1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eerst maar eens gewoon beginnen? ;)

13-15% is redelijk droog overigens dus je zit vast hoger

Basketball is in de states zo groot, daar moeten wel massa schema's voor zijn. (sprongkracht, worpkracht etc).
    5x5 is altijd goed natuurlijk :cool:

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Met basketbal is het toch hoger kunnen springen, de kracht die komt vanzelf wel met fitness.

Zou dolgraag willen beginnen! Wat betreft de schema's, zijn er inderdaad talloze maar ik weet zelf zo niet welke goed is en ze lijken bijna allemaal op elkaar, voor de meesten moet je ook nog betalen en weet je niet of het wel echt nut heeft. Daarom dacht ik dat het wel zo slim was om het hier te vragen.

3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    sprongkracht is erg veel in te doen. Met bijvoorbeeld bepaalde manieren van squaten of simpele oefeningen met bankjes

Zelf ben ik voorstander van full body schema's a la 5x5. Eerst 1 a 2 maanden zorgen dat je de techniek van de basisoefeningen onder de knie krijgt (squatten, bankdrukken, deadliften etc) en dan starten.

ow ja de helft is voeding he ;)

'burn the fat, feed the muscle' lezen en je weet meer dan voldoende :)

4. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik had het over wat je wilt bereiken omdat je twijfelt over bulken/cutten. ;)

5. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Basketball coach die vragen beantwoort: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=122964941
    Vertical jump en meer: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=122341231
    Sport training 101: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=112546551

:thumbs:

6. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt ook nog Air Alert puur voor je benen. Is behoorlijk intensief en duurt 16 weken met 3 trainingen per week. Stuur even je emailadres in een pm als je geinteresseerd bent, wil er zelf off-season aan gaan beginnen! Ben alleen wel benieuwd of het geschikt is met reguliere trainingen in de gym.

7. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Woohoo squat van 80 -> 85 @ 6 herhalingen.

Jullie hadden wellicht gelijk dat ik me onnodig in zat te houden :)

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik wil volgende week beginnen met een nieuw schema. Zat te denken aan een upper/lowerbody split schema (2 day split). Wat vinden jullie hiervan een goede variant? Zie overal verschillende schemavormen met andere oefeningen , met gemengde reacties.

Zoek er een die het liefst zich richt op massa, na een half jaar 5x5 te hebben gedaan.

Laatst bewerkt: 6 mrt 2012
  9. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Hoe is 5x5 bij je bevallen?

10. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Goed , qua kracht erg gestegen (behalve squat, maar dat komt omdat ik een rotte meniscus heb) en fysiek ook. Wel werd het nu érg repetitief en wil ik gewoon wat anders proberen.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat vraag ik me dus af met zo'n 5x5.

Je hebt nu een half jaar lang 3/4keer per week, elke keer 5 oefeningen gedaan.
    Heb je soms niet zoiets van ik wil gewoon even wat anders doen!

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Enorm, verveel me dood.

13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Zou ik persoonlijk niet doen, het is niet goed voor je om zó veel herhalingen te doen. Had gelezen dat je er soms meer dan 300 moet doen, zó slecht voor je knieën en zal je denk ik een jumpers knee aan overhouden..

Voor de rest, ga veel meer letten op mijn voeding en minder snel iets verwachten ( hoopte te snel op een té groot haalbaar verschil )

14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Wat kan je eigenlijk het beste nemen na de training? Iets zoets toch?

15. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Reckuuza, heb je die vraag niet al 14x eerder gesteld?

16. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019

Jawel, maar dat was met betrekking tot shakes. :+ Ik lees namelijk ook op diverse fora dat je iets zoets moet nemen, om je voorraad animozuren weer aan te vullen (of iets dergelijks).

17. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    90 kg op squat vanavond, op naar de 100! :cool:

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik wil echt niet lullig doen, maar een klein beetje eigen research mag wel en deze vraag is al een miljoen keer langs gekomen

en als je begint over dat iets zoets je animozuren aanvult dan heb je zelfs de klok nog niet horen luiden, no offence ;)

google eens op post-workout shake ofzo -_-

en bouw wat kennis op rondom voeding

19. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Excuus.

20. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Nu al een maandje of of anderhalf/twee met 5x5 stronglifts bezig en bevalt wel goed. Begin nu bij de 'zwaardere' gewichten te komen. Enige oefening waar ik bijna mee vastloop is de squat. Zit op 92,5 kilo op dit moment. Ik had verwacht wel wat langer door te kunnen, maar gister kwam het laatste setje echter weer vanuit mijn tenen. Deadlift ondertussen op 110, maar denk dat hier nog wel even wat uit te halen is. Mp gaat ook erg lekker, zit ondertussen alweer op 47,5.
    Hoe belangrijk is het om te eten precies na het trainen? Want ik eet wel veel en volgens een schema, maar na het trainen eet ik vaak alleen een bak kwark. En als ik wat vroeger train duurt het wel even voordat ik deze naar binnen werk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina