1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Je hebt ook meergranen cornflakes hoor. Als je inderdaad aan de Chocopops of andere troep voor dikke amerikaanse kindertjes zit kun je dat beter stoppen.

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik eet graag wat cruesli, is dat ook stuffed met die shit?

3. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, volgens mij worden daar ook veel suikers aan toegevoegd. Muesli is het 'gezonde' alternatief.

4. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Motherfuckers, Ik hou van cruesli 8)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Pak soms ook wel is brinta. Maar zoals ik al zei. Ik let niet op mn eten en eet gewoon vanalles. Chocomel is gewoon lekker. Meestal wil ik dan maar 1 mok pakken, het pak is dan ineens zo leeg. Weet niet hoe het komt :+

6. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    True that maar ik wil toch ook een hoop kilo's afvallen, dan let ik een tijd even wat extra op mijn eet en drink gewoontes. Dan helpen alle kleine beetjes :)

7. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Niet echt. Merkte het een paar weken geleden opeens, maar had niet het gevoel dat het erin schoot door een bepaalde beweging oid. Heb de afgelopen twee weken niet gefitnesst (was dicht), maar bleef het wel redelijk houden. Zit vooral in de weg met gitaar spelen en na gamen is het wat gevoeliger.

Volgens die fitness instructeur komt het gewoon doordat ik heel intensief bezig was en dat er veel druk op de 'muis' van je hand zit. Dat je kracht sneller groeit dan dat je hand zich aanpast aan de toegenomen druk en dus wat irriteert. Beetje afwisselen met grip en rustig doortrainen stelde hij voor. Proberen de druk op de duim even zo min mogelijk te houden. Wel raar dat ik er na net, voor het eerst in twee weken, te hebben gefitnesst minder last van heb.

8. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik gebruik nu een weekje Fitocracy (www.fitocracy.com) en dat is eigenlijk gamification van fitness. Je kan daar je workouts loggen/tracken en op basis van vooruitgang verdien je punten en ga je ook levels omhoog. Ook hebben ze nog quests en achievements en dat is allemaal erg leuk gedaan.

Beste is eigenlijk nog dat er een veel betere sfeer is dan op meeste bodybuilding forums. Ik vind het iig erg leuk gedaan, als je erbij wilt kun je de code ZENHABITS gebruiken.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Holy shit.

Net een plyometrische groepsles gehad die de instructeur, die tegenwoordig ook bij ons football speelt, erg op onze heeft aangepast.
    Ik heb nog nooit in m'n leven zo gezweet!
    Niet normaal! Op een gegeven moment had ik gewoon rillingen door m'n lichaam zo leeg was ik maar ik kon nog wel door.

Allemaal heel hoog tempo en de meeste dingen niet eens met gewichten of veel gewicht.

Zit nu onderuitgezakt op de bank en het voelt echt heerlijk!

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat is met dat verspringen met 2 benen breed toch? En hoog en zo snel met je voeten etc. Wil dat ook wel is doen, maar dat hebben ze bij mijn gym niet. Wel een training waarmee je alle oefeningen super sloom uitvoert, dus 10 sec over 1 rep ofzo.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is om je spieren snelheid te geven.

Dus idd een squat maar dan zonder gewicht, handen achter je hoofd en zo hoog mogelijk springen en dat dan 20 keer achter elkaar in hoog tempo.

Dan 10 backward lunges per been, en dan van lunge naar lunge springen zegmaar dus dat je om en om je been voor zet.

Ook tegen de muur zitten, knie 90 graden.
    Dan op een been dat en dan tegen de muur zitten en steeds je been om en om omhoog gooien als het ware.

En dan 5x 15 sec mountain climbers tegen de muur en eindigen met Pierre Spies.
    Wat is dat doodgaan zeg!
    [yt]oNSwMFC53FI[/yt]

Was wel echt heerlijk als je eenmaal klaar bent en weer op adem.
    Je bent een uurtje bezig en dan ben je gewono klaar voor die dag. Je kan daarna gewoon niet meer effectief trainen8)

Laatst bewerkt: 10 jan 2012
  12. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wordt plyometrie alleen gegeven voor puur snelheid of ook voor sprongkracht?

13. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Is het mogelijk om zelf je loop techniek te verbeteren? Of heb je daar echt wel iemand voor nodig die daar op let en er verstand van heeft?

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Plyometrie is gewoon snelkracht training, wat dus ook je sprongkracht verbeterd. Het is sowieso aan te raden om soms wat plyometrie te doen, is een super trainingsmethode.

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Is voornamelijk voor je explosieve kracht.
    Je kan met sport nog zo sterk zijn, als je het niet snel kan uitoefenen heb je er nog niets aan.
    Met plyometrische training oefen je hier dus op, om je spieren snelheid te geven waardoor je snelheid, behendigheid en ook dus sprong capaciteit zal toenemen.

Hebben het nu in het schema opgenomen om het elke dinsdag te doen.

Vandaag ook gewoon meer spierpijn dan wanneer ik 200+ gelegpress heb

Laatst bewerkt: 11 jan 2012
  16. xCraftySlyFoX

xCraftySlyFoX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Yea, gister 400 kg weggedrukt op de legpress. Ik voel me de man haha.

17. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Momenteel probeer ik altijd op maandag, woensdag en vrijdag naar de sportschool te gaan. Wat raden jullie persoonlijk aan, split schema of elke dag dat ik ga een full-body workout?

18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ben meer fan van split, omdat je dan elke training specifieker kan werken. Het is ook maar wat je persoonlijk lekkerder vind.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    KefV was zeer te spreken over het stronglifts of rippetoe schema. Maar zelf heb ik liever en split schema, vind dat het dan een betere training was, dan een dag met 3-4 oefeningen

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Rippetoe: Starting Strength

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina