1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn dank voor jou bijdrag is er echter niet minder om _O_

2. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    Zoals sommigen al weten ben ik dit jaar flink afgevallen, maar ik zit nu tegen de laatste kilo's aan te hikken die er maar niet af gaan met de wijze die ik heb gebruikt om het gewicht te behalen dat ik nu heb (70 kilo). Ik wil er nog zo'n 5 kilo vanaf, maar dat wil maar niet lukken. Ben sinds gisteren maar eens begonnen met een stukkie hardlopen iedere dag, maar ik zoek nog wat andere oefeningen, die ik gewoon in m'n kleine kamertje kan doen, die geschikt zijn om vet te verbranden.

Daarnaast misschien nog tips qua eten? Ik heb me er nooit in verdiept en ben gewoon gestopt met snacken om gewicht te verliezen en ik eet ook geen vette dingen met het avondeten meer en ook geen zoet beleg meer op brood, dat soort dingen. Maar koolhydraten hoor je ook eigenlijk te vermijden toch? Nog wat andere van dat soort dingen die ik maar gewoon beter niet meer tot me kan nemen.

3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Touwtje springen kun je in je kamer doen.

Qua eten mischien meer eiwitten eten? Zit je langer vol van.

4. nickh90

nickh90 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit er dan toch aan te denken om eens zo'n pot whey (=eiwitshakespul toch?:p) te halen. M'n voedingspatroon is vrij standaard en denk dat als ik een beetje kort op de ongezonde shit en wat meer eiwitten binnenkrijg, 't ook sneller zal gaan met de groei. Geen gekke gedachte toch?

Hoeveel moet ik dan ongeveer van die whey nemen? en met hoeveel melk en hoevaak per week? En waar kan ik deze het beste halen (prijs/kwaliteit verhouding)

5. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    6x per dag een maaltijd is ook wel bevordelijk. Elke maaltijd moeten (complexe) koolhydraten bevatten en eiwiiten, plus bij 2 maaltijden een stuk fruit en bij de ander 4 groente. Dat is de richtlijn van het BFFM boek, maar hier houd ik mezelf ook niet helemaal aan hoor. Maar omdat je zo ongeveer 3 uur doet over het verteren van een maaltijd en je na ongeveer 3 uur zonder eiwitten komt te zitten is dit dus wel handig. Verder vooral dingen eten die Gzdr ook noemt. Daarnaast kun je ook nog zuivel eten zoals, kwark, kaas, yoghurt, melk etc. Complexe koolhydraten haal ik vooral uit rijst, brinta en volkorenbrood.

.
    Weinig simpele koolhydraten en weinig verkeerde vetten (onverzadigd of verzadigd, ik raak er ook steeds van in de war:+). Maar zoals ik hierboven ook al zei: 6 maaltijden op een dag is goed voor je spijsvertering en je metabolisme. Je zal dan meer kcal verbranden. Je moet wel koolhydraten eten though, maar dan het liefst complexe. Vaak zou je wel een plateua kunnen breken door een heel laag te gaan zitten met je koolhydraten (dit kan echte rook weeer negatieve gevolgen hebben). Ik weet niet hoe serieus je sport, maar als je gaat fitnessen (en dus spier kweekt) zal je LBM omhoog gaan en je kcal-verbruik ook. Het principe van afvallen is het creeeren van een kcal-tekort, het liefst door zo'n 10% tot 20% onder je behoefte te eten en inderdaad ook cardio doen (dit schroeft ook je metabolisme op). Ik heb ook gelezen dat het sochtends, voordat je ook maar iets gegeten hebt, je het meest verbrandt. Maar omdat te doen moet je natuurlijk ook wel wat discipline en natuurlijk veel tijd hebben.

Excuses voor het onoverzichtelijke en aan elkaar gebreide verhaal, maar het is al enigzins laat voor mij en dan gaat het schrijven van een beknopt en to-the-point verhaal een stuk moeilijker:+

Ik denk dat je beter eerst een fatsoenlijk voedingschema kunt samenstellen, voordat je whey overweegt. Persoonlijk begin ik er pas mee, nadat ik echt een plateau heb bereikt. Ik heb hier jongens op de sportschool die na flink whey verbruik, na een paar maanden al snel op een plateau zitten. Weet er verder niet zoveel van, maar daat zullen anderen je wel meer over kunnen vertellen. bodyenfitshop.nl is volgens mij the place to be daarvoor?

Vraagje nog van mijn kant: ik merk dat ik echt te weinig oefeningen ken (vooral met benen). Hebben jullie nog goeie websites hiervoor oid?

Laatst bewerkt: 21 sep 2011
  6. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Heb besloten niet echt een schema te volgen, maar gewoon goed en genoeg eten.

En toch; het werpt z'n vruchten al best af tot nu toe. Vooral met mn sport, honkbal is het te merken dat ik een stuk meer slagkracht heb gekregen.

Ben ik zo blij om! :)

7. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Die twee dikgedrukte dingen zijn onzin :9. 6x per dag kan wel handig zijn als je veel voedsel weg moet stouwen of je je juist de hele dag wat vol wilt zitten met minder voedsel. En dat verzadigd vet ongezond zou zijn is ook alweer achterhaald, is ook gewoon nodig voor een goede werking van je lichaam en je testeron stijgt er zelfs van. Bron

En voor oefeningen kijk ik altijd op www.exrx.net

Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  8. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En sowieso is savonds je stofwisseling anders. En niet sochtends.

9. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    ooh, zo had ik het wel begrepen uit BFFM, Mijn begrijpend lezen laat dus wat te wensen over :x
    Het is toch wel zo dat verzadigd vet eerder wordt opgeslagen als vet ofzoiets? En dat overzadigd vet spierbouw en verbranding stimuleert? Met die 2e gedrukte zin bedoelde ik trouwens, dat als je op dat moment gaat hardlopen dat je lichaam meer verbrandt. Dit staat volgens mij letterlijk in BFFM.

In ieder geval thanks voor het corrigeren en ook thanks voor de site!

Edit: wooow, donders chille site man!
    Trouwens, hoeveel oefeningen is optimaal per spiergroep?

Laatst bewerkt: 22 sep 2011
  10. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat IF werkt betekent nog niet dat 6 a 7 keer per dag eten onzin is om je metabolisme te stimuleren. ;)

11. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Grote 4 oefeningen, de kleine 3. Je pakt namelijk bij borst/rug ook al je biceps en triceps mee. Dus 4 oefeningen daarvoor is overkill

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    elke training hele lijf

1 of 2 oefeningen :)

13. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Ja wat in BFFM staat klopt ook niet, heeft die schrijver ook later gezegt, dat het niet uitmaakt is ook nog maar twee jaar bekend ofzo. Verzadigd vet eerder als vet zou ik niks van weten, maar als je boven onderhoud eet kom je sowieso wel vet aan dus veel zal het ook niet uitmaken. Uiteindelijk komt het er gewoon op aan wat voor jou werkt natuurlijk.

Is wel onzin, hier zegt die kerel van BFFM the zelf en hier nog wat studies

14. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Ok thanks. Dan is het dus 3 oefeningen wisselen, want DL, BP en SQ hou ik elke training aan. Je schouder is dan ook ene grote spiergroep toch btw?
    Hmm, oke. Ik bedoelde ook meer dat er stond at 6x perdag goed is voor een constante opname van eiwitten. Was in de war met meer eten wat wel mee verbranding betekent. Maar dat even terzijde, zijn er meer zaken uit BFFM achterhaald? Voordat ik nu allerlei achterlijke dingen aan het doen ben:+

15. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Gisteren eens met een vriend getrained bij 'zijn' sportschool (bij universiteit van Nijmegen). Kanonnen wat heb ik een spierpijn overal zeg.

Ik volg een FB schema en voel me vandaag door de workout van gisteren wel zo waardeloos 8)
    Wel lekker getrained. Waar ik vorige week tijdens het deadliften nog 3 setjes van 8 deed met 95 kilo had ik het gisteren in me om 10 keer 95, 10 keer 100 en 10 keer 105 kilo er uit te persen.
    Ook op de bench voor het eerst kilootjes aangetikt die ik nog niet eerder heb kunnen drukken. Heb er een goed gevoel over (ook een lamlendig gevoel :+)
    Weeg nu 64 kilo (en daar heb ik al lang over moeten doen. Ecto...) en probeer naar de 68 te geraken. Zou te doen moeten zijn, maar weet ook wel dat dat in mijn geval wel even kan duren.

Verder heb ik dit vandaag gegeten (of ga nog eten). Kan iemand daar een kort woordje over doen?

Ontbijt: Brinta, glas water
    S'middags (op school): 6 boterhammen (2x kipfilet, 2x vlokken, 2x pindakaas). 2 pakjes Soja melk chocola, 0.5L water
    Namiddag (4 uur): Zilvervliesrijst, kip, sla, glas water
    Avondeten (half 7): Pasta met gehakt en groenten, glas water
    Na Taekwondo-training: Tonijn, sla, glas water
    30/45 min voor slapen gaan: 0.4L Volle yoghurt

Tussendoor: appel (op school), direct na de training een banaan en wat drinken.

16. ill nino

Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer zit je eigenlijk op 100%? Is dat als je max 6 reps, met juiste techniek, een oefening kan uitvoeren?

Vandaag in de sportschool had een of andere malloot die klemmen, die de gewichten vasthouden aan een barbell, 'vastgemaakt' aan de stang van de smith machine.
    Like WTF8)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    je weet het niet, misschien drukt ie de hele machine wel scheef :9

100% kan je eigenlijk alleen echt bepalen met een spotter en dan net voorbij failure te gaan

18. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Ik heb hier nu al een aantal keer ppl voorbij zien komen die krachttraining met een vechtsport combineren. Het zal op de een of andere manier wel ten kosten gaan van pure spiergroei (massa) right? En t lijkt me toch ook niet echt chill te trainen als je nog sterft van de spierpijn van de krachttraining van de dag ervoor.

Wat zijn jullie ervaringen hier mee? En hoe past dit in jullie trainingsschema?

Ik zelf wil ook graag die kant op en ga de komende weken wat proeflessen volgen. Vooral kickboxen of MMA lijkt me wel wat :)

Ben benieuwd!

19. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie vraag, cardio vind ik zo ongelofelijk saai de laatste tijd dat ik ook maar is ga kijken voor een vechtsport.

20. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Met MMA bedoel je dan de vechtsporten die daaronder vallen? Wil je echt MMA gaan doen moet je toch wel echt eerst een basis leren van andere vechtsporten.

Vaak inderdaad Muay Thai of gewoon boksen is een goed begin.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina