1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manialmadcowie

Manialmadcowie Active Member

Leuk Bevonden:
    14
    Kindertjes in afrika zijn gewoon keihard aan het cutten! :+ shredded aesthetics!

Ik ben nu ook aan het cutten en het is echt...k*t! Al is het uiteindelijke resultaat het wel waard. Hoop rond de 6% te eindigen, sta nu op 10%.

@Flix:

Denk ook niet dat een laag vetpercentage je hoogste streven is i.v.m. met football, of je moet het zelf willen uiteraard. Zou alsnog tekenen voor jou kracht 8).

2. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben opzich ook wel heel erg tevreden met m'n lichaam maar ook zeker met m'n stats.
    Wat football betreft gaat het meer om massa. Helpt natuurlijk meer om het in spier te hebben maargoed.

Mijn punt wat ik jammer vind, is dat het meeste van m'n vet % op m'n middel en m'n borstkas zit.
    Benen, armen en rug heb ik weinig vet. Daar zit ik (met tang) ver onder wat ik op m'n buik en borst heb(wat natuurlijk ook wel logisch is).
    Wil daar gewoon beetje vanaf. Beetje die spieren gaan showen mag ondertussen wel.

Maargoed, een cut is voor mij niet echt een optie gezien ik wel op gewicht moet en wil blijven.
    Daar moet ik dus een andere optie voor gaan vinden.

Heb al het snoep/chips etc al verbannen. Laat zwaar eten ook. Ontbijt redelijk tot goed en een goed door over dag maar steeds kleine porties.

3. Silver92

Silver92 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe ben je zo groot geworden dan? Gewoon veel vreten en trainen als een malle? :+

4. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe kan je het beste afvallen maar toch ook spier aan maken?

Heb in de vakantie gewoon goed gegeten en goed getraind, ben een stuk sterker geworden en was ook wel wat afgevallen.

Nu maak ik nog wel spier aan, maar er komt weer meer vet aan. Terwijl ik nu geen chips/snoep/vette hap en frisdranken meer neem, wat ik toen nog wel deed. En eet ook niet meer dan toen. Snap er niks van :confused:

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Sport je minder?

Er is geen combi om spier aan te maken, en vet te verbranden. Het is gewoon genoeg eten -> massa opbouwen -> cutten -> bulken -> massa opbouwen

6. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Anabolen, de enige manier.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Basicly.

En wat eten betreft heeft het altijd best meegevallen.
    Nooit echt optimaal gegeten. Had vele malen groter kunnen zijn maar ik begin nu wel zoiets te hebben oke, groot zat en de kracht zit er ook wel redelijk in maar daar wil ik nog wel op bouwen.

Laatst bewerkt: 16 sep 2011
  8. Seh

Seh Guest

En als je nu massa opbouwt en tegelijkertijd wat aan cardio doet? Bijvoorbeeld roeien.

9. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Hoe kan het dan dat ik buikvet kwijt ben en dat ik bijvoorbeeld voor mn biceps nu een paar kilo meer kan pakken?

M'n armen zijn ook zienbaar dikker geworden.

10. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan pas echt massa opbouwen als je calorie-overschot hebt. Maakt niet uit of je cardio doet ofniet. Die cardio zal er dus eerder voor zorgen dat je geen/minder massa opbouwt.

Volgens mij als je net begint dat dat wel eens voor kan vallane. Zoiets dacht ik ergens gelezen te hebben.
    Anders zou het kunnen zijn dat je objectiviteit je in de steek laat of dat je een medisch wonder bent ofzo :p

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Beginners effect heet dat, als extreme beginner kun je idd wat spier aankomen en vet verliezen of meer spier aankomen dan vet waardoor het lijkt of je minder vet hebt.

12. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Deze week 32KG DB BP gedaan, maximale wat er is bij de F4F Hoogstraat. Bij de F4F in Capelle gaan de Dumbbells tot 40KG, dus daar kan ik er nog wel even tegenaan:+

Eergisteren ook 4 sets 18KG Concentration Curl gedaan, ben er erg tevreden over. Zat de laatste tijd een beetje vast met m'n biceps...

13. PineaPPle JOE

Leuk Bevonden:
    74
    Klopt inderdaad, heb er wat over gelezen.

En de eerste maanden kan je nog afvallen omdat je lichaam er nog niet aan gewend is. Als dat zo ver komt dan kan je inderdaad alleen maar of afvallen of massa opbouwen.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Wat een bagger training: deadlift vorm is waardeloos (dat wordt deloaden) en military press heeft ook niet normaal snel een plateau voor mij. Zucht-

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Helaas moet ik morgen met school gaan fitnessen , niet erg lekker voor m'n rustdag maar ja is toch alleen maar een beetje in de apparaten hangen volgens mij.

16. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Ga gewoon alleen cardio doen:+

17. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nah , zit in een klas met 32 jongens met een heel hoog haantjesgedrag gehalte. Dan moet je natuurlijk wel laten zien wat je kan:+.

Was vandaag trouwens een schijvendief op de gym. Na elk setje bankdrukken (samen met een vriend) misten we opeens weer een schijf die we nodig hadden, 3x op rij 8)!. Vet irritant..

18. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Zo gips is er vandaag afgehaald. Mag direct weer beginnen met krachtsport, was juist hardstikke goed voor herstel zei de dokter. Vrijdag dus maar eens even kijken hoeveel kracht ik kwijt ben.

19. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voedsel

Hallo mensen,

Sinds een 2tal maanden fitness ik thuis 4x per week. Ik heb hiervoor een bankje gehaald, 2 halters, 2 dumbells en wat schijven tot 95 kilo.

Ik heb training in 2 groepen verdeeld: A&B. Maandag doe ik A, Dinsdag B, Donderdag A en vrijdag weer B. Verder een vrij standaard schema met oefeningen als DB Press, Deadlifts en militairy press.

Best een leuk schema voor een beginner als mij, al zeg k het zelf :thumbs:.

Ik zit echter met 1 ding in mijn maag (leuke woordspeling, ha-ha): Mijn voeding.

Ik heb geen tijd (en als ik heel eerlijk ben ook geen behoefte) om me eindeloos in te lezen in dit wereldje waar ik weinig kaas van gegeten heb. Het probleem is echter: ik denk dat ik te weinig sportgericht eet. Dus o.a. te weinig eiwitten binnen krijg.

Ik eet eigenlijk gewoon heel normaal, zoals bijna elke nederlander dat denk ik doet. 3x per dag. Ontbijt gewoon 2 boterhammen, 's middags 2/3 boterhammen en 's avonds aardappelen, met wat groente en een stukje vlees. Verder eet ik tussendoor wel eens wat zoets, maar dit blijft binnen de perken.

Nu ik echter 4x per week met gewichten trainen (en daarbij ook nog voetbal) wil ik wel graag wat meer op m'n voeding gaan letten zodat ik sneller resultaten boek.

Globaal gezien weet ik het volgende al:
    • 'Slechte' Dingen laten staan (dingen die je lichaam niet nodig heeft, zoals snoep, koeken, chips
    • Veel fruit/Groente (zitten hier veel eiwitten in?)
    • Eiwitrijk voedsel

Mijn vraag, na dit belachelijk lange verhaal, is dan ook eigenlijk simpel: Wat moet ik echt niet doen qua voedsel en wat moet ik juist meer doen?

En is er ook een manier om thuis zelf een eiwitshake te maken, zonder whey?

Alle tips/aanvullingen zijn meer dan welkom. Alvast bedankt.

Mvg,
    Nick

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat je moet doen als e niet teveel op een schema wil letten, veel meer eten. Gewoon heel de dag door. Op brood rood vlees en kipfilet. Pindakaas. Of gewoon ei natuurlijk. Zalm en tonijn zijn ook erg goed! Daarnaast eet ik zelf savonds 500 gram kwark plus noten.

Whey shakes zijn gewoon heel makkelijk om je eiwit behoefte binnen te krijgen. Snel gemaakt en snel op.

Er zal vast wel iemand zijn die meer uitleg kan geven. Dit is mijn kleine bijdrage :p

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina