1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Zaanse Hoeve AH

2. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet hoe je kwark gewoon zo kunt eten, krijg dat echt niet door m'n strot heen. Gooi er altijd wat whey poeder doorheen voor de smaak. :D

3. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Verstand op 0 en erin gieten? Had er in het begin ook moeite mee, maar na verloop van tijd merk je er niets meer van.

4. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    C1000 huismerk kwark. :cool:

5. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik las stukje terug dat je bezig bent met DC. Ik heb dit zelf ook een jaar geleden gedaan. Wat is jouw ervaring tot nu toe?

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tot nu toe vind ik het redelijk. Dingen waar ik tegenaan loop

de B-trainingen zijn vanwege benen veel straight sets. Daar doe je maar 1 van. Dat vind ik dan toch wat weinig, helemaal tov de rust-pauze sets. Ook vind ik de B trainingen qua opbouw vaag. Eerst biceps en dan nog apart onderarmen.

Daarnaast vind ik het strekken van de schouders en quadriceps niet echt optimaal. Schouders strekken gewoon niet goed en bij de quadriceps krijg ik kramp :+

Ik vind het hele idee er achter om echt jezelf te pushen wel heerlijk en natuurlijk lekker veel compound oefeningn

7. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, grappig om te lezen. Ik had precies dezelfde ervaring. Zeker bij het strekken van mijn schouders stond ik daar als een houten klaas terwijl mensen mij verontwaardigende blikken gaven.

Dan even iets anders. Ik neem naar mijn werk altijd kwark mee om deze rond 3 uur te eten. Nu heb ik niet altijd een koelkast tot mijn beschikking (afhankelijk van waar ik werk). Dus soms is die kwark gewoon warm geworden en niet meer te eten. Hoe lossen jullie dit op? Koeltasje kopen ofzo?

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik heb alleen maar shakes mee naar mijn werk (whey + havermout) naast mijn brood. Ik koop in de pauze een halve liter karnemelk en drink die direct op

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ben een beetje klaar met m'n 5x5 schema , wil nu iets doen waar ik iets meer massa mee pak (ondanks dat ik wel flink ben gegroeid onder 5x5). Het liefst een A/B schema, iemand goede suggesties?

10. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Push/pull of upperbody/lowerbody misschien?

11. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Je wil mijn gezicht ook niet zien als ik het wegwerk. 8) De meest eetbare vind ik Franse Magere Kwark van Albert Heijn. Zit in zo'n rond bakje die hersluitbaar is.

12. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Van een beetje siroop of honing ga je niet dood hoor8)

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ik wil, ondanks ik het in het verleden al 10x heb gevraagd, toch nogmaals om jullie opinie vragen. Laatste keer.

Ik wil voornamelijk in spiermassa groeien, echter wil ik vooral mijn buikje wegkrijgen en abs vormen. Nu train in 3x per week. De maandag train ik mijn borst en benen. Woensdag schouders, rug en triceps. Vijrdag dan weer borst en benen.

Qua voeding eet ik als ontbijt (rond 8 a 9u ’s ochtends) 4 bruine volkorenbroodjes met kipfilet en komkommer en 2 sneetjes ontbijtkoek. Daarna neem ik een shake (deze: http://www.mdyshop.nl/product/105/protein-85-750-gram-whey-eiwitten), met gewoon halfvolle melk en 2 maatschepjes (25gram).

In de middag (zo rond 13-14) eet ik weer 4 broodjes kipfilet, of 2 broodjes kipfilet en 2 broodjes gebakken ei.

Tussen het avond- en middageten vaak een appel. Avond dan gewoon meestal wat de pot schaft, meestal 1,5 bord pasta. Dan 2 uur later fitnessen (hiervoor neem ik nog een banaan), direct na de fitness als ik thuiskom neem ik weer een shake, en voor het slapen gaan eet ik 500gram kwark met fruitmuesli. Drink verder de hele dag door alleen water.

Nu vraag ik wederom om tips oid of wat ik evt anders zou moeten doen. Reacties van pff alweer of lees even de stickies blabla wil ik liever vermijden. Ik lees de stickies en ik spit heel dutchbodybuil.com af maar iedereen heeft zo zijn eigen/andere opinie over het wanneer innemen van shakes e.d. dat ik er ook niet meer uitkom. Graag lees ik van iemand gewoon een duidelijk antwoord. Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 24 feb 2012
  14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan ben ik heel benieuwd waar jij zit te struinen ;)

je vraag is simpelweg niet te beantwoorden

stapjes die je moet doen

gewicht bepalen
    vet% bepalen
    vetvrije massa bepalen
    behoefte bepalen
    15% onder die behoefte gaan zitten (vuistregel)
    eetschema in een proggie oid gooien zodat je ziet wat je binnen krijgt. Eetschema zo aanpassen dat je op de gewenste kcal uitkomt (en voldoende eiwitten binnen blijft krijgen)

verder hoef je maar 1 boek te lezen: burn the fat feed the muscle en je weet praktisch alles wat je moet weten over voeding

15. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Jij had toch laatst zo'n site waar je je eetschema kon laten invullen?

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    [yt]don7aNiNALA[/yt]

om even aan te tonen dat je met deadliften zwaar kan gaan.

18. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Nu precies een jaartje weer aan het sporten, dus mooi tijd om de balans op te maken. Ben vooral de afgelopen weken flink vooruit gegaan en merk dat ik vooral qua kracht omhoog schiet. Zit nu op +/-:
    8*80 Benchpress
    8*80 Squat
    6*70 Deadlift
    8*40 Military Press

Ook maar wat pics gemaakt, opbouwende kritiek is welkom. Foto's van benen maar even achterwegen gelaten, dat werd net wat te awkward.

Overigens werd mij tijden het deadliften aangeraden een safety belt te dragen. Is dat op mijn gewicht al nodig?

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ik kan je pic niet zien, maar afgaande op je resultaten zouden je squats en deadlifts veel meer omhoog kunnen!

Daarnaas is een belt imo persoonlijk, tuurlijk, bij 200 kg is een belt verstandig maar je voelt zelf wel aan of je die ondersteuning echt nodig hebt.

Bij 70 kg is het i.m.o. nog niet nodig, maar nogmaals dat is persoonlijk.

20. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Nog n poging dan maar, pics uploaden blijft nog altijd wat raadselachtig voor me.

Squats en deadlifts kunnen idd nog flink ontwikkeld worden. Heb deze ook pas een maand of 2 geleden opgepakt, en lijk nou eenmaal meer aanleg voor mn borst te hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina