1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    [yt]WG2N0WKmquE[/yt]

Hahaha deze gast. Ik kwam dit net tegen op youtube. De top comment:

This motherfucker is on cocaine.

Dat is ie zeker. 8)

2. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hahahaha

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @Flix:

Doe jij de oefeningen uit onderstaand filmpje ook voor snelheid/explosiviteitstraining of doe je andere dingen?

4. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    75% van de oefeningen die hij doet, doen wij ook precies zo.

Wat ook direct opvalt, is dat hij niet gek veel gewichten pakt, maar juist alles wat lager, maar wel ontzettend explosief doet. Dat doen wij ook tijdens het seizoen.

De oefening die hij op ~3:10 doet, doe ik 3x per week.
    Is stuk ren techniek voor je overal snelheid.
    Doe dat met een elastiek om m'n enkels om zo wat meer weerstand op te bouwen.

Vind het echt dood zonde dat er geen 24/7 gym in de buurt zit en dat de sport cultuur in NL zo zwakjes is.
    Als je hier zou zeggen dat je om 0345 op staat, om 0415 in de gym staat kijken mensen je aan alsof je gek bent.

Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik train bij een 24/7 gym, maar das niet echt in de buurt voor jou :p

Ga binnenkort een loopladder, enkelgewichten en misschien nog wel zo'n parachute kopen voor snelheids en explosiviteitstraining.

Vandaag trouwens lat pull down met twee handgrepen gedaan die je op kabels kan zetten, je begint dan gewoon hoog met handen bij elkaar, ellebogen naar beneden en naar buiten brengen en dan voel je je lats echt open gaan als het ware, echt lekker gevoel.

Laatst bewerkt: 6 jun 2012
  6. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Kijken ze je in amerika ook raar aan lijkt me, 2/3 bevolking te zwaar.

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Enkelgewichten helpen wel, alleen je kan beter een weighted vest nemen.
    Teamgenoot van me heeft zo'n ding waar je 35kg bij kan hangen.
    Train je tijdens het sprinten ook je core etc aan, wat je ook nodig hebt waar je bij enkelgewichten eigenlijk alleen je benen een beetje pakt.

Ga zelf ook zo'n vest kopen, en daarbij ook enkelbraces waar ik een elastiek tussen kan spannen. Train je meer je explosiviteit als met enkelgewichten.

Touwladder hebben we ook op de club en doe vaak na trainen nog even wat voetwerk drills erop. Is ook erg goed voor je snelheid en bewegelijkheid.
    Owja dat is waar ook.

8. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Oke, toch besloten het advies van hier etc te volgen, wil toch max uit mijn training halen. onderstaand hoe het nu allemaal is:

Ik weeg 66 kilo,
    Ben 1.74 lang
    BF: weet ik niet ( schatting rond de 10 / 12% )

Hoe mijn trainings week eruit ziet:

Hierbij wel gezegd, elke dag minimaal 15 / 30 min cardio, elke vrijdag een uur cardio. En altijd warming up en cooling down.

Maandag: 4x borst oefeningen, 2x rug oefeningen, 4x triceps oefeningen. ( die 2 rug oefeningen moet ik van de Fysio omdat ik een zwakke rug heb op deze manier blijft dit in evenwicht )

Dinsdag: 4 x schouders, 4 x biceps

Woensdag: ( meestal rust dag of ik ga soms wat cardio doen )

Donderdag: 4 x rug, 1x triceps, 1x biceps, 1x borst. ( puur omdat ik veel ga trainen en ik toch iets te doen moet hebben daar en van de fysio niks dubbel mag doen behalve als ik het compenseer ( dus dat alles in evenwicht blijft ) )

Vrijdag: Veel cardio, 4 x buik.

Elke oefening is 3x (8 tot 12 ) dus ik heb 4 oefeningen borst, alle 4 de oefeningen 3x12.

Nu is dit mijn voedingsschema:

Ochtend:

Ontbijtdrank ( vroeger helemaal niks, krijg gewoon geen hap weg in de ochtend dus maar drinken)

10:00: Magere kwark met wat siroop (gewoon een schaaltje, schat rond de 200 gram ) ( siroop = 0% Vet, 0% calorieen )

12:30: Brood met kipfilet, kipsalade of kalkoekfilet ( net wat er op de zaak is van deze 3 ) Met een beker melk.

17:00: Eten wat de pot schaft, zal ook altijd zo blijven zolang ik nog thuis woon haha

21:00: Magere kwark met siroop. Meestal rond de 200 gram. En 2 eieren ( alleen het eiwit )

Verder drink ik de hele dag water, op misschien 1 keer in de week een red bull na. In de avonden geen vette hap, snoep, chips of andere zooi meer.
    EDIT: Tussendoor meestal tussen 10:00 en 12:30 een banaan of appel, zelfde geld tussen 12:30 en 17:00
    Doel is om helemaal strak te worden voor de zomer, vooral toch mijn buik. Cardio doe ik ook voor conditie, als ik 2 keer de trap op ren ben ik bekaf:p

Laatst bewerkt: 7 jun 2012
  9. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb Vanille (zonder aspartaan) en zou het zo iedere dag willen drinken. Super lekker! Maar ik hou het voor direct na de training. :cool:

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @AlexF1606: Ben jij ook Alex1606 op DBB? Hou jij je log nog bij?

11. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Dagger Heb jij geen benen :+? Voor de rest is je schema en voedinsschema ook best ruk, zou je wat beter inlezen op forums en boeken lezen.

12. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  13. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zou naar de 3 oefeningen per spiergroep gaan.
    Is meer dan genoeg als je ze intensief genoeg pakt.
    Soms heb je zelfs genoeg aan 2 oefeningen. Ik heb nog wel eens, dat ik merk dat ik na de eerste oefening al helemaal vol zit. Met name bij borst, bicep en triceps.

En dat oefening voor rug als je borst gedaan hebt, is helemaal niet nodig als je ook gewoon goed rug trained.
    Begrijp dat je dit moet doen om je rug te compenseren tegen te zwakke borst spieren, alleen als je maandag 2 rug oefeningen doet heeft niet heel veel zin. Neem aan dat je je lats en trapezius moet bijwerken?

In februari heb ik dit gebruikt en ben toen 6% kwijt geraakt. Was wel icm. zwaar trainingsprogramma en oppakken van goed eetschema.

Vrijdag toevallig weer een potje meegenomen, maandag en dinsdag weer gaan gebruiken alleen beide dagen heb ik op een of andere manier staan kotsen in de avond maar of dat door de pillen komt durft ik niet te zeggen.

Ga er maandag weer aan beginnen, als het dan weer gebeurt gaat het de prullenbak in.

14. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Hoe bedoel je? Dat je "vol" zit?

15. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mag ik de prullenbak zijn?

Dus het beviel wel goed, goede resultaten mee gehaald alleen nu valt het niet meer goed? 6% is wel veel man.

16. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, gewoon gevoel dat je dan in je spier hebt, dat je vol heb staan pompen, je spier helemaal strak staat en lijkt alsof al het beetje energie eruit is, maar tevens je arm(bij biceps) helemaal 'vol' voelt.
    Wij spreken dan altijd over een spier die vol zit. Weet niet of dat gewoon onze lingo is, of dat het een algemene term is.

Van 25 naar 19 gaat ook best snel;)
    Dus ja, ik ga het even aankijken hoe het dan gaat. Miss dat ik gewoon griepje ofzo te pakken heb, of dat het door stress van andere dingen komt.

17. Maarten00

Maarten00 Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Ken ook iemand die dat zeer recent nog heeft gebruikt om af te vallen. Is in combinatie met een goed trainingsschema en een uitstekend voedingsschema van ~100kg naar ~85kg gegaan in een week of 14, getallen kunnen iets anders zijn, maar hij was in ieder geval flink afgevallen in niet al te veel tijd.

18. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Ah zo, ik zou eerder leeg gebruiken :+ Vol van bloed maar leeg van wat er nog in zit qua kracht.

Dacht al, want sommige denken dat als ze pomp hebben, ze perse goed hebben getraind :{

19. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klinkt goed.

Ik zit denk ik zelf op 14/15 ongeveer, wil toch richting de 10.

20. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zul je een heel goed eet en train schema bij moeten gebruiken, want alleen met die pillen ga je het niet redden.

Hoe hoger iemand staat, hoe makkelijker het is om af te vallen. Juist die laatste paar procentjes zijn een bitch.

En daarnaast, kijk je niet blind op cijfers.
    Tuurlijk, het is goed om een concreet doel te hebben maar je moet met het resultaat tevreden zijn. Dus gebruik de spiegel.
    Bij de één staat 10% veel beter als een ander.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina