moeten doen. Geen idee of het zo een goed idee is, maar ik zie wel.

6. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Melk, water, thee.

Military press heet volgensmij zo omdat je staat zoals een militair. Als je alleen staand doet kan je helpen met je benen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en dan wordt het een push press, maar die heeft ook weer zijn voordelen :)

komt bij met mp smokkel ik ook wel eens een beetje met mijn benen, is qua smokkelen de beste oefening aangezien het gewoon een 'normale' beweging blijft als je wat extra momentum creƫert met je benen

8. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Heb de sheet gedownload, maar die gaat alleen uit van elke week opschroeven van het gewicht met 2,5 kilo. Dat is de 12-weken trial ofzoiets. Zie er verder niks staan over deloaden oid. Alleen staat er iets over na 2 deloads om over te stappen op 3x5. Maar je hebt mij het principe vrij duidelijk uitgelegd, dus ik denk dat ik het sowieso op mijn split-schema toe zou kunnen passen.

Echter, na het globaal doorlezen van het 5x5 report, moet ik zeggen dat het me wel redelijk aansprak. Vind alleen dat de lichamen op die foto's zo 'grof' zijn. Ik zie weinig definitie. Of heeft dat te maken met een hoog vp? Ik heb namelijk meer op zoek naar een fysiek waarop al redelijk vaak gebashed is hier:+, namelijk dat van die dude van Pine's avater. Of iets in de vorm van zeg maar. Zou het dan uitmaken welk schema ik volg? Ik squat, deadlift en BP sowieso al.
    Ik vind het echt een sicke prestatie. Ik DL nu net 2 maandjes denk ik. Eerst nog moeite met 50, maar afgelopen woensdag 6x 80. Ik geloof niet dat me dat met ongeveer 9 maanden zou lukken.

9. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Thanks. Het maakt niet uit of je het haalt of niet, gewoon blijven trainen en het maximale eruit halen. Btw mijn DL is denk ik ook wel mijn sterkste lift ;)

10. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Definitie heeft te maken met je vp idd, en als je dan een laag vp hebt bepalen je genen hoe je spieren dr uit zien. Je kan er dan zoveel spier aan trainen als je wilt maar je aanhechtingspunten zul je niet kunnen veranderen zonder ingrijpende operaties :p.
    Het is dus ook niet zo dat als je 5x5 doet je een dikke powerlifter wordt en 3x10 je droger dan Zyzz wordt, dit heeft dus meer te maken met hoe je eet en op wat voor training jij goed op reageert.

En deadlift gaat echt hard in het begin (niet om Pine te bashen, 160kg is sterk), je zult soms merken dat je de ene keer moeite hebt met een gewicht en de volgende keer er 10kg meer op gooit en het je makkelijk af gaat.

Edit: Trouwens nog een leuke site: www.strstd.com , kijken of alles een beetje gelijk opgaat en 5/3/1 schema wordt ook voor je uitgerekent.

Laatst bewerkt: 11 sep 2011
  11. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Dus dan zou ik eigenlijk mijn keuze af moeten laten hangen van de training waarop mijn lichaam het best reageert. Dan zou ik dus 5x5 moet gaan volgen, wat ik sowieso al van plan was een keer te gaan doen.

Probleem is vooral dat ik dat in mijn eentje zou moeten doen (nog wel overheen te zetten, want train redelijk vaak in mijn eentje. Hoewel met squats en bp het minder chill is). Maar bij mijn f4f-vestiging hebben ze geen power rack oid en maar 1 olympic bar, die eigenlijk alleen gebruikt mag worden voor het bankdrukken. En die ook nog eens krom is:emo: Die gebruik ik nu ook wel voor DL en SQ, maar je kan begrijpen wat voor een wachtrijen er staan om te kunnen bankdrukken.

Volgende keer als ik erheen ga, ga ik eens navragen wat er geregeld kan worden

Trouwens, dat 5/3/1 heeft toch te maken met hoe gevorderd je bent?

Ben ook gestopt teveel naar andere mensen te kijken. Het kan soms wel als motivatie werken, maar het heeft geen nut me ermee te vergelijken. Ik probeer vooral beter te worden dan dat ik eerder was, niet beter dan een ander ofzo.

Laatst bewerkt: 11 sep 2011
  12. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Je haalt denk ik Stronglifts 5x5 en Wendler 5/3/1 door elkaar. Bij stronglifts moet je idd als je vorderd de hoeveelheid sets naar beneden halen. Bij Wendles 5/3/1 werkt het allemaal weer anders dat je drie weken naar een hoger gewicht toewerkt en dan weekje rustig aan enzovoort, zou je bijv. kunnen doen als je geen progressie met meer stronglifts 5x5 maakt.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Sowieso is elk lichaam anders. Vergelijken heeft daarom ook weinig nut. Je moet je eigen ding doen en zelf naar je lichaam kijken. In het begin had ik dat ook veel. Dat je zon gastje ziet die dan super breed is, dat je dan denlt van woow. Maar dat kan iedereen worden na een tijd trainen.

Ik zou als ik jou was ook naar een andere gym gaan. Als je moet wachten om te BPen. Ik zou dat miss 1 keer doen. En dan de schurft hekel er aan krijgen

14. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Heb nu dumbbells gekocht voor thuis.

Maar heb helaas geen bankje dus ik ben op zoek naar alternatieven.

Borst heb ik alleen:

Lying fly (3x8 )
    Bench Press (3x8 )

Iemand nog wat anders wat ik voor de borst kan doen? Incline kan niet want heb dus geen bankje.

Schouders en armen heb ik genoeg oefeningen.

Weet iemand nog fijne oefeningen die ik voor de benen of buik kan doen? Op internet zie ik veel dezelfde oefeningen en niet alles spreekt me zo aan..

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe doe je bp dan? 8)

maar sissy squats is een erg goede :)

16. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Ja echt bench press is het niet, maar weet niet hoe het heet. In ieder geval, zo: [yt]OO_8HrOUBTA[/yt]

Maar dan zonder die fancy hangdingetjes :)

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Doe weighted push ups, dips, Pistol Squats.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    @ Joe
    Waarom train je niet gewoon in de gym. Denk niet dat je met thuis dumbells heel veel kracht gaat winnen. Kan je beter die tid stoppen en meteen naar een gym gaan. Zoveel meer en betere opties

19. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was ook bijna naar een andere gym gegaan, maar de openingstijden en de locatie zij me net wat te gunstig.

Vandaag ook meteen gevraagd of er iets als een squat/power rack kon komen. Man die daar werkt zei heel eerlijk dat ik het wel kon proberen, maar dat ze het landelijk op 1 lijn willen brengen. Ben ik dus mooi klaar mee.
    Hij vertelde me ook meteen dat squats niet goed waren voor mijn onderrug als ik dat te zwaar ging doen. Was ook een oudere bodybuilder bij ons, zo vertelde die, die zijn hele nekwervels naar de tyfus geholpen had. Daarom raadde hij mij
    frontsquats aan.

Ik vond het opzich wel logisch klinken, want al het gewicht komt ook op je onderrug te staan. Maar toch zijn er verschikkelijk veel mensen die squatten en overal wordt het 1 van de belangrijkste oefeningen genoemd. Dus ben wel benieuwd eigenlijk wat jullie hiervan vinden.

20. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Die tijd heb ik simpelweg niet nu. Ben wel op zoek naar een kamer dus dan kan het wel als ik in Utrecht woon.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina