1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik train/wedstrijd op het veld op donderdag en zondag, dus ik pak benen op dinsdag.
    Echter tijdens het seizoen doe ik voornamelijk plyometrische training, meer op onderhoud.
    Tijdens het offseason ga ik ze helemaal kapot maken wat kracht betreft. Vaak om de 3 dagen pak ik dan benen.

Tijdens het seizoen trek ik het gewoon niet om dan volle bak benen te gaan doen omdat je toch al snel 2 dagen spierpijn/vermoeide benen hebt en ik op het veld niet lekker kan gaan.

2. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je zegt dat je tijdens het seizoen plyometrische training doet voor onderhoud, wat voor oefeningen doe je dan? Op dit moment pak ik gewoon calf raises op zo'n machine met licht gewicht 15x3/4 en ik doe de legpress 15x2/3 explosief. Weet niet of dit ook voldoende is.

3. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Pff wat een hell om onder 12% bf te komen, of ik hou gewoon van eten.. laten we het daar op houden. :emo:

4. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Rond dat percentage vond ik het ook echt kut worden. Maar ik ga het de volgende keer anders aanpakken, gestructureerder, zodat het makkelijker gaat (hoop ik).

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Is dat Air Alert een uitgewerkt programma? Ik kan dat dan ook wellicht wel gebruiken, ik vind het maar lastig om structureel goed plyometrisch te trainen binnen de sportschool.

6. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Ja ik zit nu al een half jaar ofzo op 12%, doel is om op 9/10% te komen, maar dat schiet dus niet echt op.

Overigens heb ik ook geen idee of ik goed op weg ben wat betreft fitness.. ik fitness thuis (heb wel redelijk geïnvesteerd), dus heb geen begeleiding.

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Hm, een half jaar is wel heel lang. Dan zou je toch al een stuk lager moeten zitten. Misschien eens iets drastisch veranderen dan. Of iets nieuws uitproberen.

8. Ralluff

Ralluff Vedette

Leuk Bevonden:
    13
    Heb me ook nooit echt goed aan een voedingsschema gehouden. Er zijn weken geweest dat ik het volhield om goede dingen te eten, maar als je dan niet snel resultaat gaat zien gaat dat demotiveren. Ik kan anders wel even een foto'tje uploaden, of is dit niet het topic ervoor?

9. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is een programma van 16 weken maar wel behoorlijk intensief. Stuur maar even je mail adres dan kan ik het je toe sturen ;)

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Om onder de 10 te komen moet je wel strict zijn met je voeding. Wil deze zomer op 8% staan.

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Brute week er op zitten

190 Deadlift, 130 incline benchpress, 82 staande military :)

Paar weken alweer met de nodige dedication bezig en dat betaalt zich nu terug

12. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Ik ben echt een fitness-noob, maar ik heb een vraagje over bepaalde fitnessapparaten. Ik heb mijn enkelbanden een maand geleden gescheurd en zit al een lange tijd stil. Ik heb altijd enorme honger, maar nu ik niets kan doen, voel ik me echt ongezond. Dan zit ik ook totaal niet goed in m'n vel, als ik geen beweging heb.

De tape kan er nu na 4 weken al bijna vanaf (maandag namelijk) en ik kan weer rustig lopen. Ik wil daarom rustig gaan beginnen met wat oefeningen om weer een beetje in beweging te komen en fit te worden. Ik kan nog geen echte loopband, denk ik, want als ik op tempo moet lopen, dan krijg ik weer echte last. En het is niet echt verstandig om dan flink te gaan lopen op de loopbanden. :+

Ik kan wel normaal fietsen, dus kan nog altijd gaan spinnen of iets dergelijks. Ik ken heel weinig apparaten, dus weet niet precies wat ik kan gaan doen. Iemand tips voor mij? Het liefst wil dus gewoon weer rustig gaan beginnen met bepaalde oefeningen om fit te worden. Daarnaast zou ik ook héél graag iets aan krachttraining doen.. vooral voor m'n buik (en bovenlichaam). Ik heb dit nog nooit gedaan, dus zal wel bij de fitness ook vragen wat ze mij aanraden.

Iemand die me kan helpen? :)

13. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    18.017
    Qua kracht kan je zat apparaten doen zonder je enkels oid voor te gebruiken.
    Dumbell Press zou je zelfs ook nog kunnen, en probeer wellicht te gaan roeien?

14. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ja want roeien is totaal niet belastend voor je enkels. Je moet gewoon zelf in de gym gaan kijken wat je aankan.

15. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik zou gewon niet zo eigenwijs zijn en even naar de fysio. Die test je enkel op stabiliteit en kan je goed advies geven. Daarnaast zijn alle oefeningen waarbij je geen kracht/druk zet met je voeten een optie.

16. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zijn er dus heel weinig omdat je volgens mij met alle oefeningen stabiliseert door je benen en er ook veel druk komt te staan op je gewrichten. Het zal dus vrij lastig worden om nu goed KT te gaan doen.

17. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Waar een wil is is een weg.

Je kan een hele hoop oefeningen gewoon zittend doen om je enkel niet te belasten.
    Van press oefeningen tot curls.
    Alleen benen trainen zal wat lastig gaan.

Lees je even goed in(OP staan zat handige links) en maak een schema.
    Als je die hiermpost zullen we er even naar kijken en tips geven.
    Ga vervolgens gewoon kijken wat wel en niet gaat, belangrijk dat je niets gaat forceren, dan ben je alleen maar langer bezig met herstellen.

18. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Oke naar relatief veel gelezen te hebben over voeding enz. heb ik een tijd terug wat meer op me voeding gelet. Een gemiddelde dag ziet er op moment ongeveer zo uit:

8:30 - 9:00 twee boterhammen met hagelslag(ja slecht) met kop groene thee
    Rond 11:00 banaan of bakje kwark
    13:00 2 boterhammen met kipfilet of boterhamworst en 2 boterhammen met pindakaas en glas melk
    15:30 - 16:00 twee boterhammen met kipfilet of boterhamworst
    18:00 Avondeten merendeel van de week bestaand uit aardappelen,groente en vlees
    21:00 Bak kwark en/of appel

Het probleem is dat dit nog steeds te weinig is voor mijn lichaam aangezien ik blijf afvallen (68 kg bij 1.88 meter..) doordat ik ben begonnen met 4 keer in de week te sporten. Echter toen ik begon at ik slechts 4 boterhammen op een dag (nu 8 ) en geen kwark of fruit. Alleen at ik toen minstens twee zakken chips in de week en sowieso vaak patat,pizza enz.

Is het heel onverstandig om nu naar supplementen te gaan kijken om meer eiwitten, koolhydraten en vetten binnen te krijgen op een dag? Heb wel is uitgerekend dat ik ongeveer 1800 kcal binnenkrijg met me huidige voedingspatroon en er 2700 ongeveer nodig heb (door veel sporten). Maar heb geen idee hoe ik dit gat met eten nog kan opvullen.

Hoop dat het beetje duidelijk is! Alvast bedankt

19. LBJ6

LBJ6 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Nee je eet gewoon slecht. Als je zegt dat je al relatief veel gelezen hebt over voeding dan zou je nu wel aardige basiskennis moeten hebben over hoeveel je moet eten. Ik zou toch maar is wat meer gaan lezen ;)

Heel simpel gezegd: heb je een tekort aan K/E/V? Dan moet je gewoon meer eten.

20. jensss

jensss ^^

Leuk Bevonden:
    2
    Ja ik snap dat ik meer moet eten alleen het probleem is dat ik al twee keer zoveel eet als dat ik eerst deed en niet het idee heb ik dat ik het trek om nu nog meer te gaan eten. Maar goed als het antwoord zo simpel is dat ik meer moet eten dan moet ik dat maar gewoon proberen! Dacht alleen dat er mogelijk een 'makkelijkere' manier was door gebruik te maken van supplementen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina