1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet waarom jullie met z'n allen zo moeilijk doen om dunne ventjes zonder spieren (kuch mezelf, een jaar lang niet meer naar de sportschool en bier drinken is niet aan te raden) geen shakes zouden mogen drinken. Ze raden het zelfs aan aan mensen die helemaal niet sporten omdat veel mensen gewoon veel te weinig eiwitten binnen krijgen.

Goed dat gezegd hebbende ben ik nu dus ook eindelijk weer begonnen, dit keer wel foto's genomen van voor ik begon en elke maand vergelijken qua progressie. Benieuwd hoe snel ik weer op m'n oude stats (die absoluut niet indrukwekkend zijn maar dat terzijde) zit.

Ben dit keer ook een stuk verstandiger geworden qua techniek, eerst was het benchen met teveel kg's waardoor ik gewoon echt de verkeerde spieren pakte en nooit echt spierpijn had. Ben nu veel lager begonnen en echt alles zo strak mogelijk uitvoeren en ik merk nu ook gelijk dat dat veel beter is voor mezelf.

2. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ze shakes gebruiken is niks mis mee. Maar vaak laat hun voeding ,en soms zelfs hun training, te wensen over. En dat terwijl je voeding over het algemeen behoorlijk belangrijk is. Ik heb het zelf wel redelijk ondervonden. 'Zij' hebben het beeld groot te worden op creatine en eiwit-shakes. Ik ben er in ieder geval genoeg tegen gekomen.

Die foto's ben ik na 1 maand alweer vergeten te maken:+. Helemaal geen slecht idee om je progressie te bekijken, maar dat schiet er bij mij jammer genoeg er vaak in. Wat je techniek betreft goed bezig man! De uitvoering is het belangrijkste. De kilo's komen vanzelf wel.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Na aanleiding van dit bericht,
    Waarin je die jongen van die foto als flink gespierd ziet nam ik aan, gezien redelijk vergelijkbaar fysiek van die jongens uit het filmpje dat jij dat ook als gespierd bestempeld.
    Kan ik dus fout in gezeten hebben.

Nogmaals, in mijn ogen is die jongen niet echt "flink gespierd". Ja hij heeft wat meer als een gemiddelde person die niet trained, maar ik vind 'm maar wat aan de kleine kant wat massa betreft.
    Wel wil ik erbij vermelden, om niet alleen maar negatief te zijn, dat het in anderhalf jaar zo droog te komen staan best goed gedaan is.
    Wat die voorbeelden die ik gaf, ja Overheem heeft flink aan het spul gezeten, bovenste, Patrick Willis, niet. Althans, niet aan anabolen maar wel een hoop anders uiteraard, maar dat staat niet allemaal op de dopinglijst in de states en van de NFL, welke wel een hoop toelaten.
    Hij is momenteel 25 jaar oud, 1.90m, zit rond de 110/115KG en aan de hand v/d foto's te zien is zal ie rond de 8-10% zitten.
    Zijn toch geen astronomische cijfers?
    Denk dat, als je jaren lang hard en goed trained, goed eet en weet waar je mee bezig bent zeker haalbaar is.

Dat is zelf ook mijn streven en denk dat ik het binnen 2/3 jaar wel kan halen. Zit nu op 97.5 kg met 18%. Ben sinds januari weer echt flink aan de bak gegaan, goed train, eet en rust schema en ben echt flink sterker geworden maar ook best wat vet verloren.
    Januari zat ik op 103kg met 25-27% wat dus aanzienlijk was maar ben dus vet verloren en tergelijkertijd nog best wat spier erop gezet.
    Gelukkig heb ik echt de bouw om flink wat kracht te kunnen opbouwen.
    Doel is dus om rond de 100/105 te gaan zitten met een % of 12-15

4. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    5x80 was max voordat ik ging cutten

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Iedereen is zo begonnen :p Ik begon met niks, maar zat die zelfde training op 30kg, 15x. Zo leer je wel goed te techniek, en spierpijn had je zeker!

Al even geen normale bench gedaan, alleen maar reversed grip. Zit daarmee nu op 75kg

Laatst bewerkt: 14 apr 2012
  6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus op je eerste keer bankdrukken deed je al 15 keer 80kg?!

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ooppss typo :p 30kg totaal, zat in mn hoofd met totaal maar was aan elke kant aan het typen omdat ik zijn reactie las xD

8. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Had dan gewoon gezegd dat je een natuurtalent was ;)

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Haha, dan zou ik maar weinig gegained zijn in een jaar:p

10. Arie MVP

Arie MVP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een soort schema's volgen jullie? Bij mij in de sportschool schrijven ze alleen fullbody schema's uit. Ik wil liever zelf aan de gang maar weet niet hoe ik dit moet aanpakken?

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hoeveel dagen train je en hoe lang train je al? Op forum.dutchbodybuilding.com is veel informatie te vinden over workouts, lees daar de stickies en je komt een heel eind. Ik volg nu een 3daagse split en heb hiervoor starting strength gedaan.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    meestal knal ik een aantal weken met full body en probeer dan elke week te verzwaren. Daarna soms een weekje rust om dan een week of twee split te doen.

Al blijf ik er bij dat full body of een 2-split met 3x in de week trainen (Dus A-B-A in week 1 en B-A-B in week 2) the way to go zijn :)

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Ik fitness nou al pittig lang (elke keer maar 2x in de week gemiddeld ofzo..) maar met bankdrukken kom ik toch echt niet hoger dan max 40kg hoor. :+

14. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Dan doe je een hoop fout.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    40kg? gewoon in totaal? Dat is ontzettend weinig, no offence maar dat drukte mijn ex ook en die was echt niet gespierd ofzo :+

met twee keer in de week kan je best een eind komen als je het een beetje goed aanpakt. Heb je uberhaupt iets van een schema?

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Mijn vriendin doet meer... Ik hoop dat je een rekenfoutje maakt...

17. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
  18. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoeveel reps doe je dan Reck?

19. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds vorige week ook begonnen met fitness, nu ben ik op zoek geweest naar een schema en kwam deze tegen op bodynet.nl (Voor beginners)

Warming up Tijd
    Crosstrainer 10 minuten

Oefening

Squat 2*15 reps
    Stiff legged deadlift 2*15 reps
    Chin ups /cable pull down 2*15 reps
    Bent over barbell row 2*15 reps
    Bench press 2*15 reps
    Standing military press 2*15 reps
    Shrugs 2*15 rep
    Side raise 2*15 reps
    Sitting calf raise 2*15 reps
    Triceps extensions 2*15 reps
    Dumbell curl 2*15 reps
    Hanging leg raise 2*15 reps

Is dit een goed beginners schema? Klopt het ook dat je in het begin beter 2*15 reps kunt doen dan 3*10? De instructeur van de sportschool zei namelijk 3*10. Nu heb ik ook ergens gelezen dat 15 reps is voor spieruithoudingsvermogen en 10 voor massa? Raden jullie me aan om met dit schema te beginnen of hebben jullie een betere?

20. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Rippetoe: Starting Strength

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina