1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik ook last van, ligt denk ik hoe je gewricht in de kom ligt denk ik. Ik kan mn schouder knakken wanner ik mn arm recht omhoog hou, vervolgens mn hand op mn andere schouder leg en dan mn elleboog omhoog en naar beneden doe, vet vaag.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ach ja maak me er ook niet druk om, zolang het geen pijn doet en m'n prestaties in de weg zit althans.

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb je het ook bij zware sets triceps pushdown? Daar heb ik het ook. Kan wel zowat mn hele lichaam knakken though :p

4. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee daar niet bij , puur bij de side lateral raise.

Kan trouwens ook m'n hele lichaam knakken, echt bijna alles 8).

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Pfff traplopen na beentraining is echt geen pretje en mn kamer is op zolder :p

Nek kraken is zo lekker, net zoals je rug als je een hele dag heb gezeten. Heb het gevoel dat ik dan ineens weer leef :D

6. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Haha inderdaad rug kraken is goddelijk.

Trap aflopen is echt naar trouwens als je je benen goed hebt gepakt:+.

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ben nu met een nieuw schema bezig, was de eerste keer benentraining. Is altijd zo fokop dat je bij de derde training pas gelijk met het goede gewicht begint ivm verhogen en shit.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb eigenlijk altijd wel direct na de eerste 1/2/3 reps door wanneer iets te zwaar of te licht is of ik m'n setje daarmee kan afmaken. Als ik merk dat het gewicht niet goed is, flikker ik het weg, loop even een rondje, focus terug halen en opnieuw beginnen.

Is ook een onderdeel van goed intensief trainen.

9. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Naja het is meer dat ik ff moet zoeken naar het goede gewicht, ook als je nieuwe oefeningen doet die je een tijd niet hebt gedaan.

10. SjuhS

SjuhS Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  11. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Volgens mij is het een vrij algemene aanname dat je met 5 tot 12 herhalingen wel spiermassa kweekt? Daarboven lijkt me meer uithoudingsvermogen van de spierkracht. Bovendien hoor jij niet in dit topic thuis. :+

Trouwens, als je op 30% van je 1RM (denk dat ze dat bedoelen?) ben je echt 4 minuten per set bezig.

Laatst bewerkt: 27 apr 2012
  12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    interessant want er wordt toch altijd beweerd dat er een verschil is tussen type I en II spierweefsel en dat zulke lange sets meer richting type II gaan (of ik haal ze weer eens door elkaar), wat meer het type uithoudingsvermogen/lange spieren is.

Zeldzaam momentje dat ik EN alleen in de kleedkamer was EN een telefoon bij me had. Maar weer eens een piccie (1,80m op ongeveer 88kg)

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Jammer van de belichting maar ziet er netjes uit. Hoe hoog staat je VP nu ongeveer?

Wie heeft er nog lekkere nummers voor het hardlopen?

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    beetje donker hol onze slaapkamer VP weet ik niet, enigzins wat definitie aan de zijkanten van mijn buik zoals nu moet zichtbaar blijven

voor hardlopen heb je tegenwoordig speciale apps met passende nummers geloof ik :)

edit: eeeh kleedkamer :+

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    haha sport je zoveel dat het je slaapkamer is ;) Maar 1.80 bij 88 KG is zeker netjes, hard work pays off.

Naja ik heb die nike app en wil gewoon m'n eigen muziek bepalen alleen ik heb niet zoveel uptempo muziek, collectie is vrij beperkt.

16. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gebruikt iemand hier ook Fitocracy? Vind het wel een heerlijke app om beetje stats bij te houden en je schema makkelijk altijd bij de hand te hebben.

Valt me alleen op omdat het handmatig invullen is dat veel mensen (waaronder mensen waar ik mee sport) meer gewicht neerzetten dan dat ze hebben gebruikt. Vind dat wel vrij sneu als je jezelf zo moet voorliegen op een app.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb gewoon excelsheetje met m'n oefeningen en dan rijtje voor set en herhalingen, werkt veel sneller.

18. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Yup slow - en fast twitch spiervezels. Hier een linkje: http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/verschil-fast-twitch-slow-twitch-vezels-198542/

Ga je cutten of niet? Ben wel benieuwd hoe het dan eruit ziet.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    nog meer? Door die rare lichtstreep aan de rechterkant van de foto icm een wat afknijpende broek vertekent het wat, maar sta redelijk droog op het moment. True het kan droger en ik ga kijken of ik na bevrijdinsfestival een maandje nog iets droger kan komen te staan maar veel langer wil ik er eigenlijk niet aan besteden. Uit eten met mijn vriendin, wat biertjes met vrienden op vrijdagmiddag in de kroeg, in juli 4 weken backpacken etc Allemaal prima te combineren met een grote en sterke jongen worden maar wat minder met heel droog staan.

Een laag vet% vraagt een constante discipline van een beperking van kcal en het houden aan een strict dieet. Dat geldt veel minder als je redelijk droog maar gewoon een grote sterke jongen wilt zijn. Iaw voor soms vind ik het leuk maar niet als permanente staat :)

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    IMO is dit het ideale vet%.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina