1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Logisch nadenken zit er tegenwoordig ook niet meer in. Anyway, mensen die ervaring hebben met clean bulken en droogtrainen? Zit te denken om setjes van 4x15 te doen, om te kijken of ik zo ook kan groeien.

2. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Vind droogtrainen zo'n onzin. Wat versta je daar onder?

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waarom is dat nou weer onzin? Jouw idool Zyzz stond ook hartstikke droog. Ik neem aan dat ie vet verbranden bedoelt.

Maar 4x15 is wel heel veel denk ik. Ik denk dat je het iets omlaag moet doen. 3x12 ofzo. En daarnaast cardio om droger te worden. Kan me niet voorstellen dat je met 4x15 nog groeit. Ik ben met 3x12 met cardio iig vet afgevallen en spiermassa aangekomen, dus het kan wel. Geen cleanbulk though, ik ben aan het cutten.

Laatst bewerkt: 18 apr 2012
  4. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Droog trainen is onzin omdat je je niet droog traint maar droog eet.

Fuck ik haat cutten echt, zie op dbb iemand van 17 die machtige gewichten verplaatst en dan wil ik toch graag ook wel weer sterker worden.

5. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Even een kleine sidenote: Iedereen is vrij om te vragen wat hij wil. Houd het dus gezellig. :) Ook al ligt het antwoord misschien nog zo voor de hand...

Even een kleine 'lichaamsgeschiedenis' van mij: Ik woog als kind 20 kilo zwaarder dan nu. Rond mijn 16e de knop omgezet en ben toen beter gaan eten. (Sporten deed ik altijd al.)

Heb de afgelopen maanden echt gezondigd wat eten en sporten betreft. Mede door de drukte van mijn school/werk. Voelde me daar niet zo lekker bij, dus ben nu weer een week op het goede pad. De schade viel trouwens erg mee. Ik had verwacht dat ik rond de 85 zou wegen, maar dat was afgelopen maandag slechts 80.4. Dat is met mijn 1.92 wel netjes.

Ik ben nu ook een week weer fanatiek aan het sporten en met voeding bezig. Kwark, tonijn, kip enz. Voelt erg goed! Ik merk alleen wel dat ik moeite heb met het 'genoeg'/veel eten. Ik associeer sporten door mijn verleden totaal niet met eten. Ik weet daarom dat ik voor de lichaamsbeweging die ik heb veel te weinig eet... Denk dat ik 'bang' ben om aan te komen. (Vet) Hoop daar de komende tijd nog wat verandering in kan brengen. :)

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Gasten vraagje. Voor dat ik begon met sporten had ik wat last van mijn nek, nu ben ik in 2 weken in totaal 5 keer wezen fitnisse maar mijn nek gaat niet over. Wat is het slimste om te doen zodat dit wat sneller over gaat? Ik denk dat het spieren zijn die vast zitten oid. Ik heb zeg maar geen stijve nek, maar het is de begin fase voor als je een stijve nek krijgt. echter zet die niet door zeg maar:p

Kan het niet anders verwoorden.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en waarom precies? De link naar cutten dus meer sets wordt door veel mensen gemaakt maar is voor mijn gevoel overdreven.

Ik snap dat je meer kcal wilt verbranden door het aantal reps omhoog te gooien maar het aantal kcal is voor een groot deel toch echt afhankelijk van de intensiteit. Als ik 20 reps bench press doe met 2 kilo dan ben ik heel wat minder van mijn lijf aan het vragen dan als ik 5 reps doe met 120 kg.

Ik denk zelf niet dat je teveel moet sleutelen aan je rep-range en die lekker tussen de 5 en de 12 moet houden. Bouw verder je kcal tekort op met cardio en goed diëten. Enige trainingstechniek die ik wel echt goed vind bij cutten is het doen van supersets.

Zijn er hier trouwens mensen wel eens bezig geweest met het dieet van Burn the fat? Dus ma, di, wo, deel van de do bijna geen carbs, dan 24h helemaal los en die hard carbloaden en dan de rest van vrij, zat zon op onderhoud of er net boven eten. Heb ik toen een tijdje gedaan en is echt de perfecte manier om te cutten en gespierd te blijven.

Iemand trouwens de nieuwe supp 'Intimidate' gezien? Is een supplement met NDMA de opvolger van DAA en de 1e reviews zijn lovend!

@Fur: goed bezig dus. Doe je ook nog wat aan een schema etc?

@rest: Fur heeft het al kort gezegd maar om het nog even te benadrukken: de sfeer in dit topic is af en toe ver te zoeken en lijkt onderhand af en toe op DBB in het klein. Chill, relax en behandel elkaar met respect :b:

8. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Warm houden en niet te veel belasten, en even kijken hoe je last van je nek kreeg/krijgt kun je het voorkomen. Zonder kussen slapen krijg ik echt belachelijk last van mn nek van 8)

9. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja durf niet te zeggen waarvan ik het kreeg, het was er in de ochtend gewoon ineens dus lijkt me verkeerd geslapen. En belasten, tsjah met fitniss span je het ook altijd wel een beetje aan natuurlijk, moet toch je nek recht houden bij de oefeningen. Zal vanavond wel is flink wat tijgerbalsem op smeren voor het slapen, kijken of dat enigzins werkt:p

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Waar in je nek heb je ergens last? Je kan je nek namelijk ook wel iets rekken door je hoofd naar links en rechts te doen. Misschien scheeld dat?

11. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Midden van mijn nek, en dan onderin. Net of dat ik echt een stijve nek krijg maar hij zet niet door, het word geen stijve nek zeg maar.

12. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Hmm, misschien keer laten masseren? Het kan ook zijn dat er een wervel verkeerd zit, maar dat je de pijn in je nek krijgt. Probeer eens aan een stok te gaan hangen, zodat je lekker bungelt. Dit trekt de wervels een klein beetje uit elkaar.

13. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Juist, als je meer reps doet train je meer krachtuihoudingsvermogen dan 'gewoon' kracht. Tenminste nog iets nuttigs geleerd op de middelbare school:+
    Volgens mij staat dit ook in het 5x5stronglifts 'boekje'.

14. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Thanks, ga ik zeker proberen!

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dat is idd iets wat veel mensen nog niet helemaal door hebben. Hoe je intensief moet trainen.
    Kan het zelf ook pas 3 maanden ofzo terwijl ik al 5 jaar train.
    Dacht altijd dat ik goed intensief trainde maar dat viel ff tegen toen ik goed begeleid werd en door kreeg wat intensief trainen echt inhoudt.

Wat cutten betreft ben ik het ook met je eens.
    Wij hebben momenteel een schema waar de intensifiteit zo hoog ligt, dat je hartslag gewoon hetzelfde is als bij een goede cardio workout.

Hebben 2 spiergroepen die je tergelijk doet.
    Ma:Rug-triceps
    Di: speciale spiersnelheid/been groepsles
    Wo: borst-biceps
    Do: Football
    Vr: borst/rug(naar eigen inzicht)-schouders.

Laat ik de wo pakken.
    Hebben we Benchpress + EZ curl, incline DB press met indraai + rope low pully. Cable fly's + DB ins 'nd outs en dan eindigen met 10 sec incline DB small press zo explosief mogelijk.
    Bedoeling is om het met 2/3 man te doen. Je doet van alles 3x 10 reps maar je doet deze om en om aan één stuk door. Dus je benched 10 reps, rent direct door naar de EZ curl, 10 reps, rent terug naar de bench, spot de volgende en dan doe je weer je reps en zo door.
    Meestal hebben we het complete schema in 20-40 min klaar en zitten we met z'n alle gewoon 5 min stil omdat we bijna over onze nek gaan.

16. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Gasten, ik ben nu een kleine twee maanden bezig met het Starting Strength schema en het gaat wel lekker. Maar ik heb nog een laatste randje vet dat minder snel weg gaat dan ik had gedacht. Na elke krachttraining (3x per week) loop ik 25 minuten hard, wat ik nog aan het 'opvoeren' ben naar 40 wat ik een tijdje geleden altijd deed. Ik wil mijn eetpatroon niet echt veranderen, want gezonder dan dit ga ik toch niet eten (nooit zoetigheden, boterhammen 's ochtends en 's middags en tussendoor eigenlijk alleen fruit). Dus ik vroeg me af of jullie tips hebben wat betreft de cardio? Langer, korter, intensiever (nu 12 km/h)? Thanks!

17. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Denk dat dat laatste randje toch uitkomt op je eetpatroon. Langer cardio heeft weinig nut, je zult dan eerder op de andere dagen ook cardio moeten doen

18. Seh

Seh Guest

Werkt dat? :eek: Dus bijvoorbeeld maandag-woensdag kracht en dan donderdag en misschien disndag cardio? Kun je dan niet beter eerst een x aantal weken cardio, al het vet weg werken en dan gewoon kracht.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Nee, want bij krachttraining verbrand je ook kcal. Beter een combinatie, en op bijv dagen dat je geen kracht doet wat cardio doen. Zodat je op die dag ook verbrand.

20. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6

Mwah, nog niet heel erg. Ik heb het super druk met mijn studie en werk. Ik weet nu met moeite 2 keer in te plannen per week, maar zou liever 3 keer gaan. Die twee keer dat ik nu ga doe ik full body. Maar zou wel liever wat effectiever om willen gaan met de twee keer dat ik nu ga.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina