1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 6]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 7 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hoezo niet? Heb je geen account?

Hoe doe je het nu dan?

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Als je hem niet laat bouncen is er niet veel mis met je borst aantikken?

Doet Oma ook :+

3. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dit ga ik ook zeker doen, heb al meteen aan de telefoon met de sportschool aangegeven wat mijn doelen waren en dat ik graag begleiding had, daarop heeft zij volgens mij een geschikte instructeur ingeroosterd.:)
    Ben sowieso wel een beetje een stijve hark dus hulp om de juiste manier een oefening uit te voeren is altijd prima.

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @duke: Goed dat je het direct in het begin zo aanpakt.
    In het begin heb je super veel potentie om crazy veel gains te maken en als je het zo aanpakt als jij doet heb je een super start te pakken waar je alleen maar profijt van gaat krijgen!
    Nope.
    Kwam eetmeter 2002 nog ergens verstopt tegen op m'n pc. Heb de alles ingevoerd etc alleen kan geen overzichtje tevoorschijn toveren..¬¬
    En hier kwam onlangs een super chille site langs geloof ik waar je heel mooi alles kan invoeren en een mooi overzicht krijgt.

Ik hou 'm nu ongeveer een vuisthoogte boven m'n borst.
    Ja had soms nog de neiging 'm te laten bouncen. Daarnaast, als je heel veel verder gaat als vuisthoogte tussen de bar en je borst, ga je heel veel druk op je schouders zetten.
    Zeker gezien ik nu echt giga in gewichten aan het stijgen ben, heb ik het wel moeten aanpassen.
    Ik heb vorige week de 140kg 2x gedaan en daarna de 145kg 1x. Daarna nog even de 150 geprobeerd alleen dat was haastwerk omdat het 21:16 was en 21:15 begon het buispier kwartiertje waar we aan mee wilden doen.

Laatst bewerkt: 2 mei 2012
  5. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt die motiveert me!
    Heb zelf ook wel wat ervaring met BBen toen ik 15 was heb ik het namelijk een paar maandjes gedaan, ben toen wel wat spiermassa aangekomen maar lette totaal niet op mijn voeding en deed eigenlijk alles met machines.:+
    Ben nu 19 en heb me deze keer flink ingelezen op alle onderwerpen van voeding tot trainingschemas. Hoop nu alleen dat de sportschool waar ik vanavond voor het eerst heen ga een beetje goede instructeurs rond heeft lopen die mij kunnen helpen, maar hier ga ik wel van uit.

6. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
  7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Goed, heb even opnieuw behoefte uitgerekend etc.

Energie behoefte: 3272kcal
    Eiwit behoefte: 150gr (600kcal)
    vet behofte: 72gr (654kcal)
    Koolhydraat: 504.5g(2018kcal)

Aan de hand van: http://www.bodyenfitshop.nl/artikelen/voeding-bij-fitness/voedingsschema-berekenen

Even m'n huidig eetpatroon toegevoegd in de eetmeter 2002.
    Weet niet allemaal preciese hoeveelheden dus is een beetje giswerk geweest maar gezien de resultaten zal ik wel in de buurt gezeten hebben. Ook kon ik de whey niet vinden dus die heb ik zelf toegevoegd.

hoeveelheid eten; 5355gr(gewoon even 5kg op een dag eten8))
    energie: 3460kcal + 107kcal = 3567kcal
    eiwit: 276gr + 25.1 = 301.1gr
    vet: 114gr + 0.25gr = 114.25gr
    koolhydraten: 332gr + 1.1gr = 333.1gr

Zit dus iets te hoog met m'n kcal en vet en m'n eiwit inname is gewoon het dubbele8)
    Even wat aan passen hier en daar dus.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eiwitten moet je wel rekening mee houden dat het proggie alle eiwitten meeneemt, dus ook uit brood, rijst etc. De biologische waarden van die eiwitten is echter zo laag dat je lijf daar niet ontzettend veel aan heeft.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ok. Ik heb vaak als tussen maaltijd, rond 4 kipfilet met instant noodles dus dat zal dan wel aantikken, maar dat het dat het dan het dubbele is...
    Maargoed, eiwitten maken niet zoveel uit. Alles wat je lichaam gebruikt pis je uit.
    Moet wel minder in de vetten gaan zitten. Kcal zal ik ook wat omlaag gooien omdat ik toch wel aan het afvallen ben ATM.
    Wel bizar trouwens dat ik met dit eetwaren gewoon 7% kwijt ben al in 2 maanden.

Volgens de eetmeter haal ik wat eiwitten betreft 14g uit ei, 15g uit uit kipfiles(beleg), 30g uit brood en 93g van gebakken kipfilet door de mie. Daarnaast 44g uit het avondeten en 32g uit melk en 20g uit m'n kwark 's avonds. Deze cijfers zijn dus te verwaarlozen?

Dan zit ik wat eiwitten betreft wel goed. Nu nog even kijken hoe ik m'n vet en kcal inname beetje omlaag kan krijgen.

Hoe het er nu uitziet:

Maaltijd 1,
    ontbijt 06:00 - 11:00:
    gebakken ei
    beetje magere spekblokjes
    2 sneetjes brood
    whey + water
    glas melk of water

Maaltijd 2:
    lunch 12:00-13:00
    4 sneetjes brood
    kipfilet als beleg
    Water of vitamine water

Maaltijd 3:
    Tussendoor14:00-16:00
    Instant noodles
    1/2 kipfilet
    drinken

Maaltijd 4:
    Avond eten 19:00
    wat de pot schaft vaak traditioneel hollands of pasta/rijst
    4-6 halve kleine aardappels
    250g vlees
    groente
    Rijst/pasta één bord
    2 bekers melk

Maaltijd 5:
    Na trainen 23:00
    Banaan of dextrose pillen
    Bak kwark
    Whey + water

Hele dag door; steeds handje cashews
    En vaak ook wel fruit.

10. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @flix: over de stats in de OP vind ik wel goed idee, hoe wil je dat aanpakken, pm ofzo?

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zal zo na het eten wel even een standaard formuliertje pakken wat mensen kunnen invullen en als iemand met mod powers*kuch Kevf*kuch* deze dan in de OP zou willen plakken, of iemand moet zich geroepen voelen een nieuwe thread te maken gezien deze de 1000 alweer is voorbij gestreven en deze lijst bij wilt houden(lijkt me beter plan gezien anders alles direct weer op Kevf valt, mits hij er geen bezwaar tegen heeft).

Dan kunnen mensen dat formulier gewoon invullen, hier in het topic posten en zullen ze wel in de OP worden toegevoegd. Wellicht even een pm sturen met link naar de post waar de gegevens staan mocht de post over het hoofd gezien worden.

12. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Yeaah buddy let the xbw begin! En met een record willen we wel video :D

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    prima plan. Is er behoefte aan een nieuwe OP? Soms worden topics gewoon wat langer en vooralsnog zie ik geen bezwaar om deze niet gewoon lekker te laten lopen.

Daarnaast mbt PR's en vids. Pfff dat wordt wel een beetje een lastige voor mij. Ik kom nooit meer over die pr's heen :+

edit: @ Flix: prima dieet. Zo uit de losse pols: je krijgt een kleine 200gram aan goede eiwitten binnen

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Opzich geen behoefte aan nieuwe op maar als er stats voor in de op komen is het wellicht wat overzichtelijker.
    Ik zal er zo wel een aanmaken, dan kunnen wij er beide bij.

Werd net wel raar aangekeken dat ik met krukken en drukverband door de gym heen liep:+

Ga vrijdag of zaterdag voor een pr gaan met 150kg bench. Zal wel laten filmen

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  16. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Goh dat wist ik niet. Geldt dat ook voor eiwitten uit pasta?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina