1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Precies.
    Wat ik laatste tijd vaak als lunch heb zijn die instant noodles, bak er kipfilet bij, gooi er wat noten en andere troep doorheen en je hebt binnen 5 min een prima smakelijke en voedzame maaltijd.
    Voor een tientje een doos met 40 van die pakjes gehaald. Geen geld dus.

Wat maatjes van me doen om aan kcal te komen is van die kant en klare pannenkoeken te eten. Met z'n 2e(huisgenootjes) eten ze zon pak per dag op.
    Desnoods flikker keer een lap kaas op, of smeer je er wat jam op

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Wat ik meestal smiddags doe is gewoon lekker een panga filetje bakken met wat peper, zout en citroen :)

3. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zo'n pak pannenkoeken is wel echt een dirty bulk dan.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vind die kweektroep alleen niet te eten.
    Zijn ook echt achterlijk groot en sterk aan het worden ja.
    Maargoed, de een zit bij de lucht mobiel en de ander is fitness instructeur dus beide trainen achterlijk veel.
    Ene zit op 96kg met 8% op 1m94
    Gast is ook zo sterk als wat alleen in z'n bankdruk gewoon niet verrassend genoeg.

Laatst bewerkt: 15 apr 2012
  5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
    Maar als ik groot wil worden en meer gewicht wil pakken zal ik dus wel meer moeten eten ja. Maar ik wil ook eigenlijk flink droog worden, en dat gaat dan weer niet samen right?

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Eerst bulken, dan cutten. That's the way.

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Waar heb je die pakjes gehaald?

Yeah vandaag 5x105 squat. Ga alleen wel hoger in herhalingen en explosiever trainen voor snelheid, dus gewicht gaat weer naar beneden.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is wel een omschakeling hoor, train nu ook weer anders dan 5x5. Merk gewoon dat 10 reps halen enorm wennen is.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja i know, maatje van mij die doet zn setjes nu in tweeen, want bij >10 hh houdt ie het nog niet vol :p

10. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Bij een lokaal klein chinees supermarktje.
    Geniaal spul heeft die gast liggen en te heerlijke kruiden voor belachelijk (lage) prijzen
    Zo echt wel!
    Heb van januari tot halverwege/eind maart vol een kracht schema gehad. Continu hooguit 6 reps.
    Nu, tijdens het seizoen hebben we een wedstrijd week en niet wedstrijd week schema. Niet wedstrijd week is veel explosiviteit, dus veelal 10 reps en elk v/d reps moeten zo explosief mogelijk. Je wilt alles <10 sec afronden.
    Is echt ineens weer stukgaan en door blijven gaan.

Tijdens de wedstrijd week hebben we spier snelheid. Beginnen met een goede stretch warming up en daarna veel werken met elastieken en hele lichte gewichten. Doel is dan om zoveel mogelijk herhalingen in 10 sec te halen.

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Maar hoeveel reps zou handig zijn als je wilt bulken? 5x5?

12. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Kracht = laag in reps

Jij wilt toch voor de massa gaan, dan zou ik gewoon gaan voor 10 reps met als ondergrens 6.

13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Denk eerst veel reps voor de aanbouw van je spieren en naarmate van tijd minder (6-8) om die aanbouw te gaan versterken.

14. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Oke..en Burn the Fat Feed the muscle is toch een goed boek? en het stronglifts 5x5 report?

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Beide goed om te lezen.

16. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bffm is inderdaad een goed boek, zo kan je je eetschema in elkaar zetten met wat je wanneer moet eten. Boek is primair volgens mij wel bedoeld om af te vallen. Hoezo kom je nu weer met 5x5? Heeft geen zin voor jou omdat je massa wilt gainen.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoevaak blij je dit soort basic dingen nog vragen?

Geloof wat we echt al vaak zat je standaard materie hebben gegeven om door te lezen.
    Als je dat beetje gedaan heb, beetje zelf onderzoek gedaan heb zou je dit soort dingen allemaal wel weten.

Maargoed, om maar antwoord op je vraag te geven. Je zou een 5x5 schema kunnen gaan doen. Schijnt een prima instap programma te zijn waar je best wat uit kan halen.
    Persoonlijk vind ik 'm te eentonig om maanden achter elkaar dezelfde 5 oefeningen te doen.

Voor echt massa moet je max 6-8 reps gaan zitten. En met max bedoel ik dat je de laatste 2 eigenlijk niet meer kan doen, maar ze er nog net uit weet te persen.
    Ga 3 keer in de week, pak 2 spiergroepen per training, 3 oefeningen per spiergroep, 3 setjes van 6 reps.

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    18.019
    Oke oke thanks, nu hou ik op.

19. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Hoezo dat?
    Hoewel het een krachtschema is, is een kern van dat verhaal toch dat massa en kracht met elkaar in verband staan, en dat je door dat 5x5 ook in massa aan gaat komen (mits je een goed voedingsschema hanteerd)?

Dat denk ik mij te kunnen herinneren van wat ik ooit gelezen heb.

Edit: Zal het er morgen nog eens op naslaan.

Laatst bewerkt: 16 apr 2012
  20. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Bestaat daar een handige app voor?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina