1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness en aanverwanten [Deel 7]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Flix, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ja het zal wel moeten in de Smith want anders word het MTS squat. In iedergeval bedankt!

En bij ons word die smith machine best vaak gebruikt. Gebruik hem zelf eigenlijk niet dus zou hier geen antwoord op weten haha.

2. PineaPPle JOE

PineaPPle JOE Registered Abuser

Leuk Bevonden:
    74
    Smith machine is volgens mij gewoon ontworpen zodat je in je eentje veel gewicht kan bankdrukken of squaten zonder een buddy ofzo?

3. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Omdat jij een beste core hebt als je de sumo squat ass to the grass in een squatrek kan doen.

Ik vind het echt onzin dat je kosten wat kost een smith moet vermijden. De squat, snap ik, aangezien je in de smith weinig ondersteuning hoeft te geven en je je core dus niet lekker pakt, maar een sumo squat en een half squat in de smith zorgt ervoor dat je:

A: Lekker diep kunt gaan zonder veel ongewenste druk op de gewrichten, omdat je dus niet hoeft te compenseren in een smith door een stuk naar voren te gaan met je voeten
    B: Doordat je een stuk verder kan gaan met je voeten, concentreer je je veel meer op de quads

Anyway, ik was fucked die dag

Merk wel dat, sinds ik niet meer alleen train, ik veel "beter" train nu ik een maatje heb die veel beter naar mijn vorm kijkt, mij uit mijn "comfort zone" pushed en gewoon meer lift dan ik....:+

Laatst bewerkt: 14 nov 2012
  4. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben pas om 19.00 thuis van werk, dan moet ik nog koken + eten en dan naar de sportschool, thuis komen en een aflevering van iets kijken en pitten en dat de hele week door.

Hoe doe je het? Niet zeiken als een wijf en weten wat je wilt en gewoon GOAN!

5. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heb gisteren echt lekker getrained. PR met squatten neergezet. Vorige PR was 5x5x100kg.

Dumbell side raise:
    10x14kg
    10x14kg
    8x14kg

Barbell upright row:
    10x30kg
    8x32,5kg
    9x32,5kg

Reverse fly:
    8x14kg
    10x14kg
    8x14kg

Barbell squat
    10x20kg warmup
    5x40kg warmup
    5x85kg
    5x90kg
    5x95kg
    5x100kg
    5x110kg PR!

Walking lunges:
    3x20x14kg

Hyperextensions:
    3x10
    Ik doe gewoon 3x10 en dan zover als ik kan voorover.

Sitting calf raise:
    12x160kg
    12x160kg
    10x160kg

6. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    netjes man. Hoelang train je eigenlijk al? En tot hoeveel lopen jou barbells? 60 kg?

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Dumbbells bedoel je? Die lopen tot 42kg. Maar alleen met shrugs kom ik daar in de buurt (40kg), bij de rest zit ik daar nog lang niet. Hoogste dumbell gewicht is dumbell row, dat doe ik met 28kg nu.

Ik train al best wel even, maar serieus sinds vorig jaar oktober, toen begon ik met stronglifts en een beetje op m'n calorie inname te letten. Vanaf maart ofzo ben ik me echt gaan verdiepen in split schema's en voedingsschema's en die worden steeds beter. Voor oktober 2011 deed ik ook wel split schema's, maar die liet ik altijd gewoon maken door de sportschool en deed gewoon blindelings wat erop stond. Heb echt lang aangekloot zo. Heb vorig jaar ook echt heel lang niet getrained. Van maart tot oktober geloof ik.

Laatst bewerkt: 15 nov 2012
  8. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ah oke, ik las ook verkeerd haha. Barbell squat staat er. Ik las Dumbell squat :p.

Mijn hoogste met dumbell is dumbell press nu 30 kg per hand. Bij ons in de gym gaan ze tot 37,5kg. Hoop dit toch wel ergens begin april volgend jaar te gebruiken voor DP.

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Alleenstaande vader (1/2 van de week de kleine over de vloer) en 45 uur per week werken. Naast al mijn andere hobby's past het best. Het is maar wat je er voor over hebt.

Daarnaast is bodybuilding eigenlijk best simpel als je het principe door hebt. Ik train slechts 3x in de week en max 45 minuten. En ben toch best een sterke/grote jongen. De crux zit hem vooral in je dieet op orde hebben en goed naar je lijf luisteren.

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Maarja, jij hebt ook al een flink fysiek opgebouwd he. Jij hoeft eigenlijk alleen nog te trainen om het bij te houden. Of wil je nog groeien?

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Een goede trainpartner is zooo relaxed!
    Train nu een half jaar samen met iemand die precies is zoals ik in de gym.
    Komen samen binnen, beide muziek in, binnen 40 min 2 spiergroepen á 3 oefeningen gedaan en staan weer buiten. Sms zelfs zonder een woord gezegd te hebben tegen elkaar op wat aanmoediging na. Heerlijk!
    Zo hoor je imo te trainen. Bek dicht, full focus knallen.
    Merk dat dat zoveel beter werkt dan wanneer je met iemand trained die blijft lullen.

Anyhow, lig nu zelf al 2 weken plat met flinke koorts en keelontsteking...
    2x geprobeerd te trainen maar sloeg helemaal nergens op.

Een ding scheelt, meid met wie ik nu ga drinkt niet en merk aan mezelf dat ik ook een stuk minder drink.
    Kan vast nietslecht zijn.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wel een terecht punt wat je zegt. De behoefte verandert naarmate je ouder wordt en naarmate je langer hebt getraind. Ik kan nu rustig 6 weken niks doen en zit na dik een week weer op het oude niveau. Daarentegen kan ik ook niet altijd alles meer full pull doen, trekt mijn lijf niet.

Stond bijv laatst brakkig (3 biertjes gehad) op de sportschool op een zaterdagochtend. Dus ik dat aan een kerel naast me vertellen die naast me stond te trainen (met best een redelijke fysiek). Hij 'ik ken het, ik kwam vanochtend om half zes ook stomdronken thuis'

Tja hij is 21, ik alweer ruim 30 :+

Vandaar dat ik ook zei dat je moet leren luisteren naar je lichaam.

Ik hoef niet persé te groeien, maar ben nu ineens toch ruim over de 90kg. Ik heb het idee dat de eiwitten van XXL beter zijn dan die van B&F. En toch weer een stukje sterker geworden. Maar de echte rek is er wel uit. Overigens heb ik bijna altijd 3x per week gesport. Echter dat was eerst wel 1 uur en 15 minuten per keer.

13. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ik zit meestal rond de 50 minuten tot uur per training. Zal komende 2 / 3 weken wel korter zijn ivm nieuwe training met minder oefeningen maar wel full body. Pas als er wat hogere gewichten opkomen zal het langer gaan duren.

14. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nieuw deel!

Fitness, Bodybuilding, etc. [deel 8]

Startpost is nog in aanmaak though. Heb er een boel nutteloze shit ook uitgeflikkerd, zoals ongeveer 100% van de boeken. Die deden het namelijk allemaal niet.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina