1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor het snelle antwoord :) Zou ik eens even op Googlen.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    4x10 keer? 40 in totaal ja. Tsjah eh, snap er ook weinig van hoor gasten. Jaar terug kon ik 50, maar heb nu gewoon last van mn rechterarm die elke x inkakt..met losse dumbells haal ik 28kg per dumbell, maar dat is ook niks zeker? :+ Doe ik helaas nu ook met moeite omdat ik gewoon zieke pijn in mn arm krijg als ik ze moet neerleggen of naar beneden moet halen. Het pressen zelf gaat nog wel..als ik verder 5x5 doe kan ik ook wel meer pakken, minder moeilijk dan als je elke keer maar 5 herhalingen doet. En Kevf, ik heb wel een schema ja, maar ik doe nu elke keer 2 spiergroepen (per hele sessie), vorig jaar gewoon elke keer fullbody. Had wel het idee dat ik daarmee wat verder kwam dan wat ik nu doe.

Laatst bewerkt: 15 apr 2012
  3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Post je schema eens, en verder moet je dan echt beter op je voeding letten.

4. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Hoezo beter op mn voeding letten dan? Ik eet 's ochtends 4 broodjes kipfilet met 2 plakken ontbijtkoek, 's middags hetzelfde, ertussen een appel of een banaan, 's avonds meestal anderhalve bord pasta, 's avonds dan fitness en daarna nog een shake en voor het slapen gaan een hele pot kwark..dat is toch niet zo slecht? :+ Zal straks wel ff schema posten.

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Witte broodjes? En beter eet je dan sochtends een flinke kom havermout.

6. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Neen, alles bruin. Havermout vind ik helaas echt niet te vreten..veelal neem ik nog een shake erbij. Shake is gewoon 250ml halfvolle melk met 2 schepjes proteine 85. Heb afgelopen vrijdag helaas in een lange tijd weer veel gedronken en allemejezus ik voel me op dit moment gewoon gigantisch slap..heb weer het gevoel dat ik van voor af aan kan beginnen allemaal.

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Weet niet wat voor telefoon je hebt, maar houd eens op 1 dag bij hoeveel kcal eiwitten en koolhydraten eet. Als je niet boven de 3000kcal zit ben je nutteloos bezig.

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Helaas niet de juiste mobiel ervoor. :+ 3000kcal is standaard?

Dit is wat ik nu doe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een vast schema meer heb (van een fitnessinstructeur) maar eigenlijk nu gewoon zo bezig ben. Als warming up ren ik 5min op de loopband + elke keer op het eind doe ik nog wat buikoefeningen (situps met zo’n stang, gewoon normaal en op mn zij). Dit schema doe ik nu al redelijk lang, toch wel zo’n 4 maanden. Qua afwisseling dus 0. Waarom ik verder 2x borst doe, al sla je me dood. Benen zitten er helemaal niet in en ik moet bekennen dat ik daar ook helemaal niet mee bezig ben. Ik weet het, het is slecht. Ik wil die er ook zeker in betrekken, het is ook gewoon superbelangrijk. Commentaar is verder dan ook van harte welkom. Dit wordt pijnlijk. :+

Maandag: Borst en biceps.
    - Warming up
    BORST:
    - Dumbell press
    - Bench press op schuine bank
    - Cable cross over
    - Cable ross over on low pulley
    - Cable cross over on flat bench
    TRICEPS:
    - Oefening dat je zo’n driehoekvormige stang achter je nek pakt.
    - Oefening met kabel.
    - Oefening met dumbell achter je nek, of dips.

Woensdag: Schouders en biceps.
    - Warming up
    SCHOUDERS:
    - Dumbell press wide, seated.
    - Dumbell front raise, staand
    - Dumbell lateral raise, staand.
    BICEPS:
    - One arm cable curl.
    - Dumbell curl, staand.
    - Concentrated curl, zittend.

Vrijdag: borst en rug.
    BORST:
    - Wederom dumbell press.
    - Wederom bench press op schuine bank.
    - Apparaat waarbij je de stangen naar voren duwt.
    - Dumbell pull over.
    RUG:
    - Latt pull down, front
    - Horizontal lat row, triangle
    - Horizontal rowing machine
    - Lat pull down, triangle.
    - Oefening waarbij je op een schuin bankje gedrukt zit en je je onderrug traint door op en neer te bewegen.

Ik heb verder nog een vraag. Stel je doet 3x per week fullbody dan train je 3x per week bijv. je borst. Stel je focust je 3x per week elke fitness-sessie op 2 lichaamsdelen, zoals eigenlijk hierboven. Dan pak je maar je borst 1x per week. Is dat dan niet minder bevorderlijk?

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vind je het gek dat je niet zwaar kan trainen? Je eet veel en veels te weinig. Je moet in totaal 7/8 maaltijden hebben.
    Wat jij voor je ontbijt en lunch eet heb ik bij m'n derde maaltijd al naar binnen gewerkt. Eet tijdens je lunch pasta met kip/vis en groenten, tussen lunch en avondeten moeten er een/twee maaltijden zitten, iets van tonijn, noten, brood met pindakaas/kipfilet en andere dingen waar veel eiwitten in zitten (except voor brood dan, maar ik eet niet los kipfilet). Daarnaast is je voeding na je training veel te weinig. Eet direct na je training iets met snelle suikers (banaan of dextrose), als je thuis komt een shake. Daarna eet je rijst met kip en vervolgens voor het slapen gaan kwark. Als je dan niet zwaarder traint en gaint weet ik het ook niet meer.

@ Je trainingsschema: die kan ik niet eens serieus nemen, benen zie ik nergens? Of voetbal je en vind je het niet nodig? :+
    Je kan het beste het volgende doen:
    Borst - biceps
    Rug - triceps
    Benen - schouders

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat van 7/8 maaltijden is overrated. Hetgaat erom dat je op een dag gewoon veel voedingsstoffen binnen krijgt. Tussen dor een blikje tonijn en savonds nog flink wat noten bij je kwark. Als ik kwark met noten eet zit ik al op 1200kcal.

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat dus + wissel het om de 4-8 weken om. Pak andere oefeningen.
    Zo blijf je je spieren op nieuwe manieren prikkelen waardoor je trainen effectief blijft.
    4 maanden trainen, en dan ook nog eens met zo'n train- en voedingsschema, vind je het gek dat je niet gegroeid ben of dat je vast blijft zitten.

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Eet je dan gewoon een complete blik tonijn? En qua noten, gewoon echte walnoten die je zelf moet kraken? @ Alex: ik heb juist weer vernomen dat je het beste triceps bij borst kon doen..niet dus? Ik ga maar een compleet ander schema vragen en bouwen via een instructeur en flink wat meer eten dan.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Blike van 100gram geloof ik. Zit echt heel veel goede vetten en proteine in. Noten het liefst ongebrand zoals walnoten vanwege de vetten die dan nog onverzaadigd zijn. Triceps bij borst maakt niet uit. Het kan allebij. Gewoon om de paar maanden wisselen. Maar dus ook gewoon borst-rug doen.

14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Oke, en weet iemand wellicht hier nog een antwoord dan op?: Ik heb verder nog een vraag. Stel je doet 3x per week fullbody dan train je 3x per week bijv. je borst. Stel je focust je 3x per week elke fitness-sessie op 2 lichaamsdelen, zoals eigenlijk hierboven. Dan pak je maar je borst 1x per week. Is dat dan niet minder bevorderlijk?
    Verder moeten jullie eens Tom Barten FouristheCore op Facebook checken. Wat die dude allemaal voor elkaar krijgt is echt insane..

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    De meeste mensen trainen met een split schema. Als je met een aba schema werkt heb je 1 week 2x borst en de andere keer 1x.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan ook gewoon beetje sla halen en daar de tonijn en wat noten doorheen flikkeren. Is net wat makkelijker weg te krijgen als droog blik tonijn.

Als je borst trained, gebruik je ook best wat van je triceps. Dus die zijn dan na het borst trainen al wat vermoeid waardoor je die niet meer 100% kan trainen.
    Zelfde geld voor rug en bicep.

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Oke dank! Sla met noten en tonijn klinkt niet verkeerd dan zo. :)

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Beetje olijfolie er door kan ook nog ;)

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is het dus met voedingsschemas.
    Heel veel mensen denken zich er zo strict aan te moeten houden. Daardoor wordt het vaak als verplichting gezien waardoor je er op den duur klaar mee bent.

Door dit soort dingen kan je het volgen van een eetschema leuk houden.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Sowieso kan je heel veel leuks doen met eten. Het hoeft niet altijd de standaard kip met rijst te zijn, voeg wat noten toe en gewokte groente toe en je hebt nog steeds een gezonde maaltijd die ook nog eens lekker is

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina