1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zo voor het eerst in 2 maanden weer squats en deadliften... kijken of de knie er al zin in heeft en of de benen er klaar voor zijn.

2. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ook eens gehad, heb ik toch een maand lang last van gehouden zelfs (ook als ik gewoon zat te leren aan een tafel bv).

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Gelukkig nu geen last meer van.

Knie gaat weer redelijk.
    8x 135kg squat
    8x 140 Deadlift.
    Deadlift doorgepakt naar 180kg één keer. Video uploading as we type..

Here it is.
    [yt]bUKoT-0V0BM[/yt]

Ging technisch niet helemaal 100 omdat benen al redelijk stuk waren en het hele tijd geleden is.
    Ook leg ik de nadruk wat meer op onderrug tov benen.

Laatst bewerkt: 28 jun 2012
  4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.018
    Wel ziek, zulke spullen hebben ze geeneens in mijn gym. :+

5. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dan heb je echt een sloeber gym.

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Tof filmpje! :cool:

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Aight, netjes Flix! Dat duurt bij mij nog wel ff. Ik heb vorige week dinsdag sinds een tijdje weer in de buurt van m'n PR gedeadlift. Het laatste setje was 5x120kg en ik kreeg echt vlekken voor m'n ogen na het setje; ik werd echt helemaal scheel.

Anyway, nieuw schema gemaakt, waar ik in augustus mee ga beginnen, als ik terug ben van vakantie:

Het is vooral gefocussed op massa pakken in m'n lats, middelste en achterste schouderkop, en bovenkant borst.

8. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kom je aan dit schema?

9. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat denken jullie dat beter is qua cardio;

1 - Drie keer per week naar de sportschool voor krachttraining, om aan het einde elke keer een half uur hard te lopen op de band?

2 - Of drie keer per week naar de sportschool alleen voor krachttraining en de dagen erna (maandag kracht, dinsdag lopen etc) een half hardlopen buiten?

Ik wil eigenlijk naar het tweede toe, omdat ik het idee heb dat elke dag wat doen beter is dan drie keer per week alles. Maar ik had ook ergens gelezen dat vet verbranding sneller gaat als je je cardio doet vlak na kracht training. Ben benieuwd, thanks.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Zie mijn DBB log.

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Wat is je doel? Vet verbranding of beter uithoudingsvermogen?

12. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Het is misschien geen goed uitgangspunt, maar allebei een beetje eigenlijk. Er kan nog wel wat vet vanaf, maar ik vind het ook leuk om te kijken of ik nog wat verder kan lopen in een half uur. Als het weinig uitmaakt qua vetverbranding doe ik het liever buiten want dat loopt gewoon een stuk lekkerder. Ik ga er een beetje vanuit dat het allemaal vanzelf strakker wordt als ik blijf kracht trainen en lopen, zonder dat ik er echt extra op let dat ik vet verbrand.

13. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    In that case: na je krachttraining 30 - 45 min op een leuk tempo cardio doen. Als je j tempo aanpast zodat je hartslag niet extreem hoog is, spreek je je vetreserves aan.

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Bij cardio kan je je hartslag het beste zo hoog mogelijk houden. Het is op dat moment moeilijker om lang aan duurtraining te doen, maar je verbrandt er wel het meeste vet mee.

In principe verbrand je bij 100% hartslag de meeste calorieën en de meeste vetten, maar dat is niet vol te houden. Vaak word een hartslag van 60-70% aangeraden van je max, omdat dit langere tijd vol te houden is.

15. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dat is toch precies wat ik zeg? :b:
    40 min. op 100% kan niet, dus je moet een balans vinden om tussen de 30 en 45 minuten vol te houden. Vaak is dat inderdaad 60 - 70%, waarbij je weer tussen 70 en 80% bezig bent om ook je aerobe drempel te verhogen bij een duurtraining.

1e ben ik nu aan het lezen, wordt tenminste onderbouwd door artikelen. De 2e en 3e hebben hier niets mee te maken: Die concluderen dat krachttraining beter is dan cardio voor vetverbranding, dat is hier niet aan de orde. Wij hebben het over de combinatie krachttraining (waarbij je je glucose voorraad verbrandt) en cardio daarna (wat na de krachttraining veel effectiever is omdat door de krachttraining de glucose voorraad al verbrand is en je lichaam dus sneller de vetreserves aanspreekt dan wanneer je cardio als stand alone training gaat doen).

Redelijke uitzondering daarop is cardio in de katabole staat, dus bij het opstaan maar voor je ontbijt.

17. Nielesss

Nielesss Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Laatste twee artikelen had ik er inderdaad bijgepakt voor vetverbranding, aangezien dit toch (ook) ze doel is. Ik ben er zelf nu enige tijd mee bezig en ik moet zeggen dat mijn conditie er zeker op vooruit gegaan is, maar op een andere manier. Deze manier van trainen zal je niet helpen om de marathon te gaan lopen.

EDIT: ook een interessante http://www.t-nation.com/free_online...cardio_four_complexes_for_a_shredded_physique

Laatst bewerkt: 3 jul 2012
  18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Niet naar de sportschool, maar ik wilde toch nog wat doen dus...

3x8 pullups gedaan! Dat is toch een kleine overwinning. Gewoon aan mijn pullup bar thuis. Elke rep met de kin boven de bar. Het eerste setje had ik er nog gemakkelijk meer kunnen doen, maar ik wilde de laatste setjes niet bederven. Het is echt veel verbeterd. Ik begon met 3x5 zeer slechte reps. En nu heb ik 3x8 echt goede reps. Veel soepeler.

19. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Waarom heb je een pullup bar thuis :p?

20. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Fuuuu mega grote blaar op m'n voet. Maar ff kijken of ik vanavond kan gaan trainen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina