1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik wel! :p

Maar ik heb gisteren wel lekker getrained joh. Borst + biceps. En ik pakte echt met alle oefeningen meer reps / gewicht. Het helpt ook altijd als er voornamelijk gasten zijn die minder breed zijn dan ik. :+

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik ga vanaf volgende week een nieuw training schema aanhouden, kijken of ik het kan opbrengen om 4 keer per week te gaan trainen. Dit zal mijn trainingsschema zijn:

Ik vraag me alleen af of 7 oefeningen voor rug niet overkill is. Ik had eerst dumbell shrugs bij schouderdag gedaan, maar die heb ik naar rugdag verplaatst, vanwege het aantal oefeningen, maar het wordt misschien wel veel zo.

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  3. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    9 setjes voor benen
    12 voor borst
    18 voor rug

verhouding is een beetje zoek ;)

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik tel stiff legged deadlift als benen oefening, weet niet precies hoe jij dat telt. Maar ik voel die (met 3x10, dus wat lager gewicht) eigenlijk alleen in m'n benen. Ik heb nogal korte hamstrings, dus met een heel laag gewicht is dat al vrij zwaar voor mij. En aangezien ik 130kg deadlift is 30 of 40kg dan niet echt training voor m'n rug.

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Deadlift is rug :) en een beetje benen. Maar ook met 15-12-9 is het uit balans en imo erg veel

6. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Stifflegged, wanneer je je kont naar achter gooit is meer voor de hamstring.

Verder ben ik het met je eens. Less is more is altijd wel van toepassing bij KT.
    Je hebt 3 verschillende rows...

Ook heb je wat bicep 2 Curl oefeningen. Opzich niet verkeerd maar pak er ook een hammer grip bij. Preacher hammers bv.

Wat schouders pak je alleen de kop, doe er ook een front raise bij.

En borst heb je alleen incline...

Laatst bewerkt: 14 sep 2012
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    klopt, maar dan doet hij toch 9 voor benen? Kuiten tel ik niet mee

en de gewone DL is rug, dus 6x3 =18

8. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213

Leg press gaat goed vooruit. Net 10x120kg, 8x130kg, 8x130kg met 1 been tegelijk gedaan. Volgende week als ik weer ga squatten zal het wel wat minder hard gaan.

9. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Sinds een maandje heb ik 2 dumbells van een maatje overgenomen en het gaat echt super. Moet nu alleen wel extra gewicht hebben.

Waar kopen jullie betaalbare gewichten voor op dumbells? Ik zie ze alleen maar overpriced op internet staan.

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dunno of het nog steeds zo is, maar ik heb ze toen megacheap via mp gekocht jaren terug. Mensen beginnen fanatiek en na een half jaar staat hun nieuwe spul voor de helft op marktplaats. :)

11. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je kan ook op DBB kijken, daar worden ook vaak spullen aangeboden.

12. Jerreby

Jerreby Active Member

Leuk Bevonden:
    32
    Oke thanks, ik ga eens kijken :).

13. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Heb maanden geleden mijn arm gebroken. Nu had ik het idee dat het niet helemaal goed hersteld is, maar mijn fysio zei dat het volgens hem prima was, alleen wat stijf kraakbeen nog zeg maar. Dus moet nog even rustig gaan beginnen en deze week nog niet boksen.

Mijn plan is echter om op maandag te gaan fitnessen, dan woensdag 2 uur lang boksen als workout (niet echt sparren enzo, maar gewoon de training) en dan vrijdag zwemmen (eventueel af en toe fitness). Daarnaast thuis balans en beetje kracht oefeningen doen voor mijn benen en regelmatig hardlopen.

Ik vond afgelopen jaar namelijk het fitnessen echt heel saai, maar moet het sowieso doen vanwege mijn benen (kruisbanden). Heb die afwisseling wel nodig om gemotiveerd te blijven. Denken jullie dat dit evenwichtig is, ook mbt tot het trainen van de bovenbenen, of moet ik eigenlijk minimaal 2x fitnessen? Is er echt meerwaarde bij het zwemmen, of kan ik dat er beter gewoon af en toe naast doen en op vrijdag de gym weer in duiken?

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb m'n split weer wat aangepast. Dit is de laatste versie:

Buik moet ik nog ff kijken wanneer ik dat erbij doe.

15. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik kan helaas geen db shrugs meer doen.. Gewichten gaan maar tot 38 (kon zweren dat het eerst 40+ was) en dat is niet genoeg voor een fatsoenlijke workout.. Terug maar de barbell (wat kut is omdat m'n rechter trap achterloopt).

16. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Bij mij in de gym gaan ze tot 40kg. Ik zit nu op 36kg/38kg. Dus ik ga gewoon door met dumbells tot ik 3x12 met 40kg kan. Daarna ga ik wel over op dumbells.

Maar nu is m'n schema wel prima toch? :)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik snap niet helemaal wat je nu van plan bent. Fitness, zwemmen en boxen op ma woe en vrij? Klinkt als een gezond programma en zorg dan op de maandag voor een fullbody programma. Je zal er niet huge mee worden maar prima als ondersteuning.

Ik ga woensdag bij crossfit kijken, ben erg benieuwd en misschien hou ik hierdoor wel helemaal op met naar de sportschool gaan :)

http://www.youtube.com/watch?v=tzD9BkXGJ1M

(eerste zoveel seconden is wat het NIET is ;))

18. Drzapper

Drzapper Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ziet er behoorlijk intensief uit :) Waar ga je dat doen in Groningen?

19. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Wordt dat in heel Nederland gedaan? :) Ziet er wel interessant uit.

20. Corona

Corona Active Member

Leuk Bevonden:
    82
    Yoo Kevf, ben ook wel benieuwd waar je dat gaat doen in Grunn.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina