Ik denk inderdaad dat dat er voor groot deel mee te maken heeft.
Waarom zou je er als een Michelin mannetje uit willen zien?
Fitness/Bodybuilding is een prachtige sport, je bent eigenlijk bezig met het beeldhouwen van het lichaam naar eigen inzicht (waar uiteraard wel beperkingen liggen in de genen e.d.).
Toen ik het deed een aantal jaar terug wilde ik ook vrij groot worden. Dat is een jaren plan helemaal als je vanaf "niks" komt. Ik was best aardig op weg. niet extreem maar gewoon ok (16 kilo zwaarder). Nu moet ik wel nogmaals zeggen dat ik vanaf niks kwam, dus dan zie je er na +16 kilo vrij "normaal/beetje fitness" uit
. Helaas had ik al vrij snel last van een blessure waardoor ik nooit voluit kon.
Wat ik in die tijd wel merkte is dat het levensschema wat ik had me nogal begon te irriteren. En dan had ik het nog niet eens zo enorm strak. Altijd maar eten, ranzige shakies, weinig tot geen alcohol, strak trainen. Je hele leven past zich aan aan de sport... maar of ik er nou echt "gelukkiger" van werd? Tuurlijk is het leuk om te groeien, maar ik denk dat ik die tijd beter had kunnen steken in iets anders. Ik moet wel noot bij maken; ik heb een hekel aan
veel eten. Als je geen eter bent is enorm groot worden echt extreem afzien.
Nu mag ik opnieuw beginnen van de fysio, een jaar niet gesport (ong. 6 kilo verloren). Ik ga graag de gym in maar wel met een nieuwe doelstelling. Ipv veel spiermassa gewoon fit gedefinieerd en idd meer richting het verfoeide "beachboy" dan bodybuilder fysiek. Beetje idee George Saint Pierre qua doel.
Om uiteindelijk laag vet % te krijgen moet je wel weer diëten though maargoed.. eerst maar eens de spiermassa weer op oud niveau+
Klik om te vergroten...