1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik denk eraan om 4 keer per week te gaan trainen, zodat ik wat meer oefeningen per spiergroep kan doen voor alle spiergroepen (nu heb ik er vooral veel voor rug). Daarover heb ik 2 vragen:

Als je 4 keer per week ipv 3 keer per week traint, kom je dan ook sneller in spiermassa aan?

Wat is de meest logische indeling van een 4 daags split schema? Ik dacht zelf aan:

Rug / Buik
    Borst / Schouders
    Benen / Buik
    Biceps/Triceps

2. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    lijkt me geen goede split imo...

Als je buik traint pak je ook je rug mee en andersom, zelfde geld voor borst en schouders. ook pak je met borst je triceps al en met rug je biceps.

Ik zou Borst/ triceps, Rug / biceps, schouders / benen, buik / pols en overig wat je kon extra wilt pakken.

3. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus eerst zeg je geen buik/rug en borst schouders omdat je die al meepakt met de compounds, vervolgens geef je advies om precies dat te gaan doen....?

Dusky, wat ik nu laatste maand doe is
    Ma: Rug/tri
    Dinsdag: benen plyometrisch
    Wo: borst/biceps
    Do: fb
    Vri: schouder/nek + tri/bi, om de week afwisselen of welke achter loopt.

Bevalt echt super en ga er flink vooruit op.

4. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    @Flix, je pakt ze mee met de compounds, dus diezelfde dag erbij pakken omdat je ze toch al gebruikt. op die manier belast je niet teveel verschillende spiergroepen op 1 avond. ik bedoelde niet om ze helemaal weg te laten. Alleen op zijn manier pak je de spiergroepen op verschillende avonden dubbel aan. Het is wat ik momenteel aanhoud en bevalt tot nu toe nog goed.

Laatst bewerkt: 11 sep 2012
  5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vind rug/triceps en borst/biceps veel fijner dan andersom. :) Doe ik nu ook.

Maarre, ik wilde juist biceps/triceps op 1 dag doen, zodat ik daarvoor wat meer oefeningen kan doen. Want ik doe er nu maar 2 meestal, vooral omdat ik zoveel oefeningen voor rug heb en daarna geen zin meer heb in 3 oefeningen triceps plus nog buik.

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Weten we ook weer.
    Rijst met tonijn uit blik is über droog8)
    En dacht als groenteboer Ff wat van die knabbel wortels doorheen te gooien.

Was gister vergeten eten voor op t werk klaar te zetten dus snel wat bij de ah gehaald net...

7. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En Dusky, misschien is dit ook een super programma voor jou, omdat het best wat goede tips geeft voor rug én alles is lekker voorgekauwd!:
    http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer.html

Ikzelf zit er ook aan te denken eraan te gaan beginnen zodra m'n seizoen eind oktober is afgelopen.
    Is alleen wel lastig omdat het 3 maanden is en je dan niet mag drinken. Dus tijdens sinterklaas, kerst en O&N niet drinken...
    Is echter enige 3 maand tijdstrek dat ik 't kan doen ivm football training en ik geloof dat dit programma best nauw luistert naar accuraat volgen van...

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Meh, dat ga ik niet doen hoor. :+ Niet dat ik zo'n drankorgel ben, maar af en toe is wel leuk. Maar het is vooral dat ik geen zin heb om me aan zijn voedingsschema te houden. Er zitten vast dingen in die ik niet lekker vind. Ik zag al meteen zoete aardappelen liggen, die heb ik laatst een keer geprobeerd, maar vond het totaal niet lekker.

Ik heb nu alleen gewoon een goed 4 daags split schema nodig.

Maar dit is mijn lunch vandaag (en nog wat meer melk en nog ketjap over de rijst):

Smaakte goed. :)

100g rijst (ongekookt, gekookt = 240g)
    140g kipfilet
    150g salade (met rucola, komkommer, olijven, croutons en honing-mosterd dressing)

9. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Ziet er goed uit :)

Maar waarom melk? ;)

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Veel kcalorieën. ;) En ook nog redelijk wat eiwitten.

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja maar ook vetten. Enige keer dat ik melk drink is bij m'n ontbijt met havermout/brinta. Enige andere zuivel dat ik eet is die in kwark zit, voor de rest probeer ik het zoveel mogelijk te vermijden.

12. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Lactose zou ik mij het meeste druk om maken ;)

13. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik krijg per dag niet meer dan 60 á 70g vet binnen hoor, dus dat zit wel goed. :) Zoveel BB'ers drinken melk. Chris Jones (van Physiques of Greatness op YouTube) bijvoorbeeld, drinkt heel veel melk. En hij is 10 keer zo breed en shredded als iedereen hier bij elkaar. Dus ik neem liever advies van hem aan dan van jou Alex. :p Bovendien ben ik VVM aangekomen en vet afgevallen. Dus voeding zit wel goed.

14. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoevaak je dat wel niet iemand hoort zeggen.
    Ja die en die bodybuilder/fitness model doet het ook blablabla
    Is IMO het domste en naïefste wat je kan zeggen.

leuk verhaal maar die hebben ook liters AAS in hun flikker zitten en vergeet niet dat ook ieders lichaam anders is. Wat voor de een top werkt, kan voor een ander totaal niet werken.

15. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Chris Jones is gewoon naturel hoor. Doet in 2013 mee aan een natty BB competitie, waar Matt Ogus ook aan mee doet.

Maar vergeet niet mijn eerste zin en de laatste 2 zinnen van de vorige post. Voor mij werkt het wel, dus ik blijf het gewoon zo doen. :)

16. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Tja, vroeger werd ook beweerd dat de wielrensport dopingvrij was ;)

Prima dat het voor jou werkt, alleen kun je bij jezelf ook afvragen wat je kunt doen als je die lactose, carbs en vetten van melk wegneemt en vervangt met iets wat niet alleen door de mens na hun zoogtijd gedronken wordt ;)

Laatst bewerkt: 12 sep 2012
  17. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik snap het niet, zeg je nou dat ik moedermelk moet gaan drinken of wat?

18. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Het is gewoon raar dat de mens als enige nog melk drinkt nadat de voeding bij de moeder is afgelopen.

19. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dit.

20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik vind het zelf niet eens lekker. Goed voor bij de cereals en dan houd het op :) Drink liever Chocomel!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina