1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Precies, 2 a 3 keer in de week 5 compound oefeningen, meer heb je uiteindelijk niet nodig.

Hell, ik denk serieus dat als iedereen dit zou doen met een sportabonnement je behoorlijk snel van die obesitas hype af bent. Als je ziet hoeveel mensen er nutteloos of onjuist de oefeningen doen....:x

Maar goed, wie ben ik. :)

Gisteren trouwens met mijn vriendin een rondje gedaan, doe ik ook niet meer. :+

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik snap je niet? Is dit op mij gericht of wat? Zoals Kevf zegt is er gewoon een basis. En die zit ook gewoon in mijn schema, ik doe alle grote lifts, zoals in mijn schema te zien is. Snap ook niet echt waar deze reactie vandaan komt maar goed. Dit is een forum, dat is gemaakt om een beetje te buurten. ;) Of je moet het tegen iemand anders gehad hebben, dat kan ook.

BTW: Ik heb zojuist ff 3 liter ijsthee gemaakt. :D Groene thee welteverstaan. Ik lees overal dat het assisteert in de vetverbranding. Is echt met studies bewezen, je moet er dan alleen wel genoeg van drinken, geen 3 kopjes per dag dus. Dus deze gaat in m'n dieet. :D

En? Hoe staat het ermee?

Laatst bewerkt: 7 mei 2012
  3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hangt ook wel een beetje van je doelstelling af.
    Ik ben bv. heel erg sport specifiek bezig. Moet ook hele sterke triceps hebben wat je met compound oefeningen wel meepakt, maar je toch net even wat beter kan trainen met 2/3 losse isolatie oefeningen.

Trainen met je vriendin/scharrel vind ik altijd maar kut.
    Ik had laatst een best sportieve meid die met dr grote bek wel een keertje een training met ons mee dacht te kunnen doen.
    Van tevoren al tegen dr gezegd dat ik niet te genieten ben tijdens het trainen en heus niet rustiger aan ga doen omdat zij persé mee wilt trainen.
    Mooie was, ze is echt zo'n feminist die er niet tegen kan als iemand zegt dat jongens sterker zijn etc dus vanwegen dr ego wou ze ook niet laten merken dat ze 't zwaar had.
    Tijdens de training ging ze bijna over dr nek, en toen we daarna bij haar haar thuis aankwamn, op bed lagen om een filmpje te kijken lag ze binnen 5 min te snurken.

@Dusky: Wat de groene thee betreft, het helpt niet je vet verbranding te bevorderen, het helpt met je spijsvertering ofzo.
    Je schijt en pist jezelf helemaal leeg wat wellicht kan leiden tot het droger staan.

4. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    is dat op basis van de caffeine? Want dan kan je ook koffie drinken.

5. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Pfff dieet dit en dat.... je moet er maar zin in hebben! Respect voor diegene die het kunnen maar al dat gedoe is niet aan mij besteed!

6. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het juist wel lekker om aan de hand van een eetschema te leven. :)
    Je moet het voor jezelf natuurlijk ook nog wel een beetje leuk houden door 1x in de week bijv. een keer een burgertje te eten.

7. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dan moet je ook ff MTV True Life: I'm on steroids kijken. B F S vond ik ook interessant om te kijken. Verbazingwekkend hoe makkelijk je er aan kan komen. Ook veel mensen in miijn gym zitten aan een kuur. Vind het zelf wel interessant maar ik ga het never gebruiken.

8. ill nino

ill nino me, myself and I

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, inderdaad. Het is maar net hoever je zelf wil gaan. Veel verklaren me voor gek dat ik volgens een schema eet. Maar ik ga ook nog gewoon uit enzo, dus echt super strict is het ook niet. Doe het ook voor m'n lol.

9. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Valt ook heel makkelijk aan te komen.
    Zal deze maand wel weer druk worden met de juiceheads die even 2 maanden komen knallen voor de zomer.
    Precies. Ik gebruik het als richtlijn.
    Heb in mn hoofd hoeveel en war ik ongeveer moet eten en probeer me daar aan te houden, maar is geen ramp als ik een maaltijd heb overgeslagen.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is die net zo objectief? Want dat vond ik juist zo tof aan BFS. Dunno of ik het never ga doen, maar iig met de nodige voorbereiding.

Ik heb trouwens een erg interessant voedingsmiddel ontdekt: chia zaden

http://www.recepten-dieet.nl/wordpress/chia-zaad

echt een must-read voor de bb-ers hier die snappen hoe belangrijk gezonde vetten zijn. Daarnaast voorkomt het deels het omzetten van kh naar suikers.

van de week even achteraan

uitgebreide versie

http://www.living-foods.com/articles/chia.html

edit

voedingswaarde: http://www.fonteine.com/chia_zaden.html

11. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Zelfde straatje als lijnzaad zo te zien? :)

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    niet echt, tenminste zover ik lijnzaad ken :)

edit: lijnzaad/flaxseed wat zitten lezen, heeft idd wat eigenschappen die deels overeen komen maar Chia lijkt nog wel een aantal stappen beter :)

13. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het is niet een docu over of het goed is of niet, maar de docu wordt verteld uit het oogpunt van 3 verschillende mensen en wat het met ze doet. Soort video logboek.

14. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    net even 5 minuten gecheckt maar ik trek dat MTV-stijltje van brengen echt van geen meter. Hippe muziek, generaliserende uitspraken, onrustige camerabeelden, dramatisch gedoe.

Ik hou het wel bij Bigger Stronger Faster :)

15. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Haha ja kan ik me wel voorstellen. Dat die homo gebruikt snap ik echt niet, heb het idee dat ie niet eens op z'n voeding let. Dat model heeft wel een goed fysiek.

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb vandaag nu al dik 6 liter groene thee gemaakt, dus ik kan ff een paar dagen vooruit. :+ Ben van plan een liter per dag te drinken.

Nee het verbrand daadwerkelijk calorieën, onder meer.

Nee, van alles.

http://www.bodybuilding.com/fun/tea-powerful-health-benefits.htm

Ik deed het op het begin ook niet. Maar hoe langer je bezig bent hoe serieuzer je wordt.

Die had ik laatst ook gekeken ja. Dat fitness model heeft wel een goed fysiek, maar de rest echt niet. Die homo is helemaal erg, echt belachelijk. Traint hij eigenlijk wel? Heb eigenlijk vooral de stukjes van dat fitness model gekeken en de rest doorgespoeld. En wat is BFS?

Ja jij zit na 10 jaar al wel op je naturel max lijkt me, dus dan is het wel een optie. Mits je je goed voorbereid idd, maar ik verwacht niets anders van jou. :)

Die chia zaden klinken wel goed idd. Hoeveel kost zoiets? En kan je het bij de supermarkt kopen? Het is misschien wel iets voor door de havermout 's ochtends.

http://www.bodybuilding.com/store/nutiva/organic-chia-seed.html

Hier kost het $8 voor 14oz (= €6,13 voor 400g) iig. Das nog niet heel goedkoop.

17. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    BFS is Bigger Stronger Faster, docu waar Kevf het over had. Zeker een aanrader om te kijken, wordt vanuit een neutraal standpunt neergezet dus is niet bevooroordeeld over het gebruik van AAS.

Jullie hebben hem vast wel gezien, maar Pumping Iron is nog zo'n docu die je niet mag missen.

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Holy shit.
    Vrijdag voelde ik niets van de beta, dus vandaag maar even 2 scheppen genomen naast 2 scheppen jack3d.
    Partij tintelingen zeg alle machtig!
    Voelde wel lekker toen ik rug pakte dat het daar ook tintelde waardoor ik echt het gevoel had ook daadwerkelijk die spieren te trainen.
    Daarna triceps gepakt en toen zat het daar.

Verder niet echt gemerkt dat ik harder trainde though.

Had al eens van B F S gehoord alleen was de naam vergeten. Zo maa eens binnenhalen dus:)

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    beta-alanine is nog meer dan creatine een spiegel in je lijf. Je zal er dus nooit per training iets van merken maar pas na een paar weken gebruik. Nadeel van dat soort dingen vind ik altijd dat de werking zo moeilijk vast te stellen is.

Zo slik ik al jaren geen VitC1000 meer en heb niet het idee dat het uitmaakt.

Ik kan trouwens nergens vinden waarom Beta-analine zo prikt.

Vanmiddag chia-zaden ophalen. 500 gram voor 8 euro

edit:

nog een goed stuk over niet al te krampachtig omgaan met je dieet

Stop dealing in absolutes
    By eugeneveksler

It seems to be common sense advice, however this seems to be the biggest issue that I notice amongst individuals looking to make changes in their training/diet/lifestyle. The concept of dealing in absolutes as an approach that would advocate there is only one way to go about things is borderline psychotic. From the most bland individuals in society to those as diverse as Lady Gaga, people need some kind of variety in their lives. With this I’m not saying that you need to start wearing a hat made out of meat, however it also doesn’t mean that you need to eat 6 meals a day, drink 8 glasses of ice cold water a day, workout for several hours until you’re exhausted and sore, while pumped full of the latest and greatest supplements on the market, making sure that you get 8 hours of sleep a night, and any other cliche that you can think of.

At the end of the day, an approach like that will drain all of the enjoyment out of your life. Something I experienced first hand by taking a very drastic and antisocial approach to losing weight when coming down from over 412lbs to 227lbs in just under a year. I found myself missing an enjoyment out of my accomplishments because I was to preoccupied worrying about all these things that I now know to be marginally consequential.

First, let’s look at the concept of needing to eat 6 meals a day. If this is easier for you and you enjoy smaller meals broken up throughout the day, then by all means go ahead. Personally I like to sit down with friends and family and not feel like an outcast at the table, that’s part of why I prefer to eat 3 larger meals a day. Along with that I find it easier to eat 3 meals as opposed to carrying around food and worrying about what time it is to get my meals in. Eating larger meals tends to be more satisfying as well, especially when you’re trying to come down in weight as a “meal” of 2 table spoons of peanut butter and an apple can really only hold you over for so long.

As for the type of food you can eat, there are a lot of advocates for a movement of “clean” eating. While I fully agree that you should wash your food this term is a little ridiculous. Is your long term health going to be better off if you avoid pumping your body full of preservatives, I’m sure that most experts would say yes, at the same time should you become a nazi over the sodium content of some beef jerky? Things like these are why I encourage people to eat something as long as “if it fits your macros” meaning that your protein/carb/fat and calorie intake allows for your consumption of the product. In the same regard, while this is a principle that allows you to indulge from time to time, it does not mean that you should be eating cake everyday because it helps you hit your carb totals. The key is to be able to indulge, not to become a victim of your own gluttony. Polishing off carton’s of Ben & Jerry’s is in all likelihood not going to help you reach your ideal physique. Half a cup of it every now and then should not be detrimental to you as long as you approach everything sensibly.

Granted this is only skin deep, but I feel as though this is a good start and I will gladly address any questions that people have about specifics in terms of training, nutrition, supplementation, and other things along these lines.

http://iifym.wordpress.com/

Voor de mensen hierboven die een dieet teveel werk vinden. Vaak eet je ook onbewust van dag tot dag min of meer hetzelfde. Door jezelf iets bewuster te maken van wat je eet en wat er in zit aan de ene kant en van wat je nodig hebt om een stuk groter te worden aan de andere kant kan je vaak met een paar aanpassingen al een zeer redelijk dieet in elkaar zetten. Een dieet wat van dag tot dag net zo gemakkelijk vol te houden is als toen je nog geen 'dieet' had :)

20. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ach het is onderhand toch al wel bewezen dat zo'n retestrak dieet helemaal niet nodig is als je geen wedstrijd BB'er bent?

Mooi artikel, let zelf nu ook goed op m'n voeding maar ik ga daarvoor bijv. een hamburger of broodje kebab echt niet overslaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina