Eyy...!! Een fitness Topic.. M'n favo sport..! Of tenminste; 1 van m'n meerder favo sports..!!
Ik sport redelijk vaak i/d sportschool. Meestal zo'n drie x in de week als het uitkomt met m'n studie. Deze week toevallig kan ik maar 1 x. Het zy zo..!
Ik train bijna een jaar nu en in het begin maakte ik goede progressie. (Spiermassa kweken) Nu echter is het wat minder geworden want op een gegeven moment kom je op een dood punt, zo is me verteld. Hier kom je heel lasig over heen en vergt veel zelfdisipline. Je moet blijven gaan en goed blijven eten wil je dit 'overwinnen. Zelf ben ik een aantal weken gestart met de inname van Creatine *in poedervorm) 8 v.d 10 mensen die serieus fitnessen gebruiken dit 'voedingssuplement'. Ik heb de kleinste bus gekocht om het te proberen. Het is me absoluut niet bevallen. Ik nam 5 gram per dag over een periode van ongeveer 3 weken. In deze periode had ik s'nachts het gevoel dat ik thuis kwam van een feestje waar ik te diep in't glasje had gekeken. Me hoofd spinde en ik had een heel 'licht' gevoel in m'n kop. Ik ben de dosering gaan verminderen naar ongeveer 2 á 3 gram maar het bleef. Nu ben ik er mee gestopt om er zeker van te zijn dat het aan het gebruik van Creatine ligt. Mocht het niet zo zijn dan moe'k maar ff naar de Doc denk.
Zijn er hier mensen die gebruik maken van Creatine?
PS: ik lees dat mensen hierzo vooral de borst spieren kweken; okay, die zyn natuurlijk het belangrijkste wil je in de zomer tjikkas regelen..! Maar let op: Train je je Pectorales Major en de onderliggende spieren (borstspier) dan is het trainen van de bovenste RUG spier net zo belangrijk!!!! Anders krijg je dat je 'krom' gaat lopen en je borstspieren aan je schouders gaan trekken. K neem aan dat niemand eruit wilt zien als Quasimodo i/d zomer..!!
Laatst bewerkt: 10 feb 2004