1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Fitness

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lars, 7 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vectom

Vectom Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ffies vraagje,

Ik ben nu (alweer) 16 jaartjes oud en ben nu ongeveer al 3 jaar gestopt met voetbal en drink elk weekend toch wel een paar litertjes bier. Nu zie je dat echt wel aan me lichaam, ben eigelijk pittig ''fatsig'' aan het worden als dat het goeie woord is. Nu zat ik te denken om op fitness te gaan en thuis me spieren een beetje te trainen.... alleen hoe pak ik dit aan? Kent iemand van jullie mischien een handige site of iets anders zodat ik alvast via internet aan het hele fitness gedoe kan ''ruiken''. Het lijkt mij namelijk niet echt handig om zo de fitnesszaal in te lopen en me helemaal gek te trainen met gewichten.

Weet iemand wat handigs om te beginnen?

Wat info:

- 16 jaar
    - 1,75m lang
    - 69 kilo
    - Wil niet teveel fitnessen gewoon dat me spieren wat sterker worden en me buikje minder wordt ^^

Khoop dat iemand met verstand op het gebied van fitness mij wat kan informeren, of een site kan geven of iets qua informatie. Je kunt me ook ff toevoegen aan msn: tom_tomie@hotmail.com

Greetz, Tom

2. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    In het begin ga je altijd een heel klein beetje vooruit in massa. Daarna zul je na 3 maanden pas kleine stapjes vooruit gaan in massa, het kost een hoop tijd ;)

Ik zou gewoon juist naar een sportschool gaan en vragen of je een keer mag proberen, ook daarbij even vragen of iemand je een beetje kan helpen. Doen ze meestal niet moeilijk over als het rustig is. Verder kan je op internet niet lekker ervaren wat het nou precies is ;)

3. MAX3400

MAX3400 Virtualization...

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is zover; binnenkort ga ik weer naar de sportschool. Jaren niet geweest vanwege verhuizingen, drukke banen en vriendinnetjes maar ik het eindelijk de mogelijkheid gevonden om weer te gaan trainen.

Een nadeel; mijn verbrandbaar/omzetbaar gedeelte van mijn lichaam naar spieren is minimaal (ik heb een natuurlijk vet-percentage van rond de 9%). Ik wil me dus enigszins voorbereiden de komende weken om weer keihard aan krachttraining te gaan doen.

Welke voeding is het beste om de komende weken dus wat materiaal op te sparen dat ik in de sportschool weer kan omzetten?

4. gotcha

gotcha Monkey Business

Leuk Bevonden:
    0
    als er bij jou in de buurt een sportschool zit kun je daar wat info vragen /proefles nemen want zij hebben er toch het meeste verstand van hoe jij het beste kunt trainen met het doel wat je wil bereiken

ik denk eiwitten want daar zitten veel calorieen in om te kunnen verbranden en eiwitshakes worden ook wel eens gebruikt om je dikker te maken maar als je dan niet aan fitness doet wordt je idd echt dik en als je het in combinatie met fitness gebruikt wordt volgens de goeie manier word je wat sneller voller gespierd.

5. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Nog meer ideeen om meer eiwit binnen te krijgen buiten shakes?

6. Maddmonkey

Maddmonkey Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.435
  7. Sjoerd89

Sjoerd89 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eiwitten bevatten vaak juist weinig calorieëen..Ze geven alleen lang een verzadigd gevoel en is de beste bouwstof. Koolhydraten bevatten meestal meer calorieëen.

Eiwitten vind je in grote getale in ei, kwark, vis, melk etc.

8. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Witte bonen en tomatensaus ;)

9. MvDrunen

MvDrunen PS3 ID: MvDrunen

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou als ik jou was eerst is gewoon gaan trainen zonder eiwitten. Gelijk daarmee beginnen is helemaal niet goed. Je kan wel heel af en toe een shake nemen voor beter herstel van je spieren.

Gewoon eerst gaan trainen. Heb je dan na een half jaar tot een jaar het gevoel dat je aan je Max. zit dan zou ik pas beginnen met shakes of creatine!

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Waarom? Als je direct begint met een goed trainingsschema, begin dan ook gelijk met een goed voedingsschema. Dus 2 gram eiwit per vetvrij kilogram lichaamsgewicht. Probeer je eiwitbronnen wel te varieren, om zo er zeker van te zijn dat je verschillende aminozuren binnen krijgt.

Goede bronnen voor eiwitten:

Karnemelk (melk is ongezond!)
    Magere kwark
    Vis
    Kip
    Eieren (zonder geel)
    Mager rundvlees

Dat zijn uitstekende bronnen, echter om aan de 2 gram te komen is een eiwitshake een erg gemakkelijke en snelle oplossing. Ik zie geen reden waarom je daar mee zou moeten wachten.

Creatine idd even mee wachten, want helemaal het eerste jaar is er zoveel winst te behalen. Ook zonder creatine. Ik ben in het eerste jaar een kleine 8 kg zwaarder geworden. En zo goed als alleen maar spiermassa.

11. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    In het begin creeër je toch niet zo heel veel massa, of het dus een grote meerwaarde is om het in de eerste paar maanden te gebruiken kan je jezelf afvragen :) Verder weet ik nog niet zo heel veel af van het gebruik van creatine en eiwitshakes.

Verder heb je geen vetten nodig om ze om te zetten naar spieren, zo werkt het lichaam niet echt 8) Dus in dat opzicht zou ik me niet al te druk maken ;)

12. schijterwt

schijterwt *-*

Leuk Bevonden:
    617
    Zet hier zo mn vraagtekens bij..

Hoor ook van veel serieuze fitnessers dat ze juist min of meer leven op melk :x

13. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Ken serieuze bodybuilders die een paar liter melk per dag drinken, wordt ook bijna altijd aangeraden als goede voeding te groeien.Dus het lijkt mij inderdaad ook sterk.

Ik heb wel eens gehoord dat het wel beter voor je is als het merendeel van je voeding uit vaste (niet vloeibare) voeding, zoals boterhammen etc.

14. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    Zou ik eerder kwark pakken (magere), meer eiwit en minder vet :)

15. MAX3400

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren begonnen met mijn nieuwe dieetje.

Aan de ene kant probeer ik voorlopig mijn hoofdmaaltijden voornamelijk te laten bestaan uit pasta's, verse groente, vlees en vis. Dit natuurlijk wel dagelijks in een volledig andere combinatie om het plezier erin te houden.

Tussendoortjes zullen voorlopig niet meer bestaan uit chips ofzo maar ik heb een aantal fijne receptjes voor kwark, yoghurt en vla gevonden. En volgens mij is het nog wel lekker ook om 2x per dag een uniek toetje voor je neus te hebben. Ook zal ik vaker (ongezouten) noten nuttigen; ik vind het lekker en op verschillende sites lees ik dat ze ook nog vrij veel bijdragen aan verbrandingsmogelijkheden.

Dit moet ik even een paar weekjes volhouden; kijken of mijn lichaam voldoende stoffen kan hergebruiken in de sportschool. Van mezelf weet ik dat herstel enorm belangrijk is; gelukkig hoef ik na het sporten maar 3 minuten met de auto dus daarna zal ik rustig wat eten, voornamelijk mono-sachariden om mijn energie weer op peil te krijgen, wat gestoomde vis of een shake. In ieder geval om het honger-gevoel even te krijgen om dan een uur later een normale maaltijd te kunnen verwerken.

16. Sostic

Sostic Sostic

Leuk Bevonden:
    95
    8) !! Ik let een klein beetje op m'n voeding en het gaat prima.

Echt te mooi hoe focused sommige mensen zijn met hun training :)

17. JeePee

JeePee Guest

Pak de fiets! Dat scheelt :+

18. beuker(sr)

beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

Leuk Bevonden:
    3
    normaal vreten,beetje trainen,geduld hebben en gewoon regelmaat en rust in eer houden.
    vreet geen 3 keer in de week vette bagger,drink geen prik,snoep niet (op chocolade na mmmmmm),chips laat ik staan en koekjes en meer van dat soort ellende eet ik sporadisch.

heb ruim 22 jaar geworsteld (tevens wedstrijden) en wat aan de ijzers gehangen,train nu een paar keer per week en rommel thuis ook wat aan.

ben niet droog,ben niet dik,ben niet groot of belachelijk breed,ben 1,77 en weeg slechts 87 kilo.
    heb nooit aan de rotzooi of andere kuurtjes gezeten en ben helemaal.....natuurlijk.

wat ik hiervoor heb terug gekregen is helemaal van bassie zelf,kan gerust 2 maanden niks doen om binnen 2 weken weer helemaal topfit te zijn.
    durf zonder kapsones te zeggen dat mede door het worstelen ik voor mijn lengte en gewicht erg sterk ben met name in mijn armen,rug en schouders.

en als je vriendin een camera heeft als je net in de slaapkamer een lampje heb vervangen krijg je dit soort malle plaatjes.

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ruggetje%20en%20buikie%20001.jpg[/plaatje]

[plaatje]http://www.beuker.speedxs.nl/ruggetje%20en%20buikie%20002.jpg[/plaatje]

puur natuur en niks van de doktor of aanverwanten.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Melk is toch echt niet gezond. Type maar eens in google in: melk is gezond of melk is ongezond.

Beide zoektermen kom wetenschappelijke en niet wetenschappelijke verklaringen tegen dat melk lang niet zo gezond is als we denken. Gezuurde melkproducten (zoals kwark, karnemelk, yoghurt) omzeilen veel van deze slechte eigenschappen.

En bodybuilders die leven op liters melk per dag?! Sorry maar dat is echt onzin.

@ Beuker: Flinke kerel, alleen er mogen wel wat procentjes vet vanaf ;)

fotootje van mij, alweer bijna vier jaar geleden (doe nu echt niet meer aan foto's :p)

Laatst bewerkt: 14 aug 2007
  20. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Dutchbodybuilding.com - Hoeveel melk drink jij per dag?

Zitten meer dan genoeg mensen die 2 of zelfs nog meer liter per dag drinken. :)

Je biceps zijn huge, erg netjes. Hoe lang train je al?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina