1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Sterker nog, een keertje junken zou niet eens zo vreemd zijn.

Wedstrijd BB'ers zijn andere koek. Die gaan los op KH-loos, knallen kilo's groene groenten naar binnen en gaan keihard trainen...Teh Fuck. 8)

2. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Waar heb je dat gehoord? Dat heb ik namelijk echt nog nooit gehoord. Behalve van ecto's in de gym.

3. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh don't get me wrong, het is absoluut belangrijk. Maar de mate waarop sommige mensen het aan het aanhouden is al in meerdere artikelen en programma's (zit op stage dus ga niet alle bronnen opzoeken) besproken dat het niet nodig is.

Voeding is belangrijk maar velen slaan door in bijv. eetschema's.

4. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    Het is maar net waar je zin hebt om je tijd en energie in te steken. M.a.w. vind jij het afwegen om je leven lang een zwaar dieet te hebben en volgens schema te leven om er gespierd uit te zien..... het is een afweging. Nou moet ik wel zeggen dat de meeste gasten die een maatje groter zijn dan normaal qua spiermassa, toch vaak niet heel gelukkig uit de ogen kijken.. beetje gefrustreerde blik vaak.

5. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Dat is niet gefrustreerd, dat is stoer. :+

6. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Tsja als die ijzeren dicipline en beperkte levensstijl je gelukkig maakt moet je het vooral doen denk ik dan ;)

7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    leuk punt dat je aanhaalt. Ik denk echter niet dat die gefrustreerde blik voortkomt uit het te streng leven maar dat die al aanwezig was voordat die persoon begon met trainen.

genoeg gasten op de sportschool zijn zo onzeker als wat en willen dat compenseren met een overmaat aan spiermassa :)

8. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    ....Wat ze vervolgens vaak niet halen omdat ze niet voldoende eten :+

9. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Zat laatst een Big Tasty te eten (yea lekker aan het cutten:emo:) en tering wat heeft dat ding een aparte waardes.

Sowieso 900+ kcal is al behoorlijk wat, maar er zaten ook gewoon 53gram eiwitten in. Vind ik toch behoorlijk veel voor een burger van de Mac.

10. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    Die Big Tasty is de MOAB(urger) onder de hamburgers qua carbs volgens mij.

11. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Ik denk inderdaad dat dat er voor groot deel mee te maken heeft.
    Waarom zou je er als een Michelin mannetje uit willen zien?

Fitness/Bodybuilding is een prachtige sport, je bent eigenlijk bezig met het beeldhouwen van het lichaam naar eigen inzicht (waar uiteraard wel beperkingen liggen in de genen e.d.).

Toen ik het deed een aantal jaar terug wilde ik ook vrij groot worden. Dat is een jaren plan helemaal als je vanaf "niks" komt. Ik was best aardig op weg. niet extreem maar gewoon ok (16 kilo zwaarder). Nu moet ik wel nogmaals zeggen dat ik vanaf niks kwam, dus dan zie je er na +16 kilo vrij "normaal/beetje fitness" uit :+. Helaas had ik al vrij snel last van een blessure waardoor ik nooit voluit kon.

Wat ik in die tijd wel merkte is dat het levensschema wat ik had me nogal begon te irriteren. En dan had ik het nog niet eens zo enorm strak. Altijd maar eten, ranzige shakies, weinig tot geen alcohol, strak trainen. Je hele leven past zich aan aan de sport... maar of ik er nou echt "gelukkiger" van werd? Tuurlijk is het leuk om te groeien, maar ik denk dat ik die tijd beter had kunnen steken in iets anders. Ik moet wel noot bij maken; ik heb een hekel aan veel eten. Als je geen eter bent is enorm groot worden echt extreem afzien.

Nu mag ik opnieuw beginnen van de fysio, een jaar niet gesport (ong. 6 kilo verloren). Ik ga graag de gym in maar wel met een nieuwe doelstelling. Ipv veel spiermassa gewoon fit gedefinieerd en idd meer richting het verfoeide "beachboy" dan bodybuilder fysiek. Beetje idee George Saint Pierre qua doel.

Om uiteindelijk laag vet % te krijgen moet je wel weer diëten though maargoed.. eerst maar eens de spiermassa weer op oud niveau+ :+

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

dan is het gewoon niet jouw ding en daarnaast gaat jouw verhaal eigenlijk voor alles op waar je goed in wilt worden. Sterker nog voor BB hoef je relatief weinig op te geven.

Ik heb in de Nederlandse top getafeltennist (jeugd). Ik trainde 6x per week (1,5 uur), vaak ook op zondagochtend, had de garage omgebouwd om te trainen en ging elke grote vakantie een week op trainingskamp.

Wedstrijden op zaterdag door heel Nederland en altijd wel de helft van het weekend volledig kwijt. Daarnaast ook nog de nodige toernooien, soms in Duitsland.

Met BB kom je een heel eind met 3x in de week hard trainen en een goed eetschema. Dat is dan toch best appeltje eitje ;)

13. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat betekent die afkorting?:)

14. Kleenex

Kleenex Zakdoek van het jaar

Leuk Bevonden:
    1
    Mother Of All B(ombs)

Nee, Massive .... nog iets.

15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Zelfs dan vind ik BB zwaarder. Als je getafeltennist hebt of getraind ben je er daarna vanaf. bij BB begint het dan pas. Rust, voeding.. en voeding is echt heel extreem. Uitrekenen, kopen, opslaan, naar binnen werken. Altijd en overal eten bij je hebben. Je kan niet bij wijze van een dagje aan strand zonder dat je genoeg kcal en eiwitjes bij je hebt. Schrijnend voorbeeld vond ik laatst; zat een vrij gespierde gast zichzelf laatst bij een eettentje binnen helemaal vol te proppen met broodjes kip e.d... terwijl z'n vriendin alleen buiten zat op het terras. Dude!

Maar uiteraard, het is de afweging zoals ik eerder aangaf.. ik denk idd niet dat het voor mij weggelegd is. Wat overigens niet wil zeggen dat ik niet meer ga fitnessen alleen écht groot worden, nope dat zal er niet in zitten. :p

16. FunkXual

Leuk Bevonden:
    24
    In dit geval Mother Of All Burgers. :+ (ik weet het flauw)

@ Aernhem: het voorbeeld dat jij aanhaalt is ook wel extreem. Je kunt het ook gebalanceerd doen door gewoon een gezond eetschema (wat meer gericht op eiwitten) aan te houden.

17. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Datum invullen: Dinsdag 8 Mei

Leeftijd: 17
    Lengte: 194CM
    Gewicht: 90KG
    BF %: 12.5
    Ervaring: 2/3 maanden

Streef gewicht: 85-90
    Streef BF%: 9/10%
    Voor:mad:datum) Mid Juli

stats
    Bench(datum behaald): 1x80 / 6x70 7 Mei
    Squat(datum behaald): 6x100 25 April
    Deadlift(datum behaald): 10x 90. Geen idee, nooit max gedaan.

Haat onzekerheid met het cutten, weet nooit zo goed of ik goed eet / train...

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    echt totaal geen last van. Van mijn vriendengroep ben ik veruit de grootste en mijn stats zijn zeer redelijk. Enige wat ik er echt voor doe zijn twee shakejes met eiwitten en havermout mee naar het werk, ontbijtje met wat meer ei en 's avonds wat meer eiwitten.

Als ik een weekendje weg ben neem ik hoogstens de moeite om een shake of 2 met havermout en whey mee te nemen. Als we uit eten gaan eet ik lekker mee (en eet die dag wat minder carbs) en om de zoveel tijd (1 soms 2 keer per maand oid) lekker op stap met de nodige biertjes.

Daarnaast kan je er nog voor kiezen om te compenseren. Dagje strand? Gewoon lekker patat eten. Die avond gewoon gezond eten en ipv een enkele een dubbele shake en ipv een halve bak kwark een hele; klaar ben je weer :)

19. Duke_Jay

Duke_Jay Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Juist 8)

Gewoon het ei laten 'schrikken' als je 'm net hebt gekookt, daarna kan je het super makkelijk pellen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina