1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    cutten/bulken, je bent nog maar net bezig. 13,5% is best laag, dus gewoon hard doortrainen en dooreten! Helemaal het eerste jaar kan je echt stapels kilo's spiermassa winnen. Als je het goed doet is 10kg of meer echt haalbaar. Als je zoveel spiermassa aankomt ben je relatief al een stuk droger (mits je dieet enigzins op orde was)

Daarnaast is een fullbody schema altijd geschikt, ongeacht de fase waar je je in bevindt :)

2. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Thanks. Dan ga ik gewoon door waar ik mee bezig was!

Ik heb alleen nooit spierpijn, of dat aan m'n schema of de trainingsintensiteit ligt weet ik niet. Nou weet ik dat spierpijn geen garantie is voor groei en dat het ook zonder kan. Maar zeker op het begin maakt dat je nog wat onzeker.

Sowieso is het veel leren op het begin overigens.

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    En sowieso stretchen voor en na je training, houdt je spieren soepel.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je lijkt iig qua kennis al op de goede weg te zitten. :)

Je bent zo kort bezig dat je de eerste maand toch het beste bezig kan om de oefeningen onder de knie te krijgen en je lijf er aan te laten wennen. Pas daarna komt het echte buffelen

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zucht...
    Wordt voor mij weer 6-10 weken benen trainen.
    Gister pees in m'n vinger afgescheurd. Na 6 weken spalk kijken ze of het vasthecht, anders word het opereren.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klote!

7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    *Geeft hand en wenst je sterkte.....

Achterlijke KNO arts, mijn tussenschot is 2 weken geleden recht gezet en deze week controle gehad. Mijn 1e vraag: "Wanneer kan ik weer sporten?"
    "Nou....morgen"

Ja niet dus....ik mag wel hardlopen,fietsen, zwemmen en dat soort zaken, maar "Gewichtheffen" (zijn woorden) en team en bal sporten zijn 4 weken uitgesloten.

:F:

8. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo zou je niet mogen gewichtheffen als er iets je neus goed gezet is :confused::confused::confused:

9. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    @Kevf: Weet jij nog iets van een goede sportfysio? Heb al een tijdje last van mijn schouder ga er nu toch maar even naar laten kijken, merk het vooral bij het sporten.

10. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ik heb nu al een redelijk lange tijd zeer veel last van mn rechterarm, met name m'n schouder en biceps..nu heb ik een hele lange periode niet gefitnesst en had ik die pijn opeens. Ben weer begonnen met fitnessen toen de pijn wegging. Echter nu ik weer bezig ben, heb ik opeens weer zeer veel pijn. Heb alleen de pijn als ik stilzit, als ik dus niks met m'n arm doe. Bijv gewoon tijdens het zitten in de trein, op de bank, etc. Gigantische stekende, zeurende pijn. Tijdens het fitnessen zelf kan ik ook niet vol trainen, omdat je de arm toch wel voelt. Met name met losse dumbells optillen en weer neerleggen heb ik zeer veel last. Ben al naar de fysio geweest in de periode toen ik niet meer fitnesste, en die raadde me aan dat ik gewoon weer moest gaan fitnessen. Nu ben ik dus weer bezig, maar heb ik weer die pijn. Iemand een ideetje wat dit kan zijn?

11. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Waar woon je? Ik ken een goede in Den Haag. Hij werkt met fysiotape om de spieren te ondersteunen en raad ook veel krachtoefeningen (in de sportschool dus) bij overbelastingen. Heeft mij erg goed geholpen met mijn knie.

12. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Woon momenteel in Groningen vandaar dat ik het ook aan Kevf vroeg.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    umcg sportarts, wordt volledig vergoed omdat het wordt gerekend als een huisart-bezoek :cool:

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Iemand nog een idee voor een dressing bij een koude pastasalade met zalm?

Enneh Flix, weet jij of we een magnetron bij ons op de HU hebben in de kantine? :p

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk door de kracht die je zet, dat dat veel spanning zet op o.a. je neus en dat het misschien hierdoor kan gaan bloeden als het nog niet geheeld is.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Geloof 't wel, anders loop je naar de Spar. Deze heeft er zeker een, direct bij de ingang.
    Ook al aantal keer gebruik van gemaakt.

Ga morgen even met de instructeur kijken welke oefeningen ik allemaal kan gaan doen met m'n vinger.
    Probleem is dat ik m'n vinger dus niet kan buigen. Nu lijkt het mij dat ik dan wel gewoon op bepaalde machines oefeningen wel kan doen als ik m'n hand gewoon vlak hou. Word alleen even kijken hoeveel spanning er dan op m'n hand en met namen m'n vinger staat dan.

Kan me wel voorstellen dat ik gewoon pushdowns, pushups, fly machine, curl machine etc kan doen.

17. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe is het krachtgedeelte bij dat Olympus in Utrecht? Daar kon je toch met korting als je op de HU zit?

Wil namelijk voor volgend schooljaar op kamers in Utrecht gaan.

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bijna alle drukmachines kan je gewoon doen lijkt me. Rug wordt wel een ander verhaal. Onderrug oefeningen en een zittende pullover-machine misschien

vandaag beginnen met mijn Doggcrappschema :cool:

edit:

onderdeel van doggcrapp is extreme stretching. Ik kwam een erg interessant artikel tegen op pubmed

linkje voor de stretches:
    http://theswole.com/training/dc-stretches/

al ga ik ze een beetje aanpassen

edit2: linkje voor DC zelf

http://theswole.com/concept/dantes-inferno-doggcrapp-training-dissected/

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat lijkt mij ook maar er komt natuurlijk wel overal spanning op te staan en dat zou mogelijk de hele boel weer los kunnen trekken dus wordt gewoon rustig beginnen en kijken hoe ver we komen.

20. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Olympos is redelijk, qua vrije gewichten hebben ze best wat liggen. Toch zou ik er zelf niet gaan sporten, het is een kille hok tussen de squashruimtes. Als je in Utrecht woont moet je er gewoon even langs gaan, dan zie je het vanzelf.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina