Hallo mensen,
Sinds een 2tal maanden fitness ik thuis 4x per week. Ik heb hiervoor een bankje gehaald, 2 halters, 2 dumbells en wat schijven tot 95 kilo.
Ik heb training in 2 groepen verdeeld: A&B. Maandag doe ik A, Dinsdag B, Donderdag A en vrijdag weer B. Verder een vrij standaard schema met oefeningen als DB Press, Deadlifts en militairy press.
Best een leuk schema voor een beginner als mij, al zeg k het zelf
.
Ik zit echter met 1 ding in mijn maag (leuke woordspeling, ha-ha): Mijn voeding.
Ik heb geen tijd (en als ik heel eerlijk ben ook geen behoefte) om me eindeloos in te lezen in dit wereldje waar ik weinig kaas van gegeten heb. Het probleem is echter: ik denk dat ik te weinig sportgericht eet. Dus o.a. te weinig eiwitten binnen krijg.
Ik eet eigenlijk gewoon heel normaal, zoals bijna elke nederlander dat denk ik doet. 3x per dag. Ontbijt gewoon 2 boterhammen, 's middags 2/3 boterhammen en 's avonds aardappelen, met wat groente en een stukje vlees. Verder eet ik tussendoor wel eens wat zoets, maar dit blijft binnen de perken.
Nu ik echter 4x per week met gewichten trainen (en daarbij ook nog voetbal) wil ik wel graag wat meer op m'n voeding gaan letten zodat ik sneller resultaten boek.
Globaal gezien weet ik het volgende al:
- 'Slechte' Dingen laten staan (dingen die je lichaam niet nodig heeft, zoals snoep, koeken, chips
- Veel fruit/Groente (zitten hier veel eiwitten in?)
- Eiwitrijk voedsel
Mijn vraag, na dit belachelijk lange verhaal, is dan ook eigenlijk simpel: Wat moet ik echt niet doen qua voedsel en wat moet ik juist meer doen?
En is er ook een manier om thuis zelf een eiwitshake te maken, zonder whey?
Alle tips/aanvullingen zijn meer dan welkom. Alvast bedankt.
Mvg,
Nick
Klik om te vergroten...