Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik gebruik de term antagonist omdat ik onder thuis trainen "opdrukken, sit ups en wat dumbbel oefeningen". Voor die oefeningen kan je niet altijd goed de antagonist pakken.

Uiteraard kan je als je genoeg apparatuur koopt thuis wel trainen, maar ik denk niet dat iedereen uberhaupt plaats heeft voor een smith machine en daarnaast nog een bankje. Anders is het gewoon erg lastig om sommige spieren te trainen (meestal dan de antagonist) Mischien had ik het even verkeerd gezegt en stiekem ook iets te kritisch maar ik vind het trainen bij een sportschool meestal toch wel beter dan thuis trainen, maar dat is dan mijn mening..

2. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    In een sportschool trainen is ook beter, vrij logisch.
    Maar even teruggaan naar de antagonisten, met het assortiment waar ik het enkele posts hierboven over had, daar is toch wel goed mee te trainen?

Ik ga bijna elke dag naar het fitnesscentrum, maar er zijn wel eens dagen dat het (bvb vernieuwing van apparatuur, personeelsdag weet ik het allemaal) dicht is, dan kan je met de ongein die ik thuis heb staan toch behoorlijk goed trainen, of zie ik dat dan verkeerd? Mis ik nog iets dan?

3. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Tuurlijk kom je dan een heel eind, dat ontken ik ook niet. Maar ik zat meer in gedachten dat grotendeels de leden hier op het forum nog jeugd is en waarschijnlijk nieteens het budget en ruimte heeft om zulke dingen allemaal te kopen en te plaatsen in je kamer. En als je inderdaad goed thuis wilt trainen mag je een groot assortiment dumbbels hebben en een smithmachine inclusief een bankje. Maar dat kan best wat kosten geloof ik ;)

4. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Die Smithmachine is iets wat ik eigelijk er nog wel bij zou willen hebben.
    Je kan daar vrij veel dingen mee en is behoorlijk handig.
    De prijs zal natuurlijk wel vrij hoog liggen dus ik denk dat ik een ander iets moet zoeken om me aan op te trekken en dergelijken.
    Komt goed.

5. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    als je echt alleen wilt optrekken kan je ook gewoon een buis halen bij de gamma hoor 8)

6. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    jamaar, het moet ergens aan hangen he :+

Hehe, nee maar je hebt natuurlijk wel gelijk. Benchspressen (weetik hoe je dat schrijft) doe ik met een losse Barbell + gewichten, en ik heb dus eigelijk de machine daar ook niet voor nodig.
    Ik zoek dan ook voor een lage prijs iets om me aan op te trekken.
    Een bezoekje langs de gamma is nog niet zon slecht idee :cool:

7. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @ Cyrax77

Dit merk ik ook bij ons in het fitnesscentrum...
    Men vind persoonlijke begeleiding altijd prettig! Ook de jeugd die in het begin natuurlijk niets van mij wil aan nemen, begint na verloop van tijd ook echt te luisteren naar mijn aanwijzingen :)!
    Toch wel lekker, aangezien het zo ook stuk gezelliger is!

Heb nu ook een VAST contract gekregen, en ga daar om het weekend werken!
    Oftewel, een betaalde stage. Morgen mijn eerste dag...
    Ik sta dan ook alleen. Dus openen, alles aanzetten enz.

Vind het wel een beetje spannend, maar zie het zeker wel zitten! Heel erg leuk geld verdienen! :)

8. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Lees dit stuk eigenlijk nu pas, mischien is SPECO iets voor je. Ik ga iig binnenkort even verdiepen wat deze opleiding inhoudt maar het is een combinatie van sport en economie, zodat je dus een bedreifsleider word o.i.d.

http://www.fontys.nl/opleidingen/afstudeerrichting.co.speco.47407.htm

Dit lijkt mij iig wel een leuke opleiding :)

Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  9. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Net hadden mensen het even over de Smith machine. Er zijn idd maar weinig mensen die de ruimte hebben om zo'n ding neer te zetten.

Je kunt er wel een aantal oefeningen op doen idd alleen ik blijf het toch een *** apperaat vinden. Omdat de stang vast zit krijg je dat bij een aantal oefeningen de bewegingen niet natuurlijk zijn.

Bijvoorbeeld:

bij bankdrukken bestaat het gevaar dat je met 1 kant harder gaat drukken dan de andere. Dit komt doordat je de stang niet hoeft te stabiliseren. De kans op blessures neemt hierdoor ook toe. Ook spreek je er minder spiervezels mee aan doordat je niet hoeft te stabiliseren.

Het zelfde geld voor squads.

10. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Uiteraard, maar het is wel een perfecte apparaat als je aan het herstellen bent van een blessure of juist net begint met fitness, dan heb je de controle nog niet zo goed..

11. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1
    Ik mocht van de fysiotherapeut juist niet meer dat apparaat gebruiken omdat je het gewicht in een onnatuurlijke lijn omhoog drukt.

Voor bepaalde oefeningen vindt ik hem wel fijn hoor. Alleen niet voor bankdrukken, squads, neck en front presses.

12. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    ben 3 weken geleden weet begonnen met fitnessen en dat bevalt me hartstikke goed ff wat spieren kweken en '' dikker'' worden want ik weeg maar 65kilo ong toen ik begon .. wat het nu is :confused: 2 jaar geleden ben ik begonnen met fitnessen maar vanwege school ben ik gestopt dat vond mijn ma beter (zat toen in 4 vmbo) ook al heb ik het gehaald zonder me boeken nauwlijks open te hebben gehad ...

en rust en goed eten is idd heel belangrijk ...
    speel trouwens ook voetbal en heb in de 12 jaar dat ik sport nog nooit een blessure gehad :thumbs:

13. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    IK ga aanstaande vrijdag naar een Fitnessbeurs in Utrecht!
    Grootste van Nederland geloof ik :)!

Ga samen met mijn stage/werk personen er heen...
    Eens kijken wat we weer voor nieuwe snufjes hebben op fitness gebied!

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ha ik moet er ook naartoe, maar dan voor een schoolopdracht :)

15. MYSTERY X

Leuk Bevonden:
    31
    Wanneer ga je?! :cool:
    Ben benieuwd of het interessant is! Ik zie het in elk geval wel zitten, om daar eens rond te snuffelen!

16. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Door alle drukte met stage en werk even 2 maand terug naar 2x per week trainen. Meteen een nieuw schema... maar dit schema is wel focking lang:x

Doe nu 2x per week alle spiergroepen en voorheen deed ik 3x per week elke keer andere spiergroepen. Zit nu op een schema van 18 verschillende oefeningen die elk 3/4 x 8-12 gedaan moeten worden met pauze van 45/60 sec ertussen8)

Ben blij dat ik in december weer normaal kan trainen ipv nu 2 uur per keer8)

Maar ben na paar jaar trainen wel tevreden over mn shouders/rug:) Borst mag nog wel iets meer.. maar bankdrukken ben ik nog steeds niet echt goed in, moet je ook veel doen zeggen ze, maar train meestal alleen en wil niet nog es een stang op me keel hebben omdat er niemand achter staat dus train eigenlijk altijd te licht..

17. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Ik ga waarschijnlijk vrijdag, ik weet al zo'n beetje waar ik naar ga kijken dus ik zal er niet al te lang zijn. Het lijkt mij ook leuk om de nieuwe snufjes te gaan bekijken, en ik wil zeker de kinesis gaan uitproberen. Kijken of dat echt zo goed is als wat ik hoor :thumbs:

18. T!jg3rn00tj3

Leuk Bevonden:
    1

Mja opzich wel goed wat je doet dat 2x per week alle spiergroepen pakken. (benen niet vergeten ;) ) Elke spiergroep, behalve buik en kuiten, hebben 48 uur nodig om te herstellen. Soms iets meer, ligt er een beetje aan wat de trainings intensiteit is. Je hebt na een training wel 2 dagen lang een afgifte van een groeihormoon voor die spier. Dus als jij 2 keer per week de borst traint heb je dus dat van de 7 dagen je borst 4 dagen aan het groeien is. Ik zou de borst trouwens niet vaker dan 2 keer per week pakken.

Om de borst ook wat meer volume te geven moet je de bovenborst niet vergeten. Deze groeit ook lastiger. De borst komt hierdoor meer naar voren en lijkt daardoor groter.

Sowieso is het wel aan te raden om even iemand erbij te vragen als je gaat bandrukken. LET OP! nooit op je max drukken. Dit om blessures te voorkomen. Mensen zijn vaak geneigd om de beweging minder goed uit te voeren en hierdoor de spier die ze willen trainen ook minder goed aan te spreken.

19. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Sowieso altijd blijven combineren met standaard bankdrukken, incline en decline :)

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

Trainde me ene tijd suf, dat was leuk maar hou het nu vooral bij. Ben eigenlijk tevreden met mijn huidige staat: wasbordje, redelijk ontwikkelde armen en borst. Ik val niet voor die verslavings en uitbreidingsfactor. Wat mijn vaak opvalt is dat de veel mensen die beginnen: A.Supersnel afhaken en hun schema vernaggelen (grote groep) B.Doorzetten en net iets te fanatiek worden.

Ik dnek dat goede begeleiding best wel een pré is.

Laatst bewerkt door een moderator: 10 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina