1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vraag me toch af hoe dat nou zit.

Toen ik vorig jaar voor het eerst echt ging deadliften ging ik testen wat het juiste gewicht was. Begon met 60 kg maar dat was wel heel licht. Uiteindelijk kon ik door tot de 170kg 3 keer. En dit was dan de eerste keer in 4 jaar tijd.
    In 2007 kruisbanden en pezen gescheurd en operatie en scheen/kuitbeen gebroken dus mocht lange tijd niet DL/squatten en daarna niet echt meer opgepakt.

Nu zie ik hier stats voorbij komen zoals hierboven met 8 keer 80 kg bankdrukken wat best goed is maar dan ook 'maar' 80kg deadlift.
    En zo zie je hier veel vaker.

Trainen jullie niet maximaal, 'mag' je niet zwaarder door je schema, durven jullie niet hoger of ben ik nou zo achterlijk sterk?

Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    jij ben natuurlijk zo achterlijk sterk :cool:

maar serieus: 3x170 is veel. dunno wat je bench is.

Veel mensen pushen zich bij lange na niet genoeg bij Deadliften. Mooi voorbeeldje was vorige maand. Kerel kon max 130 DL-en. Boom van een kerel. Samen met hem getraind en die training pakte hij 160kg. Dit weekend heb weer gesproken en hij kon nu 190 1x. Deadliften moet je echt even doorheen.

3. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik vermoed dat laatste :+

Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar bij mij heeft het 2 redenen.

1. Ik heb van nature meer aanleg voor een sterk bovenlichaam, en dan vooral borst/triceps

2. Ik train mijn benen dus pas een paar maanden, en focus me vooral nog op het perfectioneren van de techniek. Ik denk dat ik nu in principe best richting de 5*90/100 kan, maar ook bij 80 merk ik dat ik bij de laatste herhalingen vaak al wat begin te steggelen. Vandaar dat ik het nog wat rustig aan doe.

Daarnaast heb ik een achtergrond in lange-afstand hardlopen, wellicht dat dat er ook wat mee te maken heeft.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb juist ook aanleg voor boven lichaam. Borst+ biceps zijn mijn ding, vind ik ook super leuk om te trainen:+

Denk inderdaad dat je dan wel zwaarder kan gaan trainen. JE wordt juist sterk als je tegen je max aan gaa trainen. Is niet erg dat je dan je laatste rep niet kan afmaken. Daar heb je meer aan dan wanneer je met te licht gewichten gaat klooien.

En dat je lange afstanden gelopen hebt gaat juist in je voordeel werken. Hierdoor heb je juist hele lange hamstrings waardoor je mer oppervlak heb waar je je kracht in kan gaan zetten.

Als ik kijk, heb een teamgenoot die is 95/100 kg ongeveer met 15/16% en die heeft vorige week 215kg 1x gedaan met de deadlift.
    Misschien scheelt het natuurlijk wel dat ik veel explosieve kracht vanuit Football meeneem.

Bench heb ik helaas al 5 weken niet kunnen doen omdat ik een baseball vinger heb(pees afgescheurd) en dus een spalk draag waardoor ik de bar niet kan vastgrijpen en dus niet zwaar kan trainen.
    Wel doe ik de chestpress alleen die gaat tot 114 kg en die druk ik 3x 6 met niet al te veel moeite.
    8 weken geleden heb ik 125kg 1x gedrukt.

En ik train nu dus met zo'n ventje die z'n eigen personal trainers bedrijfje heeft.
    Die heeft me geleerd om echt intensief te trainen. Ik dacht altijd dat ik dat al deed maar het kon dus nog veel meer.
    Hebben net massa schema achter de rug, krijg zo het nieuwe schema.
    Met het massa schema was bijna alles 3x6 reps en dan een aantal dingen 2x6 reps en dan eindigen met 5x5 reps met 5 sec rust ertussen.

Wat de bedoeling was is echt dat je die 6 reps niet alleen kon. Bij 5/6 moest je echt geholpen werden.
    Hij zag ook direct of je te licht of te zwaar aan het trainen was.
    Zo stond ik met 20kg de DB curl te doen en na 2 reps zei ie al te licht. Dan moest je het direct wegleggen, even rust nemen en dan zwaarder gaan.
    Zo heb ik vorige week met 24kg staan curlen en met 26kg hammers gedaan.

5. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    @schijtert ziet er netjes uit imo. Alleen slechte pose van je rug waardoor je het niet echt goed kan zien.

Je stats zijn idd een beetje raar. Train je in je eentje misschien? Een tijdje geleden ben ik met een vriend samen gaan trainen, hij dacht dat hij zwaar trainde maar toen pushde ik hem echt en pakte hij veel meer. Hij deed ook iets van 30kg makkelijk bij zijn DL. Bij de DL denk je dat je zwaar gaat maar dan kan het nog veel zwaarder.

Probeer anders met iemand samen te trainen zodat je elkaar kan pushen.

Mijn stats:
    BP 3x5 90kg
    SQ 3x5 115kg
    DL 3x5 170kg

SQ is wat laag omdat ik veel problemen had met de techniek, maar die gaat snel vooruit.

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb bij DL dat het nu nog eerder een kwestie van grip is, ipv dat mijn rug het niet kan.

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    @Flix/Pine:

Als het om mijn bovenlichaam ga probeer ik altijd tot het uiterste te trainen, al is dit soms ook wat lastig aangezien ik solo train.

Met squats/deadlift heb ik vaak het idee dat ik mn techniek te grabbel gooi de laatste paar herhalingen, maar wellicht dat het een idee is om soms meer gewicht te pakken, en dan maar 2 of 3 herhalingen minder.

Kzit nu trouwens op +/- 73kg @ 1.78m. Vetpercentage heb ik geen idee van en dit kan ik bij mijn gym ook niet op laten meten. Waar kan ik een accurate meting krijgen? Huisarts wellicht?

8. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Straps gebruiken?

Ja dan zou ik toch echt met iemand samen trainen, die kan ook je techniek zien tijdens de eofeningen. Hoeveel herhalingen doe je op die oefeningen dan?

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zodra ik boven de 120kg kom met de DL pak ik standaard straps.
    Net toch maar even geprobeerd te benchen en het ging opzich prima alleen moest ik m'n het wel heel erg op de palm van m'n hand leggen waardoor m'n houding/grip niet ideaal was.
    Gingen vandaag tot max met 8 reps.
    Dus 60kg 8 reps, 80kg 8 reps toen naar de 100kg 8 reps en daar ging de laatste enigzins moeizaam dus op de 100 blijven hangen.
    Daarna wel 3x8 100kg gedaan.
    Meeste oefeningen gewoon echt met spot trainen anders zul je nooit het maximale eruit halen.
    Ik ken na een paar weken de meeste mensen in een gym wel, af en toe praatje mee dus kan ze altijd om een spot vragen.
    Echter zitten we vaak met met minimaal 4 man in de gym dus heb dat probleem niet meer.

10. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb jullie advies ter harte genomen en me zojuist echt tot het maximale gepushed. Bij een aantal oefeningen inderdaad een spotter gevraagd en ik merkte meteen dat dit een groot verschil opleverde. Net die 2 laatste herhalingen die ik normaal gesproken vaak zou laten zitten kregen nu alsnog aardig vorm.

Ben benieuwd hoe ik me morgen voel :)

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Laatst bewerkt: 28 feb 2012
  12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben ongeveer een maandje geleden begonnen met fitnessen, verder doe ik nog 3 keer in de week basketballen. Maandag Woensdag en vrijdag basketbal en dan dinsdag donderdag en zaterdag fitness ik. Sinds ik 193CM ben en een gewicht van 91.3KG ben ik vrij '' stevig '', met een leeftijd van 17 is dit redelijk groot ( als je kijkt naar het gemiddelde ). Wat ik wil bereiken met fitness is een toename van kracht, maar ook een '' lean '' lichaam zien te behalen, hiermee bedoel ik dat het er gewoon '' goed '' uitziet. Ik denk dat ik ongeveer op een Bodyfat% van 13/15 zit ( verschil tussen ochtend en avond is behoorlijk groot, komt dit vaak voor ?) Wat ik ook graag zou willen is mijn sprongkracht verbeteren, ik kom echt nog maar een paar centimeter tekort om te kunnen dunken, maar wil natuurlijk meer krijgen zodat ik het vaker kan doen.

Wat ik mij dus afvroeg zijn de volgende dingen.

Aangezien ik al een korte maand fitness merk ik niet echt verschil qua uiterlijk, qua kracht is het al wel wat verbeterd. Toen ik vorige zomer heb gefitnesst ( kleine 3 maanden ) had ik een gewicht van 73 met ongeveer dezelfde lengte, ben redelijk wat aangekomen alleen zie ik dat niet echt. Wat verschillend is van toen en nu is dat ik toen kon bulken, persoonlijk denk ik dat cutten nu een betere optie is, alhoewel ik daar helemaal geen ervaring mee heb zou ik er graag hulp mee krijgen.

Is het slim om 5x5 schema te gaan volgen? Is het beter om veel cardio te doen maar ook kracht? Ik weet het zelf niet en heb ook niet echt een persoon dicht bij mij in de buurt die mij er mee kan helpen, iedereen heeft zo zijn verschillende mening en ik bedoel hier mee dat de een zegt dat ik 4x10 sets moet doen en de ander 3x12, dan ga je al snel twijfelen.

Zou erg fijn zijn als ik wat meningen kan krijgen en iemand die mij hierbij kan helpen, ik vraag niet of je een heel schema wil maken maar mij er mee helpt zodat ik weet dat ik met iets goeds begin.

Thanks.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat is je eetschema? Daarnaast zie ik dat je totaal geen rust dagen hebt behalve die ene zondag. Ook is 13-15% BF niet stevig. Dit is gewoon normaal. Daarnaast is een maand fitness te kort om echt spierverschillen te zien.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik merk erg weinig van Hard, zonde want de prijs is prima

15. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik train dus alleen (5x5) en heb geen spotter. Vraag meestal bij me laatste 2 setjes een willekeurig persoon o m er even bij te staan. Had gister een gast die dacht dat hij mee trainde ofzo, want die ging vanaf de eerste rep mee trekken :F:

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja dat begreep ik al van meerdere ja, dus ik ben maar voor de Noxipro gegaan.
    Zat ook even aan de 1.M.R te denken alleen daar heb ik 6 testers van gebruikt, de eerste 3 ging ik super hard op, de 4e keer zelfs zo hard dat ik moest overgeven. de 2 keer daarna voelde ik er haast niets meer van.
    Al tijdje gebruikt. Prima product alleen zoek wat zwaarders.
    Je moet idd wel een beetje kijken dat je een ervaarder iemand vraagt.
    Sommige doen bijvoorbeeld helemaal niets en grijpen pas in wanneer je echt helemaal faalt.
    Bedoeling van spotten is dat je minimaal kracht meegeeft wanneer iemand niet verder komt waardoor hij/zij zijn/haar laatste reps nog kan afmaken.

Ik vraag het ook altijd of iemand kan spotten, geef dan duidelijk aan hoeveel reps ik wil bereiken en hoe ik geholpen wil worden.

18. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij basketbal is het niet behoorlijk intensief, alleen veel rennen. Eet schema heb ik ook nog niet omdat ik niet weet wat ik moet doen in deze situatie, cutten of bulken.

19. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Noxipro = Jack3d. Als je naar de ingrediënten kijkt enzo is het verder hetzelfde.

20. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Wat is je doel?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina