1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    @ opmerkingen hierboven, ik doe zeker wel wat met de tips die ik krijg. Echter heb ik niet het geld om heel veel in te kopen qua rijst etc. Bij mij thuis is het meer eten wat de pot schaft. Ook qua training heb ik vanalles aangepast maar schijnbaar nog niet goed.

Dus, is er iemand bereid met mij te PMen over hoe ik het het beste aan kan pakken qua training, eten enz. Zou iig wel fijn zijn. Ik doe zwaar hard mijn best ook om de vette hap etc te laten staan maar hierop mijn ervaringen etc tot nu toe delen is niet echt motiverend geweest terwijl ik echt al veel veranderd heb naar mijn idee.

Verder snap ik dat iedereen gewoon eerlijk is, ik ben me goed aan het verdiepen hierin alleen wil het nog niet allemaal door dringen denk ik. Mocht er iemand bereid zijn mij 1 op 1 goed van start te helpen hoor ik het graag!

2. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Startin strength downloaden en burn the fat feed the muscle downloaden, hopaaa

3. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Wil je wel helpen, PM je zo.

4. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Thnx echt fijn! Moet nu wel echt gaan slapen dus PM je morgen vroeg gelijk terug!

5. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Jup, mn chest groeit ook echt als n malle 8)

T begint overigens de laatste maanden, sinds ik SQ en DL in mn schema heb opgenomen, wel iets te gebalanceerder te worden.

T gekke is, ik blijf de laatste weken steken rond de 90kg SQ/DL terwijl mn BP haast wekelijks vooruitgang boekt. Begin wel steeds meer plezier te krijgen in mn benen/rug/biceps sessies.

6. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Benen en rug trainen is echt heerlijk man. Gisteren wel slechte vorm bij DL en dat voelde ik vandaag wel. Gelijk maar afgeleerd dus.

Doe je je SQ, DL en BP volgens 5x5 principe? Ik boekte daar zoveel vooruitgang op met kracht. Als je vast zit zou ik dat doen.

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Interessant om morgen maar eens te lezen dus:+

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    proost ;)

10. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Nope, ik heb tot nu toe consistent gains gemaakt zonder strict trainings (of voedings) schema.

Maar, ik merk nu dus dat dit voor het grootste deel van mijn lichaam uitstekend werkt, maar dat mijn SQ en DL wat begint te stagneren. Vind het daarom wel interessant om 5*5SL een eerlijke kans te geven. Ik heb me destijds oppervlakkig ingelezen maar het is er eigenlijk nooit van gekomen.

De kern van het verhaal is dat je in week 1 met een laag gewicht begint, en vervolgens wekelijks incrementeel gewicht toevoegd om zo langzaam, maar consistent gains te maken right?

Raadden jullie me dan ook echt aan om met een lege stang te beginnen? Mijn max zit nu rond de 90 kilo, en zie het niet echt zitten 6 weken lang lucht te verzetten 8)

Advies is welkom :b:

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nee joh, ik weet niet wat je nu pakt maar ik denk dat je gerust kan beginnen met bijvoorbeeld 70 KG of een ander gewicht wat je goed kan tillen. Essentie is inderdaad 5 setjes 5 hh te doen en dan elke week verhogen.

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nee, niet met 70kg beginnen. Je moet het boek maar gewoon eens doorlezen. Het zijn maar heel weinig pagina's die daadwerkelijk over het programma gaan.

Als je geen beginner meer bent, begin dan op 50% van je 5RM, staat er in het boek. Dus met je squat begin je op 45kg. Ook al is het licht op het begin, het is winst op de lange termijn.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eitje: lees het boek/de site even door ;)

14. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Heb hem vorig jaar al eens doorgenomen, maar zal mn geheugen volgende week weer opfrissen.

Laaste puntje, op mijn squats/dl na heb ik de afgelopen maanden een hoop progressie gemaakt door een flexibel schema te volgen. Vooral mijn borst/triceps sessies leveren me consistent gains op dus ik voel er eigenlijk weinig voor om dit helemaal om te gooien.

Is het een optie om mijn huidige schema intact te houden, en het 5*5sl principe alleen toe te passen op mn squats/deadlifts of hebben jullie het idee dat dit de effectiviteit significant in de weg staat?

Hoewel het wekelijks toevoegen van gewichten (incrementeel) met erg aanspreekt ben ik toch wat huiverig. Mijn grootste bezwaar tegen het volledige 5x5SL schema is vooral het full-body aspect. Ik train op ma/wo/vr en merk dat de grote spiergroepen meer dan 1 dag rust nodig hebben om te herstellen. Vandaar dat ik de afgelopen maanden volgens een push/pull schema heb getraind, zodat mijn spieren genoeg rust krijgen tussen de trainingen door. Ik vrees dan ook voor overbelastig/blessures als ik 3x per week sta te squaten.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    zou ik me niet al te druk om maken. Je doet minder oefeningen per sessie dus per sessie is de belasting minder, over de hele week inderdaad iets meer maar dat is juist het mooie aan FB.

Trainingenschema's met progressieve belasting is niet uniek voor 5x5, ook andere schema's zoals bijvoorbeeld HST hebben dat in zich.

Het idee is
    a) altijd tot de max trainen is contra-productief
    b) het gaat er bij spiergroei voornamelijk om dat je elke training verzwaart, ook al is dat soms onder je maximale kunnen

Ik vind het zelf erg fijn werken maar doe het lang niet altijd. Reden is dat je wel redelijk wat werk hebt aan je schema (opstellen maar vooral bijhouden)

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.019
  17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm..Vanochtend 10 uur bij ontbijt weer een pil genomen en tussen 2 en half 4(tussen maaltijd 3 en 4 in) was ik weer klam, zweterig, hoofdpijn en misselijk.
    Andere sups niet genomen vandaag om het probleem even vast te stellen.
    Hoewel ik gister een zware wedstrijd gehad heb en m'n lichaam dus zwaar aan het herstellen is dus dat zou ook een mogelijkheid kunnen zijn.

Maar om half 4 ff goed gegeten en het benauwde gevoel is weg alleen hoofdpijn is er nog wel een beetje.
    Morgen maar eens een halve tablet proberen.

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik merkte na een tijdje van een halve pil niet heel veel meer, overgegaan op een hele. Toen voelde ik me super actief en leek net alsof ik aan de speed ofzo zat. Heb er toen 1 keer mee getraind en dat vond ik echt geen pretje. Viel bijna van m'n stokje af. Voelde me toen echt misselijk en zweette als een os.

19. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Die tweede bevat meer aminozuren zo aan de voedinglabels te zien. Wat eiwit gehalte zitten ze wel rond dezelfde waardes per maatschep(25gr) 20gr. eiwit.

Zou lekker deze bestellen, heeft veel hogere waardes en is veel beter in prijs.
    http://bodyenfitshop.nl/whey-proteine/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection
    Van dat energie merk ik dus helemaal niets.

Rare is, rond februari heb ik ook een potje erdoorheen geknald, direct met 1 pil begonnen en toen merkte ik helemaal niets, behalve dat het wel werkte want ben 6% omlaag gegaan.
    Maar energie niets van gemerkt, maar werd er ook niet misselijk etc van.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik voelde ook gewoon dat m'n hartslag tijdens de werking hoog was.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina