1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Nieles: Je krijgt wel erg veel koolhydraden binnen zo met al dat brood en dan 's avonds ook nog eens aardappels.

@Dusky: Ik gooi vaak een zak in m'n school/werk tas en loop de hele dag door een beetje noten te eten.

2. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was een paar dingen vergeten/had een foutje gemaakt. Nu klopt die

Vet: 52,5gr
    Kolhy: 159,9gr
    Eiwit: 205,6gr
    Kcal: 3033,5

160 is dus te veel?

Laatst bewerkt: 20 apr 2012
  3. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je whey poeder gebruikt kun je dat er ook door doen.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Nope zeker niet. Ik vind dat je een prima dieet hebt. Kleine puntjes zouden kunnen zijn dat je de lijnzaadolie vervangt door vetten uit noten (schijnt beter te zijn dan vloeibaar) en dat je iets meer vetten binnenkrijgt.

Maar echt beoordelen kunnen we het pas als je je stats er bij geeft (gewicht en vet%)

5. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    En misschien een foto? Want soms hebben mensen dikke stats maar kun je het er gewoon niet aan afzien.

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Er zitten toch 'trage' vetten in? Had gelezen dat de combinatie van noten + kwark goed was omdat het vet van noten de opname van eiwitten vertraagd, maar ik weet niet of dat waar is.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    vet wat de opname van eiwitten vertraagd? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb je iets van een bron?

Wat wel zo is (al zijn er vast weer andere onderzoeken van te vinden) is dat een trage eiwit een snelle vertraagt. Iaw als je melk met whey neemt dan wordt de whey trager opgenomen. Ik ben dus ook te lui om pro 80 te kopen en neem voor het slapen gewoon whey + 250ml melk

8. noriCeramic

noriCeramic XBW Racing

Leuk Bevonden:
    55
    Vandaag brinta geprobeerd en het is prima te eten :)

Schema nu als volgt (al volg ik het niet echt strict maar krijg ik het wel allemaal binnen uiteindelijk). Tijden doe ik niet echt aan dus als volgt:

(van vroeg in de ochtend naar laat in de ochtend)
    Ochtend:
    - 250ml melk + 40gr brinta
    - 2 volkorenboterhammen met pindakaas
    - glas melk (250ml)

- banaan
    - 2 volkoren boterhammen met kipfilet

Middag:
    - 2 volkoren boterhammen met kipfilet
    - 2 volkoren boterhammen met pindakaas
    - (als ik thuis ben 4/5 volkoren boterhammen met rookvlees en 2 eitjes, ongeveer 3x per week)
    - noten (ongezouten pinda's, cashew etc) denk bij elkaar 50-75gr
    - appel

Avond:
    - wat de pot schaft (over het algemeen indisch eten, veel rijst en kip dus. Verder ook veel pasta gerechten)
    - nog wat noten, 50 gr ongeveer
    - 250ml magere kwark + muesli + lijnzaad

Wat vinden jullie ervan? Zal het straks even invullen om te kijken wat de e/k/v verhouding is.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wat is je doel? Voeding na je training is zeer belangrijk, zou nog wat rijst + kip eten.

Las dat ergens op DBB maar zoiets kan natuurlijk ook broscience zijn ;)

10. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
  11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
  12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor je antwoord. Waarom denk je dat langer cardio geen zin heeft? Ga je na een bepaalde afstand spieren verbranden ofzo? Heeft het wel zin om harder te gaan lopen in diezelfde 25 minuten? Ik kan niet echt een goede website hier over vinden, meestal gaat het alleen over het opbouwen van je loopschema voor een marathon of wat dan ook. Niet wat de beste combinatie is om wat af te vallen.

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Het beste is om op een constante snelheid te lopen, er is een schema met hoe hoog je hartslag moet zijn voor een bepaald doel. Volgens mij rond de 60-70% is vetverbranding. Langer is meer voor conditie ombouw.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dus iemand die elke dag 20 minuten zich kapot rent verbrandt meer vet dan iemand die 20 minuten hardloopt op 60-70%? Je kan zelf ook wel verzinnen dat dit niet op gaat. Daarnaast is cardio op een constant tempo helemaal niet de beste manier het is juist hiit/interval training wat voor veel meer kcal verbranding zorgt. Overigens is dat waarschijnlijk te danken aan processen die na de sessie spelen (blijft nog steeds een beetje vaag).

Daarnaast blijft DE manier om vet te verbranden krachttraining toevoegen aan je trainingen. Dat is keer op keer bewezen :)

meer info

http://www.t-nation.com/free_online...raining_performance/the_hierarchy_of_fat_loss

15. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Een begeleider bij ons op de sportschool zei ooit dat als je teveel cardio deed je ook spieren kon verbranden? Hij had het over dat je dat zelfs kon ruiken (zou naar amoniak ruiken ofzo). Geen idee of er iets waar van is.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Was het niet bewezen dat je in de meest efficiƫnte/effectieve vet verbranding zone zit als je hartslag 60-70% zit. Als je daarboven gaat zitten ben je conditie aan het opbouwen en minder vet verbranden.
    Bedoeling van interval training is je hartslag zo hoog mogelijk te krijgen, en deze dan af te laten zakkken welke dan in de 60-70% zone komt.

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    theoretisch gezien zou je het idd kunnen ruiken, ik heb het zelden meegemaakt. De geur van amoniak komt idd door het afbreken van eiwitten in aminozuren (of nog verder, even niet zeker). Het is dezelfde geur als je je shakebeker een paar dagen niet uitspoelt :+

je lijf gebruikt altijd een beetje spier voor verbranding (katabool), zolang de groei maar groter is (anabool). Meestal helpt het dan om meer water te drinken.

Idd als je erg lange cardiosessies doet dan ga je uiteindelijk je spiermassa aanspreken voor energie, je glucosevoorraad is immers op. Aan de andere kant willen mensen die droger willen worden juist enigzins een tekort kweken om er voor te zorgen dat je vet gaat verbranden (wat weer via eiwitten gaat als ik mij niet vergis). Alles bij elkaar een lastige balans en vaak ook de reden dat er wordt gezegd dat je niet kan aankomen in spiermassa en afvallen qua vet tegelijk

stukje over je ammoniak-geur

http://www.bodybuilding.com/fun/ammonia.htm

18. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Vandaag pot tonijn met zootje eikenbladsla en olijfolie met wat walnoten door elkaar geflikkerd en opgegeten. Smaakt nog fucking chill ook!

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    het gaat om absolute aantallen toch?

http://exercise.about.com/od/weightloss/a/The-Truth-About-The-Fat-Burning-Zone.htm

daarnaast vind ik het maar een raar gegeven en kan er ook geen bewijs voor vinden. Je lijft gebruikt als eerste bron toch altijd glucose (via de vertering van carbs, door insluine uit de pancreas)? Waarom zou je dan meer bet verbranden als je minder intensief traint?

Maar goed al zou dat het geval zijn dan blijft dat nog steeds relatief. Ienand die 80% van 100kcal aan vet verbrandt verbrandt nog altijd minder vet dan iemand die 50% van 400kcal aan vet verbrandt :)

20. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Volgens mij is het argument dat je meer eiwit (spier) verbrandt als je hoger dan 70% gaat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina